MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Tuesday, October 30, 2012

hari raya aidil adha

 huhu...nak nanges rasa...kena berpantang dalam hari raya..skang aku paham la camane perasaan orang pantang bersalin dalam musim raya hehe...masa ari raya aku baru 4 hari operate memang baru sangat...jadinye memang tak berani nak makan bukan2....menda lain aku bole tahan tapi tengok rendang ayam adoi...tersiksa rasa jiwa dan raga..memang geram cubit sikit, sikit je la hahah..mujor tak gatal tempat jahit.

ni la kali pertama aku tak involve langsung kat dapor..kalau tak aku lah orang nye yang akan buat kek coklat, puding laici.aku bole tengok je seme2 bizi kat dapor..masa raya aritu ma masak lodeh, samal ikan bilis, sambal udang, rendang ayam & laksa (lupe plak amek gamba laksa)

aku dapat juga makan lodeh sebab ma dah asingkan kuah aku tak letak udang & tempe, dapat la makan ngan sambal ikan bilis sebab ma tak letak belacan, pastu laksa pon dapat makan, sebab kuah dia ma asingkan juga tak letak belacan.

tahun ni memang tak ada gambar raya..sebab aku tak pakai baju raya pon hehe..dok umah pakai jeans & tshirt je..gambar mia pon ada skeping je dalam kamera.oleh sebab tahun ni raya aji jatuh ari jumaat, surau tak buat korban ari jumaat sebab takut tak sempat orang nal g semayang jumaat, korban di buat ari sabtu (memang tak dapat tengok lah sebab ari sabtu ktorg gerak g cameron)

sambal udang kemain beso2 udang hanya mampu melihat
sambal ikan bilis khas utk aku je ni sebab aku xleh makan udang hehe
 kuah lodeh yang ni bukan aku nye sebab ada tempe aku nye kuah sayor aje
 rendang ayam
 lalu dapor je tgk makanan atas meja stress rasa hahah kalau tak aku la orangnye yang akan ulang makan 4,5 kali
sian mia xde gamba raya hehe..dah mamanya xleh raya mia pon de gambo raya
tengok la dia pakai baju kurung 2tahun lepas dah senteng orang suh pakai baju raya tahun ni xmo dia
 *************************

ni masa hari kedua, masa ni ktorg nak gerak g cameron, singgah surau kejap je amek gamba mia ngan lembu dah tu dia asik bising mana lembu ni..tak datang lagi..kat surau umah aku ni memang pesen gitu diorang xsimpan lembu lama2..esok nak korban malam sebelum tu baru dia bawa lembu, takut nanti taik bsepah2 kat surau tu...
 ni cecepat je amek gamba mia ni segan kemain pakai jeans masuk kawasan surau dah orang pandang daring hehehe


.
tahun ni kat surau ada 9 ekor lembu yang dikorbankan...tak dapat la tengok abah korban mcm tiap2 tahun, tahun ni abah juga yang jadi tukang sembelih, 9 ekor dia sorang2 sembelih, tu yg pakai baju hijau tu abah kita
gamba curik dari fb jiran hehehe, masa dia uplod gambo ni ktorg dah sampai cameron dah

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

11 ribu orang memberikan idea bernas:

Amyra Chuari said... [Reply to comment]

Kite senasib... Kite serupa... Kene pantang time raya...

mama tisya said... [Reply to comment]

byk jugak lebu smp 9 ekor..tmpt kita pn wat ari sabtu sbb kalo jumaat kelam kabut lak org nk p solat jumaat

♥cikmOt♥ said... [Reply to comment]

tak dapat pun daging korban...sobss

MRS Rongoks said... [Reply to comment]

perghhhhh ! makanan tuuuuu

Nad @ MamaZN said... [Reply to comment]

Kitorg pun x sempat tgk lmbu kt kg..
Korban buat ari sabtu
Tp sabtu dh blk kl

watyz said... [Reply to comment]

sedap2 sume nye ma ko masak weh. kalo aku mau meroyan. aku pantang adik iman masa raya gak. masa tu br 5 hari. aku je dok rumah ngan dia. org len sume g raya. umah tutup. hahahhaha

syawalsimpsons said... [Reply to comment]

fuyooo makanan tu sedap la

Sidratul Muntaha said... [Reply to comment]

aku masa operation bisul kay ektiak kiri kana tu
aku pantang mkn telur and seafood.
ayam aku mkn je.
tpi bako2 la..
tikan nana..
dah tgh sakit
mmg tak lalu la nak mkn
pastu ari2 ngadap buat dressing..
sakit satu hal..
tpikan
aku time pantang brnk ara
mak aku bgi je mkn ayam..
ti ayam kg la..
msk ungkep
mak aku kate boleh je..
rilek je mkn.

Zura@Iwan said... [Reply to comment]

aku ry haji thn lps..berpantang lps bsalin...nasib baik ry haji kureng ada rendang2 sgt..tp mmg mmpu tgk je la kan..haha...

mamaRIFQY said... [Reply to comment]

udang n sambal bilis tu nampak sedap sangat!! takpe nana, tahun depan ade lagik,insyaaallah!!

amiey lee said... [Reply to comment]

Hahha aku sonokkk makan rendang ayam..smpai 5 round weiiii heheh jahat tak aku ;p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...