MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Thursday, March 29, 2012

pelik tapi benar




rasanya musti ada orang sama spesis mcm aku...ni nak cite pasal menda makan...ada menda yg aku makan, ada menda yg aku xmakan..tapi menda nye sama cuma kaedah masak, or hidangan nye yang membolehkan aku untuk makan menda yg aku tak makan tu sebenarnya..eh apa ni ayat cam tunggang langgang?haha ok la senang gini la kasi contoh ek

 PULUT
 aku tak makan pulut kosong, mcm pulut ngan durian, pulut ngan kelapa or ikan masin..tapai pulut, cendol pulut..
TAPI
aku makan kuih seri muka, yang bawah dia tu ada pulut tu kan, selain tu, aku makan pulut kuning..hehe mungkin sebab pulut tu warna dia putih, so kalau dah ada kaler lain mcm seri muka tu ada kaler hijau, pulut kuning opkoz kaler kuning ha baru aku makan

TAUGEH
- aku xsuke kalau makan mehun sup ada taugeh....kalau aku tau kedai tu letak taugeh dalam mihun sup dia..aku akan pesan awal2 tak nak taugeh...tapi kalau aku tak tau kedai tu ada letak taugeh..jawabnye stengah jam aku dok kais2 taugeh kasi keluar dari mangkuk
TAPI
kalau aku makan mee kari, laksa johor, laksam, nasi kerabu...taugeh aku bubuh banyak2...
NESCAFE
aku bole minum nescafe, infact aku sangat suke minum nescafe...aku hanya bole minum nescafe sebelum pukul 11 pagi, kalau aku minum lepas dari kul 11 pagi, aku akan di serang sakit kepala yang amat sangat..
TAPI
kalau aku oder ice blended mocha or cappucino (adik beradik nescafe) siang2 buta macam dalam kul 2,3 petang relek je..xde pon rasa sakit kepala
PETAI
aku tak bole makan petai yang mentah sebab geli...bau dia kuat sangat
TAPI 
aku suka sangat makan sambal udang petai, or sambal ikan bilis petai...aku akan carik petai je, bukan nye carik udang or ikan bilis hahah..ni salah satu tabiat burok perangai aku..kalau kt umah mak masak sambal ikan bilis petai aku akan tibai petai dulu...hahaha
MEE KUNING
aku x pernah makan mee sup sebab rasa mcm kuah tu putih, nampak kaler kuning mee tu...tak bole terima, dulu2 aku hanya makan mee gorang je...sebab tak nampak kaler kuning mee tu..memang tak suka makan mee yang ada kuah
TAPI
aku sangat suka makan mee kari..(ni baru2 je bole makan mee kari ni dulu memang tak penah makan)

sebenarnya kan banyak lagi cuma aku tak ingat dah..heheh...ntah ape2 ntah kan?padahal menda nye sama je..cuma cara masak or hidang nye berbeza..gedik sangat tekak ni! korang ada tak yg spesis macam aku?cer share...cer share


Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

12 ribu orang memberikan idea bernas:

MrS. F!zA said... [Reply to comment]

hehhe kita hanya makan ikn blis goreng, tp kalo ikan bilis tu dimasak sambal ke msk apa ke kompom tkmkn..cedok kuah sja..hahaha

mcm jgung jgk kalo jgung rebus mkn aje tp bila jgung tu di bubuh dlm nsi goreng trus tk slera tgk nsi goreng tu..hahaha giler pnya tekak.. :P

♥cikmOt♥ said... [Reply to comment]

aku jugak yang tak memilih...lalala...

yang pasti aku tak makan buah mata kucing...boleh??? eekkeke

syawalsimpsons said... [Reply to comment]

mmg pelik ni///

fazilzura said... [Reply to comment]

wakakak cm aku , makan sayur... tp kalau dlm mee grg ke behun grg ado sayur aku x sukeeeeeeeeeeee..

kalau nescafe aku x leh minum jgk , kang pening.. tp kalau blanded bley plak kahhhhh ..

liyana said... [Reply to comment]

hehehe..klakar la akk ni :)

pinky said... [Reply to comment]

misteri nusantara...hahhaa...sy suka mkn pulut...huhuhuhu

syanasaid said... [Reply to comment]

dulu aku xsuke pulut, kalo mkan rse nk muntah sakit kepala..tapii...sejak kawen pandai sgt makan pulut kuning..hehee
tapi pulut durian ke mangga ke mmg tak bleh telan la..

wantie said... [Reply to comment]

itu memang benar tapi ko memang pelik lah. ini menunjukkan ko bukan tak makan benda tu tetapi ko tak makan benda tu jika ianya begini dan beitu. dan hanya akan makan jika ianya begini dan begitu.

nak ambek, ayat aku pulak yang lintang pukang. Ko paham tak?
wat wat paham je lah. boleh gitu?

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said... [Reply to comment]

A'AAA...sama la kita tang petai mcm tu perangai kakD...

bawang besar...
kalau mkn mentah2(boh dlm laksa,burger,kerabu DLL)memang tak mkn..

TAPI kalau dlm masakan makan plak...

Nad @ MamaZakwan said... [Reply to comment]

bab petai tu sama
bab mi pun sama
bab pulut pun sama
haha!

Cik Bambam said... [Reply to comment]

sy mkn tuh semua tp ikot mood.. muahahahah..

Zue AnnaLeeya said... [Reply to comment]

mcm somi akak plak tak mkn sambal tempoyak...
tp klu asam pedas letak tempoyak dia mkn plak...
durian tu lagilah dia bedal abis punya... hehehe...

akak plak semenya bedal.. tolak batu kayu jer.. hahaha....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...