MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Thursday, August 30, 2012

open house kecik2

ari khamis & jumaat ktorg beraya umah kawan2 amrul kt kluang, kawan sekerja amrul la..dah mmg jadi tradisi diorang kt kluang setiap sorang sure akan buat makan2 panggil kawan2 datang raya umah, amrul sorang je yang tak pernah wat makan2 ye la dah aku dok kl kan..camane nak wat makan2..dulu umah sewa amrul kosong je mana ada dapor periuk segala..skang MIL dah dok ngan amrul baru la lengkap skit umah tu seme ada...cuma perabot je la xde..sebab amrul pon baru pindah umah ni masa puasa kedua aritu.

masa g beraya tu kawan2 amrul seme tanya aku bile bole raya umah ktorg?hehe..aku main petik je la ari sabtu..so tros set ngan kawan2 amrul suh datang umah ari sabtu..sebab nak ringkas2 je aku buat mehun sup je ngan kek coklat.

dah la umah kluang tak de mixer, oven plak ada satu je xmuat nak bakar 2 bijik kek..terpaksa pinjam ngan oly wife kawan amrul dia nye mixer & oven hehe..pestime aku bakar kek guna oven letrik risau kek xjadi..alhamdulillah..berjaya kek menjadi juga semacam mana aku bakar guna oven kupu-kupu tu.

aku kan serius xbole nak agak masak utk 40 orang sekali aku tibai masak 80 orang hahah...mmg aku tak suka nak buat makan bajet2 je.. biar lebih jangan tak cukup, abes je kawan2 amrul balik ktorg bungkus mehun sup tu kasi kat jiran2..sesambil tu bole gak kenal2 jiran2 baru.

ada juga aku call kawan2 yang dok kluang mcm zana, ajak datang umah tapi zana xde kt kluang aritu, nett pon kata nak datang sebab umah mak mertua dia kt situ, tapi xdatang bizi kot hehe..jemput juga sorang blogger qaseh rayyan, pon dia xleh datang sebab xde kat area situ..last2 aku sms sue syawal ajak datang beraya..mula2 plan nk g tgk sue sebab kebetulan sue braya kluang kang..tapi dah smpai kluang bizi beraya sana sini xdan g umah sue...so kawan2 aku yang datang sue sorang je la..lain2 seme kawan2 amrul hehe...

rajin nye laki sape la tu dok pukul butter ngan gula hahaa..
gambo cekci kena blur skit
 oven putih mil nye oven itam pinjam org nye hehe nak buat sebijik konfem xckp kan
masa g carik bahan wat kek..aku tgk harga bahan mentah kek kat kluang ni sangat mahal nak compare ngan kl, sebab ada satu tu je kedai buat kek dia xde pesaing kan tu harga mahai kot
 kita tak pandai masak beria2 ni je reti
 kek coklat yang di rekuest oleh kengkawan amrul
diorang tu asal aku datang kluang je tak abes2 tanya kek coklat hehe..
 mehun sup air tangan sendiri
kuah sup ayam
 .
agar2 warna warni ni MIL yang buatkan
diorang ni kan mmg gini g raya umah orang amek gambo pastu wazap2 kat geng2 yang xde saje kasik jeles..hahah 
 
umah kosong jek xde perabot..almaklum la..aku kan xdok sana..tunggu aku dok sana nanti baru nak cari perabot amrul kata hehe..


 sue tetamu yang terkahir sampai..tq sue..sudi juga datang dengan muke bengkak2 tu..(baru lepas seminggu eksiden)
Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

28 ribu orang memberikan idea bernas:

mama tisya said... [Reply to comment]

meriah ..kecik2 pn byk jugak masak tu...mcm dh gaya dk kluang..hehe

Myra Jay said... [Reply to comment]

Walau kecik tapi tetap nampak meriah :D

AzuraFazil DIN said... [Reply to comment]

wahh meriah kek choc ko beb ...

kt kl x wat open haus kew... aku x nak benda lain , nk kek choc kurg manis je

Mama Zharfan said... [Reply to comment]

lapar la plak...

juelee said... [Reply to comment]

kecik2 pun bt gak hehehe ktorg malas nak bt tunggu rumah baru siap nnt baru nak bt sbb barang nak masak seme comei2 hahaha boleh masak tok sikit2 je.. kalau nak masak byk tak muat..

Nad @ MamaZN said... [Reply to comment]

meriah nye kek coklat tu nana!
kalu dtg raye ke umah esok, ada tak kek coklat tu? hihihi

Cute Mum said... [Reply to comment]

nana nie macam dah sedia nak dok kluang jer.. oklah tue.. dekat dengan amrul.. damia pon mesti suka..

AyuArjuna BiGoshh said... [Reply to comment]

ya allah beshnya tengok lauk pauk nana masak...

SyaNa said... [Reply to comment]

simple tapi meriah :-)

Afasz said... [Reply to comment]

sedap nye kek coklat tu.. tingin gak nk buat sendiri... rajin nye nana niiiiiiiiiiiii

cik Jue Aka Ibu Farisyah said... [Reply to comment]

meriahnya...kat sini tak nak buat ke..kalau buat jangan lupa jemput kita teringin jugak nak merasa kek coklat nana

atty's said... [Reply to comment]

nampak sedapnya lahai ,kek coklat tu

Nana said... [Reply to comment]

@mama tisya
hahah tu la rasa mcm dah menetap kt kluang je

Nana said... [Reply to comment]

@Myra Jay
ramai plak datang aritu
tu meriah tu

Nana said... [Reply to comment]

@AzuraFazil DIN
hehe kl mmg xde la open house hehhee

Nana said... [Reply to comment]

@Mama Zharfan
hihiihh

Nana said... [Reply to comment]

@juelee
umah along ni seb baik ada periuk mak seme
kalau tak mmg seme periuk comel2 je

Nana said... [Reply to comment]

@Nad @ MamaZN
hehehe kl xde open house
sebab kami mmg pantang weken je kuar mgm xde kt umah
kek coklat ni wajib buat klw ada makan2

Nana said... [Reply to comment]

@Cute Mum
mmg dah sedia da uyun insyallah tunggu masa je

Nana said... [Reply to comment]

@AyuArjuna BiGoshh
ala ayu..mana ada banyak pon mehun sup ngan kek je kita masak

Nana said... [Reply to comment]

@SyaNa
ni je termmapu sorang2 masak mmg xlarat buat mcm2 jenis

Nana said... [Reply to comment]

@Afasz
hehehe
kek coklat ni senang je
xde masalah
sehari sebelum makan2 dah buat

Nana said... [Reply to comment]

@cik Jue Aka Ibu Farisyah
hahah kl ni mmg xbuat la makan2
sebab amrul jarang ada kan tu susah
kena dia ada br bole buat

Nana said... [Reply to comment]

@atty's
heheheh
biasa2 je kak

syawalsimpsons said... [Reply to comment]

kek coklat tu mmg terbaik....bihun sup tu mmmg mabeles..kalo sue lambat nak buat tu..siap tambah 3X tu...kakakkak

Nana said... [Reply to comment]

@syawalsimpsons
hahahha tq sue..
3x masak kuah ni sebab periuk xbesar

Chekgu Azrine said... [Reply to comment]

bolehla tuh..dpt pahala jamu kekawan..

Fara said... [Reply to comment]

Salam...kak nana...huhu..slamat hari raye..sy org kluang gak..he..akk beli brg2 wat kek kt mane?kt kedai round about tu ke?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...