MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Thursday, November 8, 2012

daging korban

agak lewat sikit baru bole makan daging korban..masuk minggu ke2 operation baru berani sentuh daging, mujor mak kita dapat banyak daging korban xmuat peti ais dia, tumpang plak peti ais umah kita...

abah kita imam surau, jadi adik2 lelaki seme memang wajib la ikut abah tolong2 lapah lembu..tu pasla banyak dapat tu..kalau 4 orang g tolong sorang dapat satu pastik, tu blom kira bahagian utk di bahagi rumah ke rumah lain plak, bahagian abah kita sebagai tukang sembelih dapat sekor kepala lembu, lengkap ngan lidah lembu peberet kita tu lain plak...kepala lembu tu kita kikis2 isi dia dapat buat sup seperiuk besar tau!

tahun ni kesemua lembu 9 ekor kat surau depan umah tu abah yang sembelih..jadi nye seme daging korban tahun ni elok isi nye tak liat..sebab abah kata dia ada petua untuk mengelakkan daging liat..cara sembelih tu kena betul...tak mcm tahun lepas ada  8 ekor, tukang sembelih ada 2 orang ada dapat daging yang liat ada dapat daging yang ok..tapi biasa klw lembu yang abah sembelih memang tak kan liat daging nye

aku ni hari2 makan daging goreng pon bole ..makan ngan nasi panas2 xyah kuah
tapi xleh la makan ari2 kang mau darah tinggi plak kang
 sedap kan daging baru maniss je

Published with Blogger-droid v2.0.9

15 ribu orang memberikan idea bernas:

Afasz said... [Reply to comment]

samala , fasz pon kalau dpt daging goreng kunyit leh je makan ngn nasi je.. sedap sangat

mrs kayrul said... [Reply to comment]

huhuhu..tak boleh makan daging dah...taun lepas banyak sangat makan daging korban sampai pening kepala...

♥cikmOt♥ said... [Reply to comment]

daging goreng kunyit...terbaik!!!1

atty's said... [Reply to comment]

kelaparan tgk daging goreng..dah lah mmg feveret

adianiez AIDA said... [Reply to comment]

dalam fridge aida still ada 1 kg daging lagi. mak bagi banyak. mcm2 da aida masak. aduuuhai...

mama tisya said... [Reply to comment]

eh error plak td..tk sure lps ke tk komen...

suka daging goreng ltk byk2 bawang..yum2

SyaNa said... [Reply to comment]

aku pn kalo goreng gini jek da ok sgt
x yah msk beria kan

Chekgu Azrine said... [Reply to comment]

fuhh..nmpk terliur jek..hehe

Cik Nurul Siezuka said... [Reply to comment]

Nurul dah habis dah... heheehe

Nad @ MamaZN said... [Reply to comment]

Nyum! Sedap!
Kite dpt daging korban tp dh busuk! Hukhuk!!
Terus tanam..
Tk merasa la daging korban thn ni

~ana~ said... [Reply to comment]

sedap ni, mkn dgn nasi panas...weee....terliur...

Lynn Hamzah said... [Reply to comment]

daging korban memang best...seronok ler berpantang dapat makan daging...

sara said... [Reply to comment]

Daging korban ritu,wat bakar black pepper. . Tu pong en suami yang masak. . Hehehehe

amiey lee said... [Reply to comment]

Aduihhh terliur aku tgk

mummy_ayu said... [Reply to comment]

wah..berselera tgk..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...