MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Wednesday, May 23, 2012

keropok lekor noorlita @ mersing

balik dari air papan singgah bli keropok lekor.kat tepi2 jalan sepanjang nak g air papan tu banyak je kedai2 jual keropok lekor & keropok kering tu...tapi sebab aku tengok keropok lekor noorlita paling besar kedainye..maka kami pon benti kat kedai tu..

kalau nak keluar dari simpan air papan tu kedai dia belah kiri jalan xjauh dari simpang masuk air papan...mcm2 hasil laut ada...keropok kering, ikan kering, kerepok lekor..pilih je mana yg berkenan...aku tak beli banyak pon..beli kopok lekor 3 bungkus ngan sos pencicah dia..dah tu balik kl naik bas..mana bole bli banyak2 berat beg aku.

walaupon kopok lekor dia tak leh celen kopok lekor kat kemanan aritu, tp rasa dia still sedap...ye la klw nak banding kan ngan kopok lekor kt kl yg ntah hape2 tepong je banyak sini berganda la kt sini lagi

tu ada tempat jemor kopok
 sos pencicah kebanyakan datang dari kelantan
 ada 2 jenis kopok lekor ada yg sebatang singgit  
  ada yang sebatang RM2
ada yang sepeket RM5 ada 25 ketol (aku beli yang ni)
aku tanya kat kakak juai tu apa beza yang RM5 ngan RM1 tu dia kata yang sebungkus RM5 ni dia banyak ikan sikit,memang sedapp yang ni
 bole tgk diorang proses kopok lekor..amrul dah mcm orang QC siap masuk dalam tu nengok org buat kopok
dalam peti ais ni ada kopok lekor gergasi punya bapak besarr
ni dah goreng malam tadi, sedapp..so klw sape2 nak beli sila beli yang peket kecik2 tu mcm aku beli ek sepeket RM5 ada 25 batang banyak ikan.

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

7 ribu orang memberikan idea bernas:

nanakimie said... [Reply to comment]

xdapat nk nengok gmbr,huhu..tenet ni slow kot...sedapnya kopok lekor:)

lia said... [Reply to comment]

yang, bakpo x nmpk gmbo?

Afne said... [Reply to comment]

sedapnyaaaaaa. nk2 cicah dgn sos khas dia tu kan.

Afasz said... [Reply to comment]

wah sedp nye....makan panas-panas.cicah sos dia ..perghhhhhh

Myra Jay said... [Reply to comment]

Sedapnya kopok lekor :)

Terus terasa nak makan :)

Falsya said... [Reply to comment]

serious nmpk sedap kopok kak ita niehh..

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ said... [Reply to comment]

borong jgn tak borong..
pssst, kalo ko nk dtg ganu gitau la,
aku banjer kepok leko losong.. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...