MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Monday, November 26, 2012

cara2 menjimatkan gas masak

malam jumaat lepas kan kita g giant, beli barang2 nak buat kek seme..salah satu barang nye telor..telor ni biasa kalau kita dah beli kita akan letak dia kat tempat letak tisu kat cermin belakang tu..memang asingkan dengan barang lain sebab takut pecah...dah sampai umah punggah2 barang terlupa langsung nak bawa keluar telor...

sabtu tu plak seharian kita xkuar rumah..sebab badan tak sehat muntah 3,4 kali..memang kejenye baring je dalam bilik, seharian tak kemana2..esok nye ari ahad kita nak buat kek orang oder & kakak mia oder juga..sekali cari2 telor baru teringat..alamak telo dalam kete plak lupe bawa kuar...

sebelum pecahkan telor mcm biasa cuci bersih2 dulu pastu nak pecah dalam bekas tetiba eh! apasal telor ni separuh masak ni??? masa tu dah marah gile la..KOJAHA punye giant ni..ada ke jual telor separuh masak..masa tu mcm fikiran singkat xleh fikir haha...pastu 2,3 second baru seda...eh semalam kan satu ari telor ni dalam kete, ari sabtu tu plak cuaca masyallah punya panas...terus tgelak bagitau mak soh nengok telo tu jadi separuh masak...pecahkan telor kedua, ketiga seme separuh masak..hahaha

sudahnye ahad tu kita bekpes makan telo separuh masak campo kicap yang dimasak cara semulajadi guna kaedah letak dalam kete bawah terik matahari..memang bole jimat gas gini hahaha...




rasanya kan ni bukan separuh masak lagi dah..hampir nak masak dah hehe...putih telor dia mmg langsung tak berlendir

 nanti nak cadang dekat deah la..dia kan nak kawen bulan 12, suh dia letak telo dalam kete seminggu sebelum kawen sure seme telo tu masak elok je xde pecah2 mcm telor di rebus dalam air panas hahaa...

Published with Blogger-droid v2.0.9

22 ribu orang memberikan idea bernas:

amaniammar said... [Reply to comment]

sis..menjadi erk...
hebat r...jimat gas, letrik pn ye jg klu pakai periuk nasi ...

watyz said... [Reply to comment]

ler... gitu jadi nye. siyes x pernah tgk kejadian gini bebs...

♥cikmOt♥ said... [Reply to comment]

hahaha, eksperimen menjadi weiii

Myra Jay said... [Reply to comment]

Hheee, idea bernas untuk kenduri kawen nieh :)

pinky said... [Reply to comment]

hahhaha...terbaek nana!!!

tahniah kakak mia...nk dpt adik dh...=)

syiela said... [Reply to comment]

memang betul2 jimat gas kalau camni.. punya la panas dalam keta tu sampai telor pun blh masak kan

Miza Yusof said... [Reply to comment]

idea yang sangat-sangat bernas. hihihi

Lynn Hamzah said... [Reply to comment]

memang ler jimat...hehehe...

nuraarin-life said... [Reply to comment]

wahh.tak sangka eksperimen ini berguna.. boleh cuba ni

SyaNa said... [Reply to comment]

hahaha sabau je la
eh tp awal2 peknen org kata jgn mkn sushi, telor separuh msk..
benda2 yg tak masak penuh gitu la
tak tau la betul ke tidok ape org pesan ke aku tu

mummy_ayu said... [Reply to comment]

ha ha ha...memang lawak..siap marah Giant jual telur 1/2 masak...

Chekgu Azrine said... [Reply to comment]

hahaha..lawaks..

syawalsimpsons said... [Reply to comment]

bagus gak idea tu kasi kat diah..kikkikikk

Mama Zharfan said... [Reply to comment]

hehhehe :) betul ker

mama tisya said... [Reply to comment]

mmg jimat gas tp nasibaik tk pecah telur2 tu cz paas sgt aritu

Nad @ MamaZN said... [Reply to comment]

Sedapnye! Walau hanya telur 1/2 masak =)

Adlin ✿ Mama Of 3K ✿ said... [Reply to comment]

adehhhh ... dari buat kek terus buat bekpest hehehhe .

amiey lee said... [Reply to comment]

Hahahahha bagus gak idea ko pasal telur kenduri deah tu...hahahahahah nak lebih afdal letak kat atas bumbung

shera haifa said... [Reply to comment]

haha.. memang jimat gas laa.. terbaik

babYpose said... [Reply to comment]

haha masak semulajadi..nanti bole la cuba :)

Nur-nba said... [Reply to comment]

Memang jimat gas ni.. hehe.. tersenyum je lepas baca entri ni..

bunga_rose said... [Reply to comment]

ahahhah.. ni mmg betul jimat gas ni.. lepas ni kalau nak makan telo separuh masak, sehari sebelum jemur siap2 dalam kete kan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...