MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Monday, September 3, 2012

daging rusa goreng kunyit

sape pernah makan daging rusa??angkat tangan!!
last aku makan daging rusa goreng ni masa darjah 6 kawan kakak kasi lepas dia g berburu..lepas2 tu kalau tingin nak makan daging rusa g je sate samuri, ada jual sate rusa, tapi kalau daging rusa dah di satekan xleh nak rasa keoriginilan daging tu..sebab dah perap seme rempah2 kan..

masa bulan puasa aritu amrul ada blikan dagin rusa kat kawan dia, kawan dia tu pakcik dia selalu berburu so dia jual la sekilo RM25 cukup la sekali masak kt umah mak aku tu makan masa buka puasa licin sekali hadap kalau aku ngan amrul je makan ni, bole la 2x makan juga.

aku klw daging2 jarang makan gini kan bese aku suka goreng biasa je lumur garam ngan kunyit pastu goreng, sebab nak rasa asli daging tu sendiri.kalau tanya aku mcm mana rasa dia, aku bole kata rasa dia lagi sedap dari daging lembu.lepas ni kot tetiba ngidam nak makan daging rusa di tengah kota raya dah tau la mana nak carik :)

p/s : tingin rasa nak makan daging landak plak

 daging ni potong kecik2 gaul garam ngan kunyit pastu campak je dalam kuali biar air dia kering dah kering air masukkan minyak pastu masukkan bawang ngan cili api, masukkan serbuk perasa sikit settle
 masa ni lah daging rusa yang dah siap di goreng
Published with Blogger-droid v2.0.9

12 ribu orang memberikan idea bernas:

MRS. K said... [Reply to comment]

aku rasa la, aku tak penah makan kot

mama tisya said... [Reply to comment]

dapnye laparrrrr....last mkn kt sabah ler time outstation kt tawau:)

syawalsimpsons said... [Reply to comment]

sue penah makan ...pandai makan pon time balik kluang je...sebab 1st time makan..sedap..lembut je....sejak dari tu FIL rajin la beli bila sue balik..ni semua belajar ngan abag tecik tu la...

atty's said... [Reply to comment]

Terliur nengok daging rusa..

mummy_ayu said... [Reply to comment]

tak pernah makan..nampak cedap..(tengah lapar, semua nampak cedap)

Zura@Iwan said... [Reply to comment]

x penah mkn lg daging rusa...sedap x beb?

kalau mgidam ni...jenuh nk cari nie ..huhu

bunga_rose said... [Reply to comment]

wahhhh nampak menyelerakan.. penah mkn sate samuri jela dasing rusa ni.. tp dah lupe camne rase dia haahah

cik Jue Aka Ibu Farisyah said... [Reply to comment]

sedap tue...lama tak makan daging rusa....

AyuArjuna BiGoshh said... [Reply to comment]

lucahla ko ni nana, sib baek katil tu kemas lagi, hahahahah...anyway ni namanya pengorbanan isteri seorang perajurit bukan semua dapat merasa tau :)

Mama Zharfan said... [Reply to comment]

lapar la plak...me puasa ari ni...

Nad @ MamaZN said... [Reply to comment]

kite tak penah makan..
kite tak reti nak rase2 makanan eksotik ni, hehe
landak ke, belangkas ke.. =p

watyz said... [Reply to comment]

x pernah makan... cam x lalu je tekak ni.. hehehhe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...