MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Tuesday, November 20, 2012

makanan masa berpantang

ni bukan makanan orang pantang bersalin tau..tapi pantang masa operate aritu...mula2 tu memang kita dah standby stok ikan kering haruan sekilo, sebab takut KL ni susah nak cari ikan haruan yang hidup tu...sehari lepas operation tu saje la cuba naseb g tesco ngan amrul cari ikan haruan yang hidup...sebab sebelum ni pernah nampak kat tesco ada jual dalam akuarium tu..pegi2 je tak de stok..

pastu ktorg g plak carefour wangsa maju..mula2 sampai ada la 2 ekor sekor tu besar sekor tu kecik je saiz2 mcm ikan keli saiz sederhana...masa staff tu timbang yang kecik tu dia kata RM7 pastu aku tgk eh kecik sgt ni mau sekali makan je abes...pastu tgk dalam akuarium ada sekor yang besar tros aku soh dia siang yang besar tu..berat tak sampai skilo harga RM17 je sekor, sekilo harga dia RM33.90 hoho mahai kan?

bila dah potong2 tu dapat la dalam 7,8 ketol juga ikan nye...lepas tu apa lagi menu seme nye ikan haruan la..nak cepat baik kan..mujor aku ni jenis bole makan je ikan2 sungai ni

 haruan masak kicap
 haruan stim
.
sup ikan haruan
.
 ikan kering haruan
lepas tu ada lagi satu tambaan...pati ikan haruan
masyallah aku sendiri macam tak caya aku bole telan pati ikan haruan ni, bau dia jangan cakap la..masyallah busuk macam air longkang pon ada ahaha..tapi dalam mind ni nak cepat baik sebab nak g cameron punya pasal kan...telan juga lah..telan satu napas pastu minum air oren 3 cawan sampai kembong perot hhaha...

Published with Blogger-droid v2.0.9

9 ribu orang memberikan idea bernas:

mamaRIFQY said... [Reply to comment]

ikan haruan bile dh masak, mmg sodap kan? pati ikan haruan?? mak aii..............mmg sesungguhnya tak leh nak telann........bau die tak tahann

MrS. F!zA said... [Reply to comment]

hebat nana leh mnum pti ikan haruan..kita lgsg tk berani nkbeli..sbb thu mmg tkleh mkn..sup ikan pon tkleh telan dh..

amiey lee said... [Reply to comment]

Haha aku langsung takleh telah sudahnya aku bg kawan aku aja dia pun operate gak masa aku bersalin dulu :)

SyaNa said... [Reply to comment]

aku suke ikan haruan
tp kena potong kecik2 gitu
kalo aku nampak dia size sebenar mmg aku xmakan
hahaa

mummy_ayu said... [Reply to comment]

bab ikan haruan tu..boleh tahan lagi..cedap jer bila kena cara masaknya..tapi bab pati ikan haruan tu..memang tak leh tahan.Ayu minum masa bersalinkan Ian jer..sbb operate..time Iris, hubby nak belikan..awal2 ckp tak payah..memang tak cedap.

Myra Jay said... [Reply to comment]

Sama la Myra masa buat endorscope, ikan haruan la peneman jiwa ;D

AyuArjuna BiGoshh said... [Reply to comment]

feveret............i ni :)

watyz said... [Reply to comment]

nana.. aku lebih rela telan pati ikan haruan dr makan yg masak2 tu. x tertelan bebs... :)

mama tisya said... [Reply to comment]

tkleh mkn ler pati ikan haruan tu..dlu dlm pantang nasibaik ada jmpa pil ikan haruan..hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...