MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Friday, March 2, 2012

snokerling laut dalam @ mabul island

lepas di bawa ke port berpasir & kedalam air paras pinggang, abang bot bawa plak ktorg g kat kawasan laut yang bole kira dalam..memang xcecah kaki, kali ni memang best woo snorkeling...sebab kaki selamat tak kena tajam coral seme, air dia jangan cite lah..memang jernih dari bot dah bole nampak dasar, tapi klw dari bot nampak tak dalam kan?skali turun amek ko xcecah kaki, dalam dia ada la dalam 3x tinggi aku haa...memang dalam tu pasai masing2 pakai life jacket utk keselamatan....

ini lah port yang paling best antara 2 tempat terawal abang bot tu bawa...coral dia cantik gile...ikan dia kaler pul ada biru ada kuning...aku rasa antara manukan ngan tioman yang pernah aku pegi sini coral dia paling lawa lah...

masa bot benti kat sini..terjadi lah kejadian yang aku sangat2 tak nak berlaku..aku sudah terkena mabuk laut da...bot jalan laju xpe...tapi kalau bot benti dia goyang2, kepala aku pon sudah goyang la bah...muntah setengah mangkuk dalam air laut hahaha..elok2 diorang tgh snorkel aku plak muntah..xtahan woo...sapu minyak cap kapak yang mmg aku dah spare awal2...sebab tau akan mabuk laut nanti...tapi seb baik tak lama...masa pening2 dah muntah tu aku terjun dalam laut nak kasi ilang pening.amrul relek bole makan lagi dalam bot yang goyang2 tu..kalau aku makan lagi la..lembik aku rasa muntah tros....

masa ni dah kul 3 petang, org lain seme dah makan makanan yg ktorg tapau dari semporna tinggal aku sorang je blom makan..aku memang xleh makan dalam bot goyang2 pening kan..so tunggu je la abang bot bawa g darat...makan

masa kat sini aku snorkel kejap2 je tu pon kat kawasan yang nampak dasar, sekali bot beralih tempat kat kasan yang gelap, air tukar jadi sejuk tros xberani nak tgk dalam laut hehe..aku mmg takut klw laut gelap2 ni..tu pasai aku tak berani nak g diving sumpah aku takot


 ok, skali lagi gambar2 ni seme sikit pon aku tak edit, sebab aku tgk dah sedia cantik kan....ni original nye gambar
see...so clear kan?ditujukan khas utk zety & kak lan hehehe....

masa ni mia nak kencing...mama dia dah pening2 lalat xmampu nak layan, daddy dia plak sebok dok makan nasi goreng pak ngah dia la jaga kejap...mia kencing tak takut langsung damia...dia bergantung je kat tangga besi bot tu...xde g mana2 duduk je situ diam2 aku pon tak pegang hehe...
 layan btol amrul makan nasi goreng atas bot yang goyang2...aku dah pening2 lalat time ni tgk amek gmbr pon senget ahaha
 adoi..aku xleh la nengok air laut dia..buat aku rasa nak g lagi serius
 dugong hehee

adik kecik ni anak buah kepada abang bot terer berenang budak ni..siap menyelam bagai fuhhh 
 muke makin rentung
 ha..masa ni baru ok dari mabuk laut...tengok kedudukan mia..masih melekat kat tangga besi memang dia xg mana2..ala klw jatuh pon life jacket ada hehe...nampak tak tepi rayyan tu budak kecik tadi menyelam
 mana2 ada muke aku ni seme jue yg tlg snapkan...

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

25 ribu orang memberikan idea bernas:

Pinkjambu said... [Reply to comment]

matyla, semua gambo lelawo, huwahhhhhhhhhhh... best giler na, hat crystal clear yg xtahan tuh..

AdaM Hawa said... [Reply to comment]

bile la dapat jejak kaki ke sane.. cantik betul.. subhanallah..

syawalsimpsons said... [Reply to comment]

melekat abis mia ngan tangga...kikiikiki...

Mama Zharfan said... [Reply to comment]

beshnya :) my hubby jenis tak suka bab2 main air/snorkeling...tu payah nak pegi holiday kat pulau2 gini..me sgt teringin

Lina said... [Reply to comment]

serius best...airnya jernih sgt2...bolehlah masuk wishlist hehe

mama tisya said... [Reply to comment]

best snorkeling tp bila mabuk laut sure pening tu...nasibaik kita tk mabuk laut aritu...

atty's said... [Reply to comment]

itulah kan..kdg kita rasa kita ni tak mabuk laut..tp kalau bot tu benti...bot gelong2..rasanya kalu kty pun mesti mabok kot..

amiey lee said... [Reply to comment]

huaaa meang bestttt kna tunggu sarahand ashraf besar la baru g sini heeeee

FiZ said... [Reply to comment]

huhu..bestnyeee...xsabar nak tunggu entry perkiraan budget ke Mabul ;)

juelee said... [Reply to comment]

ades.. baru pasan gamba saya dalam air takde langsung huhuhu sedey!!!

juelee said... [Reply to comment]

ades.. baru pasan gamba saya dalam air takde langsung huhuhu sedey!!!

kayyana said... [Reply to comment]

seronoknye dpt snokerling.. jeles jeles.. hehehee

intanloveamir said... [Reply to comment]

bestnyerrr..pic jugak cantik2 :)))

Nana said... [Reply to comment]

@Pinkjambu
Hehehe saya tau ni tempat idaman akak kan
Nant kita wat rombongan mau?HEHEHE

Nana said... [Reply to comment]

@AdaM Hawa
Insyallah ada rezli tu nnt nk jejak sini
Wat pecinta beach sgt rekemen tmpt ni

Nana said... [Reply to comment]

@syawalsimpsons
Hahaha tu la sok diam je dia kt situ

Nana said... [Reply to comment]

@Mama Zharfan
Alamak rugi mz...
Kami,laki bini mmg pecinta laut
Tp sy klw laut pd saya xsuke
Tp klw jernih mcm ni mmg saya suke
Xxkisah la sunburn ke apa...
Ni pon mandi xpakai sunblok pon

Nana said... [Reply to comment]

@Lina
Ahh mmg best xtipu punye
Puas mandi air dia jernih

Nana said... [Reply to comment]

@mama tisya
Tula duduk atas bot gouang2 mmg pening kepala la
Turun dlm laut baru ok

Nana said... [Reply to comment]

@atty's
Hehehe sy klw naik feri mmg mabuk..
Tp kalau bot mcm ni ok klw dia gerak
Klw dia benti tu yg xtahan
Pening

Nana said... [Reply to comment]

@amiey lee
Tu la klw anak kecik susah la skit nk snorkel
Kena gilir2 ni damia dah besar xde hal
Masul skali dlm laut

Nana said... [Reply to comment]

@FiZ
Sabar ek nant entry last sy wat bajet oliday

Nana said... [Reply to comment]

@juelee
Tu la patut trn kejap amek gmbr aada gak kenangan

Nana said... [Reply to comment]

@kayyana
Heheheh nant masukkan mabul dlm list holiday tau
Sure puas ati

Nana said... [Reply to comment]

@intanloveamir
Tq pic, main snap je ni
Snap laju2 sebab nk mandi laut

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...