MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Thursday, August 2, 2012

al-fatihah...

 pagi semalam dalam kul 11, gitu ada kawan up status al-fatihah buat mangsa kemalangan yang maut diAU3 siap dia kasi link sekali ada gambar2 kawasan kemalangan, aku baca je AU3 cepat2 aku buka link tu sebab eh ni kawan umah aku ni, aku kat AU1 memang tak jauh la ngan AU3 ni, ni la jalan time aku merempit dulu masa skolah2 naik basikal main2 sampai sini.

umah deah plak selang satu lorong dari kawasan kemalangan ni, kira mmg laluan wajib tiap kali nak g umah diah.masa aku tgk gambar tu aku heran eh mcm mana bole jadi kemalangan yang dasyat kat kawasan perumahan ni?sebab jalan ni berbukit memang tak bole bawa laju bukan jalan lurus, cuma mungkin klw turun bukit tu laju la kan

bile dah tgk berita baru tau cerita sebenar bas sekolah yang belakang sekali tu mengalami masalah brek abes di langgar semua kereta, bas sekolah kat depan dia..yang heran nye kan aku terfikir mangsa kemalangan naik motor kan?mcm mana motor bole berhenti belakang bas?aku rasa klw orang bawa motor mesti dia berhenti kat depan2 kan?tapi tu la dah nak jadi ajal dia kan...bukan salah dia, mungkin dia dah berhati2 tapi sebab kecuaian orang lain dia yang jadi mangsa

paling kesian mangsa suami isteri meninggal dunia dengan meniggalkan si kecik berumur 2 tahun si isteri plak sarat mengandung yallah sebak dengar berita malam tadi meremang bulu roma..sedih nye rasa .

tengah2 whastpp ngan gefren mlm td pasal kejadian ni tetiba deah msg dia kata bas yang di langgar tu bas sekolah hanim, anak kak faez (x-officemate aku & deah) mujor hanim & budak2 lain dalam bas tu tak ada apa2 yallah...bertambah takut la dengar sebab kejadian ni melibatkan orang yang dekat dengan kita

tu la kan walau dah beringat mcm mana pon kita, berhati2 macam mana pon kita kalau dah ajal xkira masa, tak kira usia...al-fatihah kepada seluruh keluarga mangsa...

nak baca cite penuh klik sini
http://ondscene.my/kemalangan/suami-isteri-maut-kemalangan-babitkan-2-bas-5-kereta-dan-2-motorsikal

hanim yang sebelah aku, mujor tak apa2 tapi hanim kata sakit2 badan sebab bas terhentak kuat bas belakang bas skolah hanim yang ada masalah brek tu

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

31 ribu orang memberikan idea bernas:

Izni Hafiz Abdul Rashid said... [Reply to comment]

Al-fatihah untuk keluarga mangsa...

notti netti said... [Reply to comment]

ooo yang ni yang dok heboh2 kat ofis aku petang smlm...hmmm al fatihah.....

Anje a.k.a Mama_Balqis said... [Reply to comment]

Alfatihah untuk kuarga mangsa, kita ada baca kat blog one of blogger petang semalam, mmg kesian sangat2 kat mangsa, naik motor risiko mmg besaq utk jadi ape2 sbb tu tiap kali naik je motor mulut kita mmg tak henti2 kumat kamit baca ayat khursyi minta dijauhkan terjadi ape2 ketika pergi & pulang keje...

mummy_ayu said... [Reply to comment]

al fatihah....

mama tisya said... [Reply to comment]

mmg sian kt mangsa tu...al-fatihah

cik Jue Aka Ibu Farisyah said... [Reply to comment]

al-fatihah..sebak setiap kali baca kisah kemalangan nie...

lia said... [Reply to comment]

sebak weyhhh tgk berita mlm td...

♥cikmOt♥ said... [Reply to comment]

alfatihah

AdanyaKauUntukku said... [Reply to comment]

akak pun terkejut dapat tau berita ni semalam...al fatihah untuk arwah..s.ian kan...ntah2 baby tu kuar masa raya....dah ajal kann..tak bleh berubah walau sesaat

LizHairi said... [Reply to comment]

al-fatihah...

semoga kite semua lebih berhati2 di jalan raya :-(

syawalsimpsons said... [Reply to comment]

al-fatihah...tu la semalam tgk Tv pon naik sebak lak rasa,...

mama_umar_maryam said... [Reply to comment]

takziah sgt :(..

kayyana said... [Reply to comment]

mmg sedih sgt kak.. al-fatihah.. semoga kite semua sentiasa dilindungi dari malapetaka...

LubLy said... [Reply to comment]

meremang bulu roma aih..Allahuakbar..

Syahid la si ibu..hikmah si ayah meninggal di bulan mulia ramadhan..

Mcmana anak dia umur 2thn nak survive?Moga Allah mlindungi si kecil nieh..Amen!

Zue AnnaLeeya said... [Reply to comment]

mmg sedih kan??? tgh sarat preggy plak tu...
menitis airmata akak masa tgk brita semlm...

takziah buat kluarga arwah... Al-Fatihah...

SyaNa said... [Reply to comment]

mmg sebak tgk berita smlm
aku da nk menitik air mata bile tau mangsa tgh peknen then tinggal kan anak sebaya iman
Al-fatihah

Saya Disini said... [Reply to comment]

alfatihah

Nuraz said... [Reply to comment]

al- fatihah...akak pun semalam nampak ramai ahli keluarga & kenalan mangsa yg menunggu di ruang legar Jbtn Forensik, HKL..sebak tgk berita mlm tadi..

Rahmah Ram Ram said... [Reply to comment]

al fatihah...sedih, sebak dan hiba bila tengok berita ni...semoga arwah suami isteri dan anak ditempatkan dikalangan mereka yang beriman...

++eden|essey++ said... [Reply to comment]

nana...mangsa kemalangan tuh kawan pd pegawai kt opis ako nie.....mmg 1 tmpt dgn die dulu kt mindef nun...isterinya pulak keje kt CIDB dibawah kementerian ako...huhuh...si isteri tuh tgh ngadung 7 bulan...pegawai ako tuh g la melawat kt ospital smlm....baby dlm perot tuh lelaki katanya...mmg hancur dah bayi tuh dah x der rupa....perot isteri tuh pecah akibat hentakan kuat akibat pelanggaran tuh...tp muka isteri die oke jek.....sian kn....br anta kt umah pengasuh beberapa minit dah tiba ajalnya....blk anak tgk jenazah ibu ayah die...huhuhu...

sian giler....pastu kebumi lak tmpt jauh²...kalo skalikan tempat kn senang ..bole la siwaris g melawat...dorg kn masih ada anak..anak tuh la yg nk melawat kubur ayah ibu die....huhuhu...tp bahayakan kalo moto duduk blkg bas....ngeri la...

takziah pd keluarga mangsa...

Falsya said... [Reply to comment]

Al-fatihah..sedihkan....

Ya ALya said... [Reply to comment]

Al-fatihah untuk keluarga mangsa...sedihkan...

Ibu Lala said... [Reply to comment]

sedih sangat. memang tak kering aor mata kalau baca ksiah ni. tak tahu nak cakap apa. kesian kat anak yg umo 2 tahun tu mesti dia tunggu mak ayah balik keje tapi tak balik balik. kesiannya. kesian sangat.
kenapa la dikebumikan ditempat asing asingkan. kebumi la sekali yang dekat dengan anknye. boleh anaknye ziarah kubur mak ayahnye.
Tak dapat nak bayangkan la perasaan si anak tu. Mintak mintak dijauhkan la perkara macam tu dari kita semua. Ameen

Ibu Lala said... [Reply to comment]

boleh tak bagi link tu.

atty's said... [Reply to comment]

sedih dgr berita nie..al fatihah utk famliy mangsa..

Ibu Lala said... [Reply to comment]

bukan setakat moto yang bhy klw dok blkg bas, kete pun bhy jugaks...

bunga_rose said... [Reply to comment]

sebak tengok berita ni kat tv.. terus pesan kat hb suh bawak moto elok2.. dia g keje naik moto.. risau bila kuar berita2 camni..

Nad @ MamaZN said... [Reply to comment]

ya Allah ya Tuhanku!
ya Allah, tempatkan la mereka di kalangan org2 beriman di samping Mu
sedihnye....
moga naseb anak kecik die tu terbela hendaknya...
sedey =[

mayangsayang said... [Reply to comment]

ALLAH SEDIHNYER DENGAR... INNALILLAHIWAINNA ILAIHI ROJIUN.. TAK DPT BYGKAN ANAK YG MENUNGGU IBU BAPA YG PAST TIDAK AKAN DATANG LAGI...

Amieylee said... [Reply to comment]

yaAllah sedehhh sgt aku baca ni wei...tak terdaya nak teruskan..semoga Allah tmpatkan arwah dikalangan yg beriman amin

shera haifa said... [Reply to comment]

Ya Allah sedihnye. Sudah la dengan Syawal yang bakal tiba. Al-fatihah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...