MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Thursday, March 15, 2012

dah 7 tahun tak anta baju kat tailor!

 adoyai....lama berkurun dah kain pasang ni si nana blikan..suh wat baju dayang2 utk majlis kawen dia...seme kaler same..ngan mia2 sekali nana blikan..aku nye saje ada 6 meter sebab masuk baju mia, deah & falsya memasing 4 meter, perantin rekuest suh buat baju kurung moden kain ala2 leret2 di belakang..kurlassttt ko jah! hahaha..sumpah wei lama gile kot aku tak pernah anta baju kat tailor...aku kan suke bli baju siap je..mana ada nak anta2 tailor..(baju siap kan murah hee tu la reason utamanye)

semalam balik keje deah bawa la kat butik peberet dia..area umah ktorg juga..malas nak anto tempat lain lah..pasai deah awal2 dah anta baju dia kat sini, jadik senang la kan kita wat ngan tailor yang sama..so baju tu nanti siap nye sebijik sejibon la design nye...

alang2 nak nganto baju dayang2 aku anto la sekali kain sari yang dah dekat 2 tahun ada dalam lemari...sian kain sari ni, kemain jauh datang dari madras bli kat kak maria..dok tersebek je dalam lemari >>tersebek bahasa klantan maksud dia terbiar :) << kain sari ni panjang 6 meter, so bole buat 2 baju, tapi kain satu je la, satu wat baju kurung pahang, lagi satu kurung moden.bole pakai time nana nikah nanti,dah lama xdek baju baru

yang krim tu kain nana kasi utk wat baju dayang2, sari tu kaler dark blue aih xsabar tunggu baju siap kemain eksited kan sebab dekat 7 tahun xpenah tempah baju hahaha...
makcik ni baju dia dah siap dah...awal2 dah anto tp dia xmo amek lagi..nak amek sesama hujung bulan tunggu gaji la..hahaa
arsinel nama akk tu...nak mcm arsenal dah hehee
 pesan kat akk tu saya xmo fit baju ni tau..saya gemok..kasi beso skit hahah
 ni la kenonon rupa baju nye nanti
 mia pon kena ukur gak...nanti nak jadik plower girl
masa dok ukur2 baju ni kan..asben akk tailor ni tanya la..eh yang kecik ni anak sape?tengok seme macam ANAK DARA je..aku cakap la tu anak saya pakcik...tekejut muka pakcik tu bile aku kata mia anak aku..dia kata mcm tak caya sebab nampak mcm ANAK DARA wahahaha...mula la aku ni kembang semangkuk ni...baik saya akan meneruskan usaha untuk kembali kan badan saya menjadi seorang ANAK DARA hahaha..puiiiii

sebelum ada yang bertanya, baik aku bagitau nana keding nikah 28/4, sanding 29/4.sekian :)

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

26 ribu orang memberikan idea bernas:

Zue AnnaLeeya said... [Reply to comment]

ewahhh... pemes gitu nak pakai baju leret2... hehehe....

pd tarikh nana nikah tuh, myb akak dah dlm pantang tuh... ehehehehe....

♥cikmOt♥ said... [Reply to comment]

haah la macam anak dara...hehehe...ptuihh... :P

Salina@IbuAqil said... [Reply to comment]

Uishhhh!!
X sabor nak tgk hasil baju tu.. ;)
Psttttt!!! Kalo kata Mia adik pon org cayer.. ;)
Awok tu awek's mudo.. ;D
TC dear..
Happy holiday.. ;)

syawalsimpsons said... [Reply to comment]

macam tau2 jaa ada yang nak bertanya kan bila nana keding tu kawen kan..kikikiki...ok la tu kalo dah pokcik tu kata yang semua macam anak daro..kikikiki

Falsya said... [Reply to comment]

ahahahahaha...anak dara ker?..puiii..hahaha..

Mama Zharfan said... [Reply to comment]

heheh 28/4 tu tarkih bday i ;)

syanasaid said... [Reply to comment]

aloloo anak dara
hahahaa

wei tak sabar nk tgk gambar wedding tu nnt

fazilzura said... [Reply to comment]

beb , jgn kembang sgt2.. kang x muat bj dayang2 kang ..

geng2 pun ado yg anak dara mmg ko x nmpak le cm org ..

misz sheyla said... [Reply to comment]

first time singgah sini...hehehe... orang ckp anak dara ag semangat nk kuruskan badan ea...hihi

lia said... [Reply to comment]

da ala2 maryam la ko... anak dara yg ada anak he3

~diAhOntHeblOg~ said... [Reply to comment]

kak nell...da 5 tahun aku anto cni je..lebih kot 5 taun..dr aku kurus smpai gemok..haha

cik chinta said... [Reply to comment]

me too. lm gile x antar menempah, sbb da pandai jahit baju sindri. tp jahit x senonoh. xde patern lak tu. balik2 baju kurung je. last2 nk kawin ni. kn suh p antar baju kat tailor. wat yg de design skit. bio senonoh skit pakai pas kawin.

mama rifQy said... [Reply to comment]

wah anak dara u!! hebat uu,..hehheheee...aik..nape sampai 7 tahun tak tempah baju?? ke beli yang dh siap??

Nana said... [Reply to comment]

@Zue AnnaLeeya
hahahah sekali sekala pakai baju leret
owh yeke
xlama dah tu kak

Nana said... [Reply to comment]

@♥cikmOt♥
hahaha ala
jangan la gitu
malu aii hahaaa

Nana said... [Reply to comment]

@Salina@IbuAqil
hahah awet muda celah mana nye salina..
tu la xsaba tunggu baju siap

Nana said... [Reply to comment]

@syawalsimpsons
heheh tau dah
mesti ada soklan cam gitu kekekee

Nana said... [Reply to comment]

@Falsya
welll u jangan la jeles hahaaa

Nana said... [Reply to comment]

@Mama Zharfan
owh yeke hehee
xlama dah tu

Nana said... [Reply to comment]

@syanasaid
hehe saba tau nanti aku tepek bebanyak

Nana said... [Reply to comment]

@fazilzura
tu la kan
esok2 seme dah jadi mak dara
xde la nampak mcm anak dara dah hahaaa

Nana said... [Reply to comment]

@misz sheyla
haih kobar2 ni hahaaa

Nana said... [Reply to comment]

@lia
hahahha
sape kah maryam itu

Nana said... [Reply to comment]

@~diAhOntHeblOg~
hehehe
klw tak gemok
xyah ukur2 dh
pakai je ukuran dulu2 heheheee

Nana said... [Reply to comment]

@cik chinta
wah salute la ngan org pandai jahit
kita ni fobia ngan mesin jait
xpe la jait xsenonoh
utk sendiri pakai xkisah sgt kan ehheee

Nana said... [Reply to comment]

@mama rifQy
kita selalu bli siap je na
mmg malas nk anta tailor
bj siap murah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...