MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Wednesday, February 1, 2012

diberi masa seminggu untuk berfikir

semalam dah dapat offical letter nak transfer ke bukit raja..aritu kata trasnfer ke bangi..tapi xjadi plak semua kena pegi bukit raja..memang la mula2 aku dah tolak mentah2 xmau ikut pindah...tapi memandangkan masa pon makin suntuk nak cari keje lain..tiba2 hati mcm ada sikit terdetik nak ikut pindah...sebab semalam meeting katanya ada di sediakan bas dari kl central ke bukit raja..tu yang tiba2 aku rasa mcm terdetik nak ikut.terdetik aje..bukan final lagi...plak tu cari keje lain pon xdapat lagi skang..lagi lah tambah aku rasa nak amek offer ni...

tapi kan..banyak menda yang kena di timbang, di fikir sebelum buat keputusan...

1. kalau dah keje jauh ni perjalanan makan masa sejam lebih..dah tentu kena keluar rumah awal..balik keje tu jangan cakap lah kan..konfem sampai umah malam punye...kesian damia..dah la daddy dia jauh..aku plak kang kuar pagi xnampak matahari..balik malam matahari dah xde...bile masa nye dia nak ada masa dengan aku...kang kurang kasih sayang plak damia tu kang........lain la klw amrul ada kt kl..xpe..memang masa ngan mia akan terhad nanti..xleh dinafikan..kesian nye mia..

2. tu pasal mia..kata lah aku nak beranak lagi sorang..dapat bb kecik..anta neseri...kul bape plak nak amek dia..adeh..aku kalau bab anak2...memang fail..biarlah anak tu diutamakan dulu...dulu aku keje kt petronas kejap tu pon benti pon semata2 sebab MIA...sebab nye tiap2 ari balik lewat..sampai aku tak sempat ak main2 ngan dia..tu baru keje KLCC yang sejengkal ngan umah je tu..ni nak g bukit raja yang jauh berbatu2 dari rumah..tak dapat bayangkan..

3. aku ni andai kata la klw dapat keje...aku memang jenis setia xde nye nak keje benti keje benti...kalau rasa tempat tu ok aku teruskan je..ramai suggest ikut je pindah kalau tak tahan berhenti...aku kalau boleh nak cari keje..biar lah keje lama...nanti satu hal pulak kan..dah keje tiba2 xleh tahan benti..sama juga kena cari keje lain juga sudahnya..jadi bila difikirkan balik..alang2 tengah mencari keje baik teruskan je sampai jumpe keje, tapi masalahnye sampai bile agaknye aku kena menggangur nanti?

jadinye..dalam dilema skang ni...mcm gini terdetik baik aku terima offer ni..dari aku tak ada keje..biarlah keje jauh sikit pon janji keje dari tak de keje..huwa...betol2 dalam dilema ni....
yallah...semoga kau berikan aku petunjuk & jalan yallah..semoga di permudahkan segalanya...amin2






Published with Blogger-droid v2.0.4

15 ribu orang memberikan idea bernas:

Izan Ishak said... [Reply to comment]

moga dipermudahkan segala urusan ye nana...

Sidratul Muntaha said... [Reply to comment]

buat istiharah nana
mintak dgn DIA
aku doakan yg terbaek jer

nanakimie said... [Reply to comment]

semoga dipermudahkan segala urusan sis....amin..

zh-ena said... [Reply to comment]

kita sbg ibu mmg anak plg diutamakan
semoga berjaya interview hari nie

Cik Bambam said... [Reply to comment]

yg bangi tuh apesal dia x offer lak? susak lak cari keje eh..selalunya akaun senang jek dpt keje..huhuhu.. lebih2 lg yg terus leh apply keje..lg cpt comp amek..

InsyaAllah ada rezeki yer kak.. :)

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said... [Reply to comment]

area situ mmg byk kilang & ofis .. tp sian lak jauh dgn umh ko ..

Falsya said... [Reply to comment]

terpulang kat ko na..ape kate ko gie dulu bukit raja tuh..tp jauh tuh klang tuh..adoiii..sambil2 tuh ko crk keje..ko kene sacrifice salah satu la na..aku doakan ko dpt keje dlm masa terdekat nie..amin amin amin..

amiey lee said... [Reply to comment]

na - aku doakan dipermudahkan segalanya..aminnn

Cik FaRiZaM said... [Reply to comment]

semoga dipermudahkan urusan...amin

Mama Zharfan said... [Reply to comment]

me doakan yg terbaik utk nana...amiin

mama tisya said... [Reply to comment]

mcm kita dlu la..bila dgr kena pindah glenmarie..mak ai jauh tul...lps tu dgr lg kena pindah kota kemuning..jauh jugak..tp mmg tawakal la kalo pindah pn cz syg nk cr kj lain...tp sudahnye pindah kt tgh2 kota raya...tp b4 pindah tu pn nk kena outsourse..time tu pk gk kalo nk cr kj lain susah gk...tp alhamdulillah rezeki masih ada cuma tukar dept...cuba la pegi dlu kt bukti rj tu...nk2 company ni ok kn...sambil2 cr kj lain kalo rs dh tk tahan ke...hrp2 dpt wt keputusan terbaek

Gieyana said... [Reply to comment]

kesian kt ko kan..tumpang sedeyy gak...tmbah kalau Mia school nnt lg ko susah tau...buat sementara tue ko terima dulu smbil survey2 kerja lain..aperpon gd luck..:)

S.U.R.I.A.T.I said... [Reply to comment]

nana, mmg penting buat istikarah tu. kdg2 Allah bg petunjuk berbeza2. kena buat byk2 kali. klu ikut pndgn su, nana keje je dulu. ikut g bkt raja tu. dlm ms yg sama,teruskn usaha cari kerja. klu dh dpt kerja nnti br benti. at least ade income bulan2. stiap apa yg Allah aturkan tu, mesti ada kebaikannya & hikmahnya..fikir betul2 ye nana. InsyaAllah kami doakan nana yg terbaik..

Nana said... [Reply to comment]

@Izan Ishak
Tq ye..

Nana said... [Reply to comment]

@Sidratul Muntaha
Tq beb

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...