MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Friday, July 20, 2012

darah saya B+


sumpah aku mmg tak ingt darah jenis apa hehe semalam la dok belek2 purse sekali jumpe kad ni masa wat medical checkup, owh B+ rupanye darah aku..heee...
saje nak share istimewa ne darah B+ ni

KUMPULAN DARAH 'B'..
  • anda punya tabiat keras dan individualis.. (keras ke?kekek..)
  • suka terus-terang tanpa memikirkan orang lain..(kadang2 ada kot heee)
  • melakukan segala sesuatu dgn cara sendiri..(ye btol!)
  • anda juga kreatif,, fleksibel dan boleh adaptasi dengan mudah terhadap situasi yang pelbagai.. (kreatif kah?)
  • kelemahan yang anda miliki adalah cenderung terlalu menyendiri,, yang mungkin boleh merugikan..(tipu..tak pernah aku suke sendiri2)
ciri khas golongan darah B..
  • dianjurkan untuk melakukan diet dengan berbagai-bagai variasi makanan, namun perlu menghadkan pengambilan daging..
  • disarankan mengambil makanan dan minuman berasaskan susu untuk meningkatkan sistem imunisasi badan..
  • olahraga yang sesuai dilakukan adalah berenang, bermain tenis, berjalan kaki dan bermeditasi..
  • untuk mengatasi stres, disarankan memiliki hobi dan aktiviti berasaskan kreativiti.. 
Pemilik golongan darah B sangat mudah terhadap penyakit berkaitan imunisasi dan serangan virus, mereka disarankan agar mengambil sayuran hijau yang kaya magnesium dalam kuantiti yang banyak.
Makanan yang dianjurkan adalah daging lembu, kambing kibas, arnab, ikan laut, semua produk susu kecuali 'blue chesse' dan aiskrim, telur ayam organik dan ayam kampung, minyak zaitun, beras merah, beras putih, makanan berasaskan beras dan buah-buahan.

Manakala makanan yang perlu dikurangkan pengambilannya adalah ayam, ketam, udang, kerang-kerangan, telur puyuh, telur itik, minyak bijan, minyak jagung, minyak biji matahari, minyak kacang tanah, minyak soya, kelapa, santan, soya, kacang tanah, biji bunga matahari, biji labu, bijan, kacang pistacio, tempe, tauhu, kacang merah, makanan berasaskan gandum, mi segera, beras pulut, jagung, lobak, tomato dan jagung.

Menu diet yang dianjurkan:
Sarapan: Bijirin dan buah pisang beserta segelas susu tanpa lemak
Snek: Jus anggur
Makan Tengahari: Sepotong dada ayam dan dua potong roti beserta salad dan teh herba
Snek: Jus limau/yogurt dan teh herba
Makan Malam: Sepotong ikan salai, sayur rebus, buah-buahan segar dan teh herba

cakap pasal darah kan..rasa teringin la nak derma darah..dah lama aku nak buat tapi tak kesampaian lagi...nanti bebila ada kt soping kompleks ada wat derma darah mmg aku nak derma la nanti, malas nau nak g pusat darah negara sana nun


12 ribu orang memberikan idea bernas:

atty's said... [Reply to comment]

sama lah darah kita..kty tahun lepas ada derma darah utk kali ke 3

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said... [Reply to comment]

sama genggggggggggggggg ;-)

Cik Awin said... [Reply to comment]

sama la kita ..
http://sepisorangperindu.blogspot.com/2012/07/yes.html

Adlin✿Kyra♥Kyreen Moms✿ said... [Reply to comment]

darah saya O+ nnt cari plak pasal org jenis darah ni kekekke .. derma darah x pernah sbb takut kekkeke ..asben pernah la sekali

AzuraFazil DIN said... [Reply to comment]

darah aku A+ beb

syawalsimpsons said... [Reply to comment]

sue AB

eB said... [Reply to comment]

check sbb preggy yer ms tuh? :)

Falsya said... [Reply to comment]

saya AB...

mama tisya said... [Reply to comment]

kita darah A+

churippu farah said... [Reply to comment]

Sama laaaaa...heee...

mama rifQy said... [Reply to comment]

hehe..kat kolej kite slalu kite buat derma darah..tapi ku jarang skali derma..slalu tak kene mase..kdg2 period..pegnen..heheh

mama rifQy said... [Reply to comment]

hehe..kat kolej kite slalu kite buat derma darah..tapi ku jarang skali derma..slalu tak kene mase..kdg2 period..pegnen..heheh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...