MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Tuesday, July 24, 2012

tarawih pertama Nurul Damia Amnan

 sebelum puasa aritu aku dah cakap ngan mia, mia nanti mia ikut mama g surau tau..kita semayang tarawih sama2..owh pegi surau??nak..nak..dia cakap

mmg eksited gile la nak tarawih...aku balik keje kul 6.30 dia dah tanya mana dia nye kain semayang?kul 7 dah ajak g surau haha..asik2 buka pintu umah tok wan jenguk surau depan umah.mmg teruja la dia..sebab sebelum ni aku mmg tak pernah bawa dia g tarawih, sebab takut dia buat bising.dah besar gini ok la..dah paham, dah tau camane nak solat kan..elok juga ajar dari kecik gini.

so far alhamdulillah..dia tak buat bising..tapi nye belom solat tarawih dia dah tanya nanti ada air teh ke?heheh..sebab dia selalu dengar tok wan dia cite klw bulan puasa ada moreh kan...sebok cakap nanti mia nak minum air teh..

malam pertama tarawih dia buat la juga sampai 8, masuk malam ke-2 sempat isya je..pastu dah tumbang haha..tido kat sebelah aku..malam ke-3 plak dia semayang isya je..pastu malas la nak semayang lagi mama..mia nak ngaji..aku amek la mukadam & rehal letak dia kat hujung sudut surau tu dengar la dia dok baca alif..ba...ta hehe...tp mmg aku saje amek duduk hujung2 dekat ngan dia..tak leh dok tengah2 takut dia ngantuk kan dia bantai je tido tengah2 orang.

yang lawak tu kan masa dia nak ngaji tu kejap je dia ngaji alif ba ta..tak lama tu dia tiru macam mana maya karin berlakon dalam ombak rindu, kang lepas dia ajar budak ngaji da baca Allahumma Harnabil Quran..mia tiru mcm tu dah la kuat dia baca...aku tahan je nak gelak eehehe...
mia ngan sepupu dia
Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

30 ribu orang memberikan idea bernas:

mamaRIFQY said... [Reply to comment]

comel mia..pakai telekung smbahyang..besar dah..iqy xleh bawak lagik g surau..mau die bising kat surau kang!!

Amyra Chuari said... [Reply to comment]

Alhamdulillah...

Mira nak gak bwk anak2 gi surau tp Abi dorang plak selalu out station bulan pose ni... lgpun surau ade buat tazkirah 20 minit tgh2 tue.. jap lg anak2 Mira pon tertido dlm surau la agak nyer...

Insya'allah, niat di hati mmg nak bwk bile ade kesempatan nanti...

Senorok plak tgk Nana, bwk Mia gi surau...

...sWeeT uMi... said... [Reply to comment]

alahai...comei sgt bertelekung tu..budak-budak kalu kena ngan gaya pujuk kiter, mmg menurut je apa yg kite ckp kan...alhamdulillah semoga menjadi ank yg solehah...amin (^_^)

Cik Awin said... [Reply to comment]

cumell je mia bertelekung...xcited nk g terawih ...

syawalsimpsons said... [Reply to comment]

siap ada geng tu ....G surau...kikiki...baguih damia ni...

pinky said... [Reply to comment]

comel jer mia nga kain semayang....


sejuk perut nana...mia cerdik segala hal...=)

churippu farah said... [Reply to comment]

Bagusnya..kecik2 dh rajin p solat..;)

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said... [Reply to comment]

aminn sejuk perut ibu dia ...

cik Jue Aka Ibu Farisyah said... [Reply to comment]

comel mia pakai telukung..sejuk tengok....

iduraz said... [Reply to comment]

sweetnyer ikut mama gi tarawih..ha nah takleh lagi, belom paham bahasa..ngeee

Ann@zanyra said... [Reply to comment]

comel..good girl mia:)

Adlin✿Kyra♥Kyreen Moms✿ said... [Reply to comment]

blum berpeluang bawa kyra pi terawih walaupun dia sibuk nk ikut papa dia ..nk buat cam mana kyreen tgh lasak sape nk jaga huhuhu

mama tisya said... [Reply to comment]

tu la kena dok tepi or blkng senang skit ..kn kalo dk belah tgh tiba2 die nk blk ke..nk tdo ke kn...oh mia nk air teh..hehehe...tisya bc fatihah kemain kuat sama ngan imam..okla kn slow2 bw ank p terawih sama

Falsya said... [Reply to comment]

Alhamdulillah..mmg kalau dh mak nenek, mmg mak nenek jugak..mintak air teh mcm org tua..hahaha..

Ardini Humaira said... [Reply to comment]

comelnye pakai telekung :) semoga jadi anak solehah! amin

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ said... [Reply to comment]

olo.. sejuk perut tgk gambo mia bertelekung..
alya pun sama nk ikut abah die pi terawih,mommie taleh gi lg sbb cuti raya awal.. hehehh

Chekgu Azrine said... [Reply to comment]

alhamdulillah.. cantik Mia pakai telekung.. chomel!!

Afasz said... [Reply to comment]

comey nye damia bertelekung

SyaNa said... [Reply to comment]

hahahaa cute ok mia ni

Nad @ MamaZN said... [Reply to comment]

comeynye mia..!
ada hati nak jadi maya karin ek, kekekkeke

takpe, pelan2...
lama2 nnt mia rajin la pi surau ;)

Nana said... [Reply to comment]

@mamaRIFQY
Heheh..kita risau gak nak bawa
Tp fikir dia dh besar kan
Dah bole dgr kata
Klw ms umur 3'tahun dulu mmg xbrani bawa heheh

Nana said... [Reply to comment]

@Amyra Chuari
Mia pon ada tido gak myra
Tu kita amek saf paling tepi skali
Xnak menganggu orang

Nana said... [Reply to comment]

@...sWeeT uMi...
Tu la kena cakap elok2 mmg dia dgr kata
Tp klw dia buat bising kasi jegil je bijik mata takut la dia hahaha

Nana said... [Reply to comment]

@Cik Awin
Sampai puasa kelima ni
Blom penah tgl lg la..mama dia xlarat tp dia yg ajak g surau heheh

Nana said... [Reply to comment]

@syawalsimpsons
Geng surau heheh
Klw weken je ada geng ari biasa dia ngan mama dia je

Nana said... [Reply to comment]

@pinky
Alhamdulillah....damia maksud nya cerdik
Miga cerdik sampai bila2

Nana said... [Reply to comment]

@churippu farah
Heheh dr kecik la nak kena asuh kan

Nana said... [Reply to comment]

@Nurul Diana@Mama Adam Aidil
Alhamdulillah

Nana said... [Reply to comment]

@cik Jue Aka Ibu Farisyah
Klw xbising comel la cer klw bising xcomel dah heheh

Nana said... [Reply to comment]

@iduraz
Xpe esok besa skit bole la bawa
Klw nk pompuan ni mayb dgr kata skit dr ank laki

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...