MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Friday, September 21, 2012

bila encik suami membeli barang dapor

amrul memang tersangat jarang la tolong blikan barang masak sebab dia bukan selalu ada kt kl kan..rasanya sepanjang kawen xsampai 10x kot dia g kedai tlg blikan brg utk masak hehehe..

aritu dia suh wat kan kek..ok la aku ckp tlong blikan brang2 buat kek siap2 nanti aku balik keje bole tros buat jimat masa dah xyah nak kena singgah giant g carik barang2.masa kat opis kejap amrul wazap..amek gambo tunjuk btol ke tak tu barang yg aku pesan hahaha...adoi  rasa nak gigit je telinga...comei pon ada bukan banyak pon barang yang aku pesan 4 barang je..gaya wazap tu mcm nak bli 40 barang hehehe.

kalau g pasar memang aku tak harap la..kena pegi sekali hehe kang asik2 dia call tanya itu ini..tapi ada juga jumpe asben kawan2 yg pandai membeli kat pasar..soping gaya orang pompuan, pilih ikan, sayor seme pandai alahai..comei je kan hehe...

ni barang yang di pesan
butter - mesti amek brand buttercap
susu cair - aku suh amek f&n pastu amek yang tulis susu isian sejat bukan krimer sejat
gula - aku suh bli gula halus 500gm punye jangan amek 1kg
telor - ni aku tak spesifik plak gred apa pastu amrul wazap nak bli gred apa?A,B,C?hehehe amek je la yg pling murah senang
 
 mesej2 untuk kepastian takut salah beli haha...


.

ok la..bole harap g bli brg masak..jangan jadi mcm abang ipar aku sudah kakak aku pesan bli rempah kurma dia g beli buah kurma kah..kah....

dulu kan masa tak pakai tab kalau suh g bli barang dia buat video call..dari satu rak ke satu rak dia tunjuk hahaha...cam gitu skali nak pastikan xsalah bli barang

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

39 ribu orang memberikan idea bernas:

ieda said... [Reply to comment]

ekek
alhamdulillahhh
kalau hubby akk , macam abang ipar nana tu lah ekek ;)

atty's said... [Reply to comment]

hehehe..suh beli rempah kurma.dpt buah kurma ya..hahhaha

mama tisya said... [Reply to comment]

hah klakar ygabg ipar tu p bli buah kurma instead of rempah kurma..hehehe...okla amrul nk whatsapp tnye kn slh bli haru...

Nadea Emerald said... [Reply to comment]

nasib baik ada whatsapp kan... hehehe

well kat umah aku bab membeli brg masak memang 100% ayah aku.. hehehe..

aanie said... [Reply to comment]

hahaha...lawak tul....

Iela Fazielah said... [Reply to comment]

kelakar la amrul ni... laki ila power kalau suruh gi pasarbl brg dapur .... ila tau order je....pastu ila tau komplen je...apsal udang kecik sgt?..apsal ikan besor sgt?? apsal..apsal..apsal...haha..tensen je laki aku...haha

Nad @ MamaZN said... [Reply to comment]

suwwiitnye amrul!
hahah!
rempah kurma sudah tukar jadik buah kurma, ekekekeke..! :)

hepi wiken nana!

Nory Zoulkefle said... [Reply to comment]

nory kalau brg2 utk memasak, hubby nory je gi pasar...nory mmg xleh harap...tp klu beli brg2 kering, nory boleh lah...hehehehe...*malu**

untung husband akak, akak rajin masak & buat kek..

Zura@Iwan said... [Reply to comment]

lelaki ni kalau g beli brg dapur..mmg depa nk kepastian takut silap la kan..iya la kan..bkn keje deme sharian..huhu..

Chekgu Azrine said... [Reply to comment]

chomel je husband awak beli brg dapor..kelako pun ada..tapi still mcm chomel jekan lelaki beli brg dapo

Jue a.k.a Ibu 2F said... [Reply to comment]

sweet je....
walaupun wazup ok gak...

Gieyana said... [Reply to comment]

Ekekekeekekek..comey jer kerenah hb ko..aku 100% hb g market..:-)

Mama Zharfan said... [Reply to comment]

heheh sweetnya :) my hubby jrg beli brg dapur unless kes darurat kehabisan brg kat dapur hehehe

Falsya said... [Reply to comment]

aloh aloh..tp abg ipar ko gak yg klakar..rempah kurma terus dpt buahnye skali..wahahahahah..

OnE_nIeZuKa said... [Reply to comment]

mari la join ga sy
http://oneniezuka.blogspot.com/2012/09/giveaway-saya-nak-makeup.html

mama_umar_maryam said... [Reply to comment]

kih3..aku pon siap tulis,tp kdg apai ni paham jugakla sikit2 sbb slalu ikut g bli brg dapor.

Ena said... [Reply to comment]

hehehe..

tp ok la.. asben akak.. suh beli kangkung tp beli pucuk ubi.. suh beli gula biasa tu tp beli gula custor tu.. wakakakka.. tp tu dulu la.. masa memula kawin.. skrg dah blh harap dah.. cuma bab ikan or sotong tak blh la.. dia tak pilih main taram je.. so, jgn suh beli mende tu.. hehhe..

jd moment yg comel utk dikenang pulak.. hihihi..


FiZ said... [Reply to comment]

erkk..kak..apa beza susu isian sejat dengan krimer sejat?huhu

AdaM Hawa said... [Reply to comment]

hehehe.. tersenyum sy baca entry ni.. sweet..

Nana said... [Reply to comment]

@ieda
hahahhaha..
lawak la

Nana said... [Reply to comment]

@atty's
tu la pasal
padahal org dah pesan
jgn bli buah kurma plak! hahaa

Nana said... [Reply to comment]

@mama tisya
lawka gile
padahal igt lagi akak pesan
jangan plak g bli buah kurma
skali balik2 dia bli buah kurma sungguh hahah

Nana said... [Reply to comment]

@Nadea Emerald
heheh
terer ayah ko ek

Nana said... [Reply to comment]

@aanie
sengih2 aku masa amrul wazap sebab aku rasa mcm comei hahaa

Nana said... [Reply to comment]

@Iela Fazielah
hahah aklw amrul kita bebel2 gitu
mau dia tak g dah hahaha

Nana said... [Reply to comment]

@Nad @ MamaZN
hahah
tu la masa dia wazap nak gelak pon ada haha

Nana said... [Reply to comment]

@Nory Zoulkefle
haha untung la hubby nory pandai g pasar

Nana said... [Reply to comment]

@Zura@Iwan
hahah tu la
bukan keje diorang
tu pasal takut salah dia wazap

Nana said... [Reply to comment]

@Chekgu Azrine
hahah tau xpe
masa dia wazap gambo bakul dah gelak2 dah tgk sebab kiut

Nana said... [Reply to comment]

@Jue a.k.a Ibu 2F
hahah tu la
mujor ada wazap
senang keje

Nana said... [Reply to comment]

@Gieyana
wah betuah la
klw aku g market
sure aku kena ada skali kot haha
xharap lg dia g sorang

Nana said... [Reply to comment]

@Mama Zharfan
hahha
sama la
ni pon kes abes barang juga ni
klw tak xde nye

Nana said... [Reply to comment]

@Falsya
haha bengong kan

Nana said... [Reply to comment]

@mama_umar_maryam
hahah bese klw barang banyak mmg aku tulis
kalau 2,3 dia hapal je

Nana said... [Reply to comment]

@Ena
hahahahaha
tu la kena spesifik
diorang mana tau kan
tgk tulis gula
dia amek je

Nana said... [Reply to comment]

@FiZ
krimer xlemak
susu isian sejat penuh krim lg sedap rasa dia lemak berkrim

Nana said... [Reply to comment]

@AdaM Hawa
hahaha

Myra Jay said... [Reply to comment]

Hehee, sama la asben myra kalau soh beli barang 10x akan tpon tanya padahal terang2 kita dah tulis.. :)

Tp yg kelakar beli buah kurma tu yg tak tahan tu :)

mrs kayrul said... [Reply to comment]

suami kayrul klu suruh g beli barang siap wat video call lagi..sudahnya lain suruh beli lain dibelinya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...