MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Monday, April 23, 2012

first time masuk istana negara

hai...selama ni tingin sangat nak masuk dalam istana negara..bese nengok dari luar je...tak pon nengok dalam tv je kan...skang dah bole la masuk sementara diorang wat pameran RAJA KITA. pameran ni bermula dari 16 april - 15 jun dari 9.00 pagi - 5.00 petang. masuk adalah PERCUMA.

memang besar kawasan nye..selama ni kan g makan ikan bakar belakang istana selalu dok usha2 istana ni..dalam hati dok kata bile la bole merasa masuk dalam istana...bila dah masuk dalam kawasan istana..baru dapat tengok sendiri, sebenarnya kawasan istana tak besar pon...kawasan dia je yang luas, istana dia kecik je

tapi nye sedikit kuciwa...sebab aku ingatkan pameran tu bole masuk tengok dalam istana, aku tingin nak tengok bilik dia, kawasan ruang tamu ke, dapor ke, bilik air dia ke..rupanya hanya di ruang balairong seri je dibenarkan masuk..

kat balairong seri tu la di pamerkan barang2 peribadi milik agong & permaisuri kita, mcm dia nye jam, ic, baju, barang kemas, crown & mcm2 lagi la..masa nak balik aku ada juga intai2 ikut pintu istana tu sebab nak nengok keadaan dalam istana kan..heheh...tak tau la berapa banyak ruang tamu dia..dengan kerusi yang warna keemasan.aduh..alangkah bestnya kalau aku dapat masuk...

kepada kawan2 yang teringin nak jejakkan kaki ke istana negara yang lama..sila la pegi melawat..pameran ni tak lama...sampai bulan 6 je.ye la.ingat senang ke nak masuk istana??nak tunggu amrul dapat DATUK memang tak la..kecuali klw damia kawen nanti dapat anak..dapat la tittle datok hahaha....

selamat datang ke istana negara




sain..jangan tak sain..bukti woo 

adoi cam tak caya je dapat nengok singgahsana ni depan mata

mahkota permaisuri agong & kalungyang di perbuat daripada berlian asli
tak tau la berapa juta ni


pingat kebesaran

cogan agama


pending
l


tengkolok

mahkota siap ada lambang negeri kedah

 kalung & anting2

baju permaisuri agong


ic & lesen memandu permaisuri agong



cantik sungguh kan dalam balairong sri
 daulat tuanku
 toilet VIP
eh badan saya terbelah 2! ehehe

 bunga emas






Published with Blogger-droid v2.0.4

15 ribu orang memberikan idea bernas:

mama tisya said... [Reply to comment]

wah masuk dlm istana negara..kita masuk hotel istana je la..cantik2 gk ek...kalo dpt tgk bilik tdo ke, ruang tamu ke sure lg best kn

syawalsimpsons said... [Reply to comment]

best2..lepas ni akob sihat leh la G situ...

Jaa said... [Reply to comment]

bestnyer..hujung minggu ni nk jak hubby la gi...

syanasaid said... [Reply to comment]

ala ingat bleh msk smp bilik2 sume
aku pn nak sgt tgk belah2 dlm istana
camne kan rupe parasnye

Mama Zharfan said... [Reply to comment]

syurga dunia :)

Falsya said... [Reply to comment]

bestnye masuk istana..


mia skang nie amek gambo kepala nak senget jer kan..ikut sape la tuh..wahahahaha..larikkkk.

mummy_ayu said... [Reply to comment]

sampai bulan 6.emmm..nak try ajak daddy la..

Nana said... [Reply to comment]

@mama tisya
Tula ingt bole tgk blk tido seme
Patut dia kena kasi orang masuk dalam istana
Baru btol nama pameran

Nana said... [Reply to comment]

@syawalsimpsons
Sila terjah....rasa lah mcm mn msk dlm istana:-)

Nana said... [Reply to comment]

@Jaa
Hehe bkn senang nak masuk istana kan
Sila pegi ye

Nana said... [Reply to comment]

@syanasaid
Tu la..kcewa aku xle msk dlm istana
Balairong sri je bole msk

Nana said... [Reply to comment]

@Mama Zharfan
Tu la...sgt mewah hiasn dlaman

Nana said... [Reply to comment]

@Falsya
Ko jangan buat2 tanya soklan tu ye hahaa

Nana said... [Reply to comment]

@mummy_ayu
Tul..lama lagi
Sila terjah nnt

Nad @ MamaZakwan said... [Reply to comment]

mia, mia..
kepalanye senget sepesen jek, hehehe

best gak kalu dpt pi melawat
tp papazakwan ni tak minat sejarah, huhu!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...