MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Tuesday, August 14, 2012

biskut arab, biskut paling senang dalam dunia

bizi tol semenjak nak raya ni pantang je ada masa terluang mesti kena buat kuih, ari ahad tu siang dah buat tart, malam nye plak siapkan kawan tempah, dah 3 tahun raya dah xopismate aku ni tempah..aku bagitau dia saya buat biasa je tau xde special ke sedap mana ke..tapi lepas dia dah oder pertama kali dulu dia kata mak mertua dia suke pastu suh order lagi taun2 berikutnye..adeh aku rasa biasa je aku buat haha..tak sedap mana pon tp dah dia nak tempah kan..aku terima je..utk dia je aku buat..malas nak amek tempahan utk org lain haha...

ni pon dah berzaman dia kasi barang2 kuih baru ahad lepas kesempatan nak buat..kalau tak aku cakap ngan dia xleh amek tempahan sebab bizi wat kuih sarang semut dah dia kata ala..sejenis je nak suh kau buat..tak pe la kita tlg kawan2 je..

ni resepi aku gugel..

500gm tepung gandum
250gm gula halus (aku kurang kan sikit sebab klw ikut btol2 sukatan dia manis ya amat)
250gm minyak sapi

kasi putar minyak sapi sama gula agak2 dah warna keputihan masukkan tepung gandum, bulat2kan dia susun dalam loyang pastu bakar..bile dah siap tu aku malas nak golek dalam gula sebab aku rasa melampau plak manis dia kang..kuih dah manis lagi mau golek dalam gula tambah melenting nanti.


orang tangan tak berseni bulat tak sama besar ada kecik ada beso ehee
hok ni dah siap masak, memandangkan stok kertas minyak aku dah abes utk wat alas terpaksa guna buku latihan adik aku haha.. aku dah bgtau kwn aku xpe ke guna alas buku latihan?dia kata ok blasah je..dah malam2 xkose nak kuar g carik ketas minyak
.
ingat lagi masa kecik2 suke btol makan kuih ni
Published with Blogger-droid v2.0.6

13 ribu orang memberikan idea bernas:

mummy_ayu said... [Reply to comment]

yum yum....suka biskut nie...

♥cikmOt♥ said... [Reply to comment]

aku suka kuih ni sedappppppppppp

Chekgu Azrine said... [Reply to comment]

suka jugak..sedapnya Nana..

Izni Hafiz Abdul Rashid said... [Reply to comment]

boleh order ke nie...

syawalsimpsons said... [Reply to comment]

sue pon suke makan kuih ni...senang terus masuk mulut jaa

lia said... [Reply to comment]

x ley p dgn biskut arab ni, x tau pesal...

mamafarah4 said... [Reply to comment]

saye pun suka..sedap sgt

Zura@Iwan said... [Reply to comment]

owhh biskut arab...

aku suka biskut makmur...

Mama Zharfan said... [Reply to comment]

my fav ni heeh me dh beli sebekas :) beli kat jj ajer.nasib baik rasanya sedap :)

fieda said... [Reply to comment]

lorr..kita baru pas buat..tp kita buat yg 3 kaler tu..ala sama jer resepinya..paling sng kan..dh la sedap plk tu..

Afasz said... [Reply to comment]

rasa mcm pernah makan je biskut ni.

eh aritu bukan nana ke ada buat contest ke apa , nk dpt kan kuih raya. sapa yg dapt ek?dah terlepas ek pemilihan nye?

Iela Fazielah said... [Reply to comment]

sedapnyer! ila pun suka mkn biskut arab ni

.::Lynn::. said... [Reply to comment]

biskut yang aku paling suka...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...