MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Monday, September 10, 2012

open house bersama BFF

sebenarnya ktorg xde perancangan pon nak buat open house ni, semenye last minit..ni gara2 aku menang RM500 contest nivea, lepas tu falsya plak menang RM500 contest nivea, tu yang tetiba bersuara tu..apa kata kita gunakan sikit duit menang tu buat open house nak?masa tu terkeluar idea tu ari rabu nak buat weken seme bizi last2 diah tetapkan ok, kita buat ari jumaat malam.sikit kita dapat, sikit kita kongsi insyallah berkat kan?lagipun apa yang kita dapat tu bukan semua nya hak kita..korang doakan la kami menang wang besar lepas ni..mana tau ada rezeki kita buat makan2 lagi best daripada ni hihi..

oleh sebab kami bertiga share2 buat majlis open house ni, makanya tetamu nye juga terdiri daripada kawan2 kami yang kami bertiga kenal.nana tak join sebab dia tengah mabuk2.list tetamu deah yang keluarkan aku tukang tambah2 je sape2 yang aku nak tambah..tengok pada list tetamu semenye di kalangan blogger yang kami bertiga pernah bertemu muka...

tu la dalam senarai tetamu tu ada syana,mama tisya, sue syawal, azura, & cutemum. seme ni diorang pernah jumpe kecuali cutemum ktorg tahun lepas masa menang safi tu konon2 nak nk belanja cutemum la sebab dia yang inform pasal contest safi tu dulu ntah mcm mana masing2 ada hal tak dapat nak belanja..tu pasal masa diorang dok list kan senarai tetamu aku masukkan nama cutemum..sebab kami memang nak sangat jumpe cutemum yang berjasa masa contest safi dulu :)

lokasi majlis mcm biasa lah..markas tetap kami, umah deah..makanan plak malam tu seme nye dari air tangan kami bertiga yang di masak dengan penuh kasih sayang haha...kasi korang yang makan seme teringat2 je masakan ktorg kahhh...antara menu nye:

masakan dari deah :
1. roti jala & kuah kari aya
2. makaroni goreng
3 kentang goreng berempah
gile kentang berempah btol si deah bole dia masak banyak2 jenis..dia balik kul 12.30 ari jumaat tu kawan2 bole la masak banyak jenis.ala klw diah ni dia masak 10 jenis pon aku tak heran sebab dia klw kat dapor mcm lipas kudung sekejap je siap

masakan dari aku :
1. laksa penang - yang ni aku masak ari khamis malam sebab nak bawa g opis pagi jumaat tu buat sekali utk jamuan kt umah deah.
2. kek coklat pon sama masak ari kamis bakar 2 bijik 1 utk opis satu utk umah deah dah 10x bako kek dah raya ni

masakan dari pasya :
1. kek batik

pastu ada belen2 makanan dari jamuan opis aku nasi impit & rendang daging ngan puding roti butterscoth kak ana sedap gile wa cakap lu


 makaroni goreng & kentang berempah
 laksa penang
 roti jala kuah kari ayam
kek batik & nasi impit ngan rendang daging
kek coklat
 puding roti butterscoth ngan sos kastard.
.
amrul datang anta aku dia makan2 pastu dia g beraya umah kwn dia hehe.xpe la sian plak kan aku dah la kena layan tetamu xkan amrul nak tunggu sampai abes majlis boring dia kang.
 .
tetamu pertama syana & co sian iman demam siap bertepek cool fever datang beraya
 amiey lee & kaum kerabat dia heheh
 mama tisya baru sampai sian dia xleh lepak lama encik asben ada haha...klw tak de encik asben sure dia tunggu sampai abes majlis
korang tgk la betapa havoc nye gambar ni kalau gambar ni bole bersuara kata syana korang tau la betapa riuhnye haha...


 cutemum & encik asben nye aima
 ni la rupa bini2 orang yang dah kenyang pastu gedik2 nak bergamba hahaha

 mak jemah pon ada 2x dah kita beraya kan mak jemah
 damia & dania
 dania yang tetap kecik je sejak jumpe dari last year
comei ok dia panggil mummy dia suh amekkan gambar..dia dok pose atas sofa diah pastu dgr suara alus
mi..mi...aku tgk uyun kuarkan tab 
owh..dia suh mummy dia amekkan gamba..sia pose2 maut ngan peace2 hahah lawak dania ni
 zura tetamu last sampai..ada 3 orang mak yong mlm tu masing2 amek berkat muahaha...
 sian zura tak pasal2 kena blikan ais & gula haha tgh2 makan tu tgh ais dah abes gula pon abes call si zura suh singgah kedai bli ais haha...tq eh kata kat pak ajil..blanja ais & gula hahaha
kepada kawan2 yang sudi hadir saya wakil dari kawan2 saya deah & falsya nak ucapkan terima kasih atas kehadiran korang..seronok rasa jumpe ramai2 gini..seronok tengok orang makan bertambah2, saya juga nak wakilkan nana keding dia minta maap sebab tak dapat join majlis aritu sebab kesihatan tak mengizinkan dia takut nanti dia muntah2 kang korang xlalu nak makan hahaha...minta maaf kalau ada terkurang yea..

kepada kawan2 yang tak di jemput di harap tak ada yang berkecil hati..memang selalu serba salah kalau buat makan2 ni sebab takut ada yang terasa kalau tak di jemput..oleh sebab rumah diah BESAR sangat kan..memang tak bole nak ajak ramai2..aritu ajak 20 orang pon dah sesak haha..mujor yang lelaki2 selamba g makan kat tangga kt luar umah, korang doakan la kami menang contest wang besar punya insyallah..mana tau kan kalau ada rezeki menang wang besar bole kami buat jamuan raya kat hotel plak kahhh.......angan2 mat jenin heheheh...

p/s: ini ada pesanan penting, kepada tetamu saya sekalian sesiapa yang dapat duit raya dari falsya sila cek sampul anak korang..sebab si pasya kasi korang sampul kosong save bajet kahhhh....aku la balik2 umah tgk sampul raya mia xde duit ko ingt aku tak tau tu dari ko sah2 ada tulis SSM tempat keje wan hahaha....sape yang dapat sampul raya SSM tapi xde isi sila bagitau ek pasya akan bankin duit raya anak2 korang hahah bertuah nye pasya


Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

30 ribu orang memberikan idea bernas:

♥cikmOt♥ said... [Reply to comment]

wow...sangat meriah kan...hehehe

pinky said... [Reply to comment]

bestnya...terliur tgk laksa nana...=)

syawalsimpsons said... [Reply to comment]

kakakakak...sempat si pasya gitoo...kakakkak..tp ape pon diah punyer roti mmg malatop...laksa tu akob yg si hantu laksa pon kata terbaik..sedap..sue makan pon fuh...mmg kalah sue yang tak pandai buat ni...yg penting kek coklat dr kluang sampai ke KL mmg tak leh lupa...terbaik...

Jue @ Ibu 2F said... [Reply to comment]

Best betul tgk korang makan ramai...dlm byk2 makanan kek coklat nana menjadi pujaan hatiku...hahahah

Jue @ Ibu 2F said... [Reply to comment]

Best betul tgk korang makan ramai...dlm byk2 makanan kek coklat nana menjadi pujaan hatiku...hahahah

Cute Mum said... [Reply to comment]

mekasihlah sudi jemput kami.. akhirnya dapat jugakkan makan free.. rezeki baby nie kot... tue yang sakit2 terus elok tue... hihii..
dania memang camtue.. suka bergambar.. ramai kata nampak besar, sebenarnya kecik jer.. ikut mummy n daddy.. hihi
memang sedap makanan yang disediakan.. insyaallah ada rezeki korang menang lagi.. AMIN..

watyz said... [Reply to comment]

seronoknye.. rugi x dpt join sbb opis pon wat jamuan raya.. huhuhhu

AzuraFazil DIN said... [Reply to comment]

WAAKAKAKAKk tu le untung jgk aku dtg lambt kan ... sibbaik aku ado jd tukang beli ais dgn gula, kalau x.... maka x sdap la air korg tu ..wakakakakak aci gitu kan ?>

mmg aku teringt2 kek ko yg moist tu beb .. roti jala pun mmg idaman ati , phtu si akil suke tui dgn laksa.. ketat terus perut aku , x rugi naik tangga termengah2 ..

SyaNa said... [Reply to comment]

hahaa tak senonoh pasya..nasib iman ada isi
hahahaa

wei tq korg sbb sudi jemput aku..makanan sume sedap
tp aku ttibe segan silu mau makan bertambah2
'kite kan kena ingat org blkg..ate nye tetamu pertama kan, harus la akan man2..kang org blkg dtg licin makanan..hahaa

amiey lee said... [Reply to comment]

heeee tq beb..walaupun aku dikira blogger cuti sementara hahahhaha tetap nak gak menepek komen kat sini...
mak aku suka betul laksa ko smpai bertambah.dh semua hantu laksa....
deah nye makaroni sedapppp aku tambah dua kali heeee bak kata semua aku mkn..tetiba aku mcm perasan napa aku takmkn rendang ....hehehe smpai la ni aku tak percaya yng aku tak sesat hahahaha

♥MAMASYAZA♥ said... [Reply to comment]

terliur tgk semua menu tu, sungguh meriah suasana

Zura@Iwan said... [Reply to comment]

bestnya bebs....meriah ngan blogger2 la...mknan pon mcm best je...

puding roti tu ko buat ye?

atty's said... [Reply to comment]

tetap terliur ngk laksa

Afne said... [Reply to comment]

mknn sedap2 & gmbr pn cntik2 :)

Nad @ MamaZN said... [Reply to comment]

takde la terasa hati..
kite pun ikut tumpang hepi gak tgk gmbr2 kawan2 sume :)

Nana said... [Reply to comment]

@♥cikmOt♥
mujor tak runtuh je rumah ahhaha meriah gile

Nana said... [Reply to comment]

@pinky
hehe nxt time yea..kita jemput ramai2

Nana said... [Reply to comment]

@syawalsimpsons
puding roti kawan kita kasi
belen2 dari jamuan raya kt opis sedap kan

Nana said... [Reply to comment]

@Jue @ Ibu 2F
ala..sia jue xpe lain kali eh
ramai sgt dalam kepala ni dok fikir sape nk ajak hehee

Nana said... [Reply to comment]

@Cute Mum
heheh rezeki bb dapat makan kek coklat sebelum kuar perut mumy dia
insyallah doakan kami murah rezeki selalu amin2

Nana said... [Reply to comment]

@watyz
xpela lain kali plak

Nana said... [Reply to comment]

@AzuraFazil DIN
hahah mekaseh tau
susah2 je
hahah
orang dtg nk raya
kita suh bli ais

Nana said... [Reply to comment]

@SyaNa
hahaha
mentang la dah menang 500 kann hahaha
ala..xkisah la..
makan je banyak2 patutnye
banyak xabes pona ritu
siap tapau lg

Nana said... [Reply to comment]

@amiey lee
heheh tq..laksa resepi mak aku tu

Nana said... [Reply to comment]

@♥MAMASYAZA♥
alhamdulillah
mmg meriah riuh hahaha

Nana said... [Reply to comment]

@Zura@Iwan
xla puding roti kawan opis buat
kebetulan ari tu ktorg ada jamuan raya
puding tu xabes
aku bawa balik

Nana said... [Reply to comment]

@atty's
hehehe

Nana said... [Reply to comment]

@Afne
heheh
sonok seme
suka aku tgk seme makan tambah2

Nana said... [Reply to comment]

@Nad @ MamaZN
hehee
insyallah ada rezeki
ktorg jemput lg

mama tisya said... [Reply to comment]

mmg meriah tul tp syg tkleh stay lama2 almaklum ler bkn dtg solo..hahaha...makanan sedap2 tp syg tkleh mkn cz sakit tekak sempat mkn dessert..lasa pn merasa skit je

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...