MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Thursday, September 6, 2012

ikan haruan kering

mgu lepas saje tanya amrul xde ke kawan2 yang balik kampung blah2 utara?nak kirim ikan kering haruan, nak wat bekalan saat dah ketika kena berpantang lepas operate nanti

Amrul pon wazap2 kawan2 dia...mujor ada sorang tu tgh cuti raya lagi kat penang..so aku pon kirim la kat kawan amrul kan kering haruan ni, kalau kat kl aku xpernah jumpe lg mana ada jual kan kering haruan, tpi kalau kat kampung setau aku mmg banyak.

Memula suh la kawan dia blikan skilo, pastu dia ckp skilo 40 hengget halamak mahainye hahha mahai lagi dr daging rusa, aku pon turunkan dr skilo ke stengah kilo sebab bila fikir balik aku operate ni kecik je luka kecik je lain la masa beranak dulu aku kirim kat kwn amrul juga ikan kering haruan skilo bli kat sungai petani.

Masa beranak dulu ikan kering btol2 kering tau, tapi kali ni ikan dia xkering sgt nampak mcm ikan baru, cantik lagi ikan nye bau pon xbusuk.jadi la kan..nak carik ikan hidup celah mana nak carik susah kot nak jumpe ikan haruan kat kl ni, kalau ada jual pon xsemestinya masa kita nk beli tu ada stok ikan nye, ikan ni bukan jenis senang jumpe mcm ikan kembung...

Ni stok utk 2 mgu cukup la kot sekor tu belah dua sehari sekor dapat la bertahan 18 ari.harap2 cepat la baik lukanye...jangan la suh aku minum pati ikn haruan eekrkkk mau muntah hijau aku kang, tp klw nk suh makan ikan haruan masak sup ke belut ke ha tu mmg la aku makan

9 ekor RM20 sekor dalam RM2.20 gitu la
fresh ikan kering dia kan nampak sgtbaru lagi kan ikan ni bersih je
.
sian ko zarina zainuddin muke wat bungkus ikan kering je hahah

Published with Blogger-droid v2.0.9

25 ribu orang memberikan idea bernas:

Chekgu Azrine said... [Reply to comment]

wah..dah siap2 preparation utk operate nanti..bagusnya!!

juelee said... [Reply to comment]

dulu masa pantang 2 minggu makan sup ikan haruan... mak saya beli kat pasar pudu... pastu minum pati die... rendam dalam air panas dulu, pastu minum masa suam2 tu mmg takde bau...
skang pun saya still minum pati haruan gak sbb kalau badan letih mmg mujarab la.. cepat je ilang letih....

atty's said... [Reply to comment]

nanti share resepi ye na. :)

Falsya said... [Reply to comment]

ikan hariuan tuh nama adik beradik ikan haruan ker?..hahahahhaha..

cik Jue Aka Ibu Farisyah said... [Reply to comment]

sedap tak????
jue tak pernah makan...
kesian zamzarina kan...hahahaha

cik Jue Aka Ibu Farisyah said... [Reply to comment]

***opppsss bukan zamzarina le.. zarina zainuddin....hahahahaha*******

Afasz said... [Reply to comment]

nk sikit,

pinky said... [Reply to comment]

hehehe....mahal gak kan??

Amyra Chuari said... [Reply to comment]

teringat gak mase Mira pantang dulu...
ikan haruan fresh buat sup... sdp nyer...

mrs kayrul said... [Reply to comment]

tak pernah beli yg kering macam nie selalu beli yg fresh jer..kat pasar kajang banyak cumanya mahal la

watyz said... [Reply to comment]

ade ek ikan haruan kering. x pernah tau bebs... :)

HuNNy said... [Reply to comment]

mak mertua hani memang buat haruan kering. kalau nana nak nanti hani tanya mak mertua, kitorang bulan 10 nie balik kedah. free jer tak payah bayar pon

sesemut said... [Reply to comment]

bukan dah ada jual yg dlm kapsul ker? xder nak loya loya

Nana said... [Reply to comment]

@Chekgu Azrine
ye la kita nak baik cepat hehehe kena wat persiapan

Nana said... [Reply to comment]

@juelee
terernye bole makan pati dia
kak long serender

Nana said... [Reply to comment]

@atty's
ok kak

Nana said... [Reply to comment]

@Falsya
bengong hahaa

Nana said... [Reply to comment]

@cik Jue Aka Ibu Farisyah
rasa mcm ikan biasa je

Nana said... [Reply to comment]

@Afasz
ni makanan utk org sakit hehee

Nana said... [Reply to comment]

@pinky
kalau ikan hidup lg la mahal

Nana said... [Reply to comment]

@Amyra Chuari

ikan hidup mahal
susah nk cari
nk cepat elok makan yang hidup tu kan
tp tuler mana ntah nak cr

Nana said... [Reply to comment]

@mrs kayrul
heheh
bese kt kampung2 mesti ada

Nana said... [Reply to comment]

@watyz
ada la..
aku makan ni masa pantang dulu tau

Nana said... [Reply to comment]

@HuNNy
wah beznye nak nak!!

Nana said... [Reply to comment]

@sesemut
owh ada ek
tq info nnt nk cari

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...