MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Tuesday, April 24, 2012

jiran OH JIRAN

aku rasa ni kali ke-4 ke-5 dah,,alkisah jiran aku yang baik ari sorang ni....ye la..aku tau la dia baik hati nak kasi makanan kat kita..tapi kot yea pon nak kasi..please la..jangan la kasi menda yang dah buruk & tak elok...biasa jiran aku ni akan kasi kat mak aku la..sebab dia tau kami kat umah ni ramai.

aritu dia kasi carrot yang dah buruk tau..lembik dah..memang tak bole nak makan..last2 mak aku lempar dalam tong sampah..ada sekali masa raya dulu dia kasi kuah lodeh..masyallah kuah tu dah berbuih tau..sanggup nye la dia kasi menda yang dah tak elok kat kita...

 ni yang terbaru...dia kasi cendawan korea ek?cendawan kecik2 tu kalau g makan steamboat bese ada kan..kemain banyak ada 5 pastik..aku pon ye2 la nak buka konon masak..sekali tak buka lagi aku dah bole bau masam2 pastu cendawan tu dah lembik mcm nak hancur sebab dah tak elok...adoi..tak paham la aku makcik ni..dia ada masalah mental ke apa ek??ke tak dapat berfikir secara waras?ntah la


tengok la...dah bertukar jadi kuning lembik berair dah

Published with Blogger-droid v2.0.4

46 ribu orang memberikan idea bernas:

cik Jue Aka Ibu Farisyah said... [Reply to comment]

ada jugak manusia mcm gini..nak kasi orang pun agak2lah....

mama tisya said... [Reply to comment]

ada jugak jiram camgini ek...kot ye nk bg pn jgn la dh tk bole nk mkn..buang je la kn..isk2

♥cikmOt♥ said... [Reply to comment]

erkk...jiran cam gini pun ada ek...alahaiii

Lina said... [Reply to comment]

mesti dia beli byk sgt pas tu bila simpan dlm peti sejuk benda tu dah lama n byk lg x masak2 konon2 xnak membazir bglah ke jiran itu yg bila dpt ke kita dah x elok huhuhu

kot ye pun nak bg ke jiran tgklah dulu kan masih elok lg ke x

atty's said... [Reply to comment]

Niat baik tu dah ada..tp makcik ni mental kot..atau rabun kot..hihihiihi :)

Falsya said... [Reply to comment]

adoiiii..niat baik nak bg tp mcm xikhlas pun ade..xelok la jiran ko tuh wat mcm tuh..ke jiran ko malas nak buang..

Anis said... [Reply to comment]

Sabar ye Nana. Tu la namanya ragam manusia, mmg ada org camni. Gabi org benda yg dia dah taknak. Anyway selamat berkenalan. Jemput singgah ke blog saya ye

http://anisvitashop.blogspot.com/

mummy_ayu said... [Reply to comment]

ah ah la..dah tak elok...tak baik la kasi org benda2 yg tak elok nie...

SyaNa said... [Reply to comment]

ni sama kes mcm bg hadiah bersyarat la ni
hahaa
sgt2 ikhlas tapi jauh

AdaM Hawa said... [Reply to comment]

ada juga erk.. jiran cam ni..

CaDLyNN said... [Reply to comment]

eee tak baikla bg yg dah tak elok kt org..ish3

syawalsimpsons said... [Reply to comment]

tengok pon dah tau tak elok..adoi...kamu mengapa jiran....

pinky said... [Reply to comment]

macam saja nak suh org yg tlg buangkan sampah dia...hampehlah mak cik ni...

watyz said... [Reply to comment]

apa la kan. gamak nye dia x nak buang kat umah dia kot... :P

amiey lee said... [Reply to comment]

erkk adoiii laaa... awatt la dibagi begini

amiey lee said... [Reply to comment]

erkk adoiii laaa... awatt la dibagi begini

iduraz said... [Reply to comment]

mak kita pernah kena ngan jiran dia..kasi mihun dah nak basi..mak kita pulangkan balik..muahaha

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said... [Reply to comment]

aku igt dah habis kes dia bg brg expired niah ..aideh

zh-ena said... [Reply to comment]

hish ada gak org mcm nie..mmg takder otak kot

Amyra Chuari said... [Reply to comment]

mmg x patut tol jiran camni... jiran Mira pon buat camtu gak tp dier cina... bende2 dah nak expired bg kat anak2 org... itu blm yg xde tanda halal... mmg sume tong sampah la tmpt nyer...

Echa said... [Reply to comment]

bagus kalau nak sedekah kat org.. tapi kalau camni gayanya.. tak bagi lagi bagus... nak bagi.. biarlah elok sket...

Nad @ MamaZakwan said... [Reply to comment]

niat makcik tu dah baek dah tu
cumenye cara die la..cara tak baek
kasik mende yg dh tak elok..

bunga_rose said... [Reply to comment]

macam kasik benda yg dah beli 3,4 hari pastu tak tau nak buat masak ape, then bagi kat jiran.. sabooo jela

kayrul-shah said... [Reply to comment]

tak baik tau makcik, kasi benda dah tak elok...

Nana said... [Reply to comment]

@cik Jue Aka Ibu Farisyah
Ni bkan pertama kali tau kak

Nana said... [Reply to comment]

@mama tisya
Tu la kow dah xle makan buang je la igt umah kita tong sampah?

Nana said... [Reply to comment]

@♥cikmOt♥
Mental

Nana said... [Reply to comment]

@Lina
Dia bukan bli pon. Dia dapat banyak tp bile dah xtau nk msk br dia bg org tu pon dh xelok

Nana said... [Reply to comment]

@atty's
Tu la niat mmg dh baik bak sedekah
Tp xpatut la..

Nana said... [Reply to comment]

@Falsya
Ntah la xpaham aku

Nana said... [Reply to comment]

@Anis
Mmg sabar la ni
Klw xsabar dah lama sy lempar kat muka dia haha

Nana said... [Reply to comment]

@mummy_ayu
Dia xjumpe tong sampah kot haha

Nana said... [Reply to comment]

@SyaNa
Hahhaa klw ikhlaa maaa elok tu kasi bkn dh buruk

Nana said... [Reply to comment]

@AdaM Hawa
Mnusia kan mcm2ragam dia

Nana said... [Reply to comment]

@syawalsimpsons
Hahah tau xpe blom buka plastik pin dh nampak burok

Nana said... [Reply to comment]

@pinky
Ingt umah kita tong sampah?

Nana said... [Reply to comment]

@watyz
Bkn sekalu dia wat mcm ni

Nana said... [Reply to comment]

@amiey lee
Mental aku rasa haha

Nana said... [Reply to comment]

@iduraz
Bagus la mak awk
Lain kali nak wat gitu gak la hahaha

Nana said... [Reply to comment]

@Nurul Diana@Mama Adam Aidil
Hahaha kau pon ingat kan kes dulu

Nana said... [Reply to comment]

@zh-ena
Banyak kali dah jadi gini

Nana said... [Reply to comment]

@Amyra Chuari
Aduh tu lagi gile..menda xhalal pon nak bagi

Nana said... [Reply to comment]

@Echa
Ni bukan sedekah dah namanye ni

Nana said... [Reply to comment]

@Nad @ MamaZakwan
Tu la mmg niat dia baik...

Nana said... [Reply to comment]

@bunga_rose
Ini bukan brg 3,4 ari..ni dah barang 3-4 minggu

Nana said... [Reply to comment]

@kayrul-shah
Xpe lain kali nak pulang kat dia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...