MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Saturday, December 29, 2012

tanah runtuh di puncak setiawangsa

 pagi tadi masa g bfast kat mamak buka la fb..sesambil makan capati skali tgk ada tanah runtuh dekat puncak setiawangsa memang xjauh dari umah...

puncak setiawangsa ni la tempat saya joging masa kecik2..masa tu perumahan elit ni xsiap lagi..ingt lagi saya naik tembok ni yang setinggi bangunan 25 tingkat daki dari atas sampai bawah dengan abah saya lepas abes joging sayup2 tengok kat bawah kemain gayat..masa tembok ni baru siap rumah kawasan atas bukit memang tak ada lagi...masa tu dia baru tarah pokok2 nak buat rumah..

lepas abes bfast amrul ajak g tgk tanah runtuh tu..masa tgk gamba dalam fb xde la bayangkan teruk sgt kejadian ni..nah amek ko..skali dah tgk depan mata, dari jauh nampak tembok tu pecah dari atas sampai bawah yallah teruk ni...cakap ngan amrul

bile pegi dekat2 baru nampak rumah kat atas tu dah pecah, kawasan ni kawasan elit, umah menteri2 saje..ada rumah zulhasnan rafiq, jamaludin jarjis, pastu umah tokei sekinchan ikan bakar..selang 2 buah umah dari umah yg roboh tu rumah kwn2 amrul ada 3,4 orang kwn2 amrul yg anak orang kaya dok atas ni..kesian nye..xselamat dah kawasan ni

paling kesian dengan staff tanjung offshore, opis lama diah nak g opis dia memang kena lalu kawasan tanah runtuh ni camane diorang nak g keje isnin ni, rumah2 yang bawaha tanah runtuh ni lagi la mesti tak tido lena.

masa ktorg tengok tadi tanah still menggelungsur lagi..siap bunyi prapppp.....eii seram plak eh xberani dok lama2.

nila gamba2 hasil dari note amrul, klw bawa dslr tadi lagi bez jelas skit amek gamba




.
 ni umah kwn amrul selang 3 buah umah dari umah yg roboh tu umah ni atas puncak mmg lawa nampak kl segala tp skang seme kena berpindah
 rumah selang sebelah tu maybe rumah yang roboh tu

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

5 ribu orang memberikan idea bernas:

TechKini.com said... [Reply to comment]

bahayanya... mungkin sebab musim hujan...

Tech Kini

ieda said... [Reply to comment]

aduhh memang takut !

sbb tuu kalau nak buat rumah , carilah tmpt yg x berisiko macam nie ..

Mama Zharfan said... [Reply to comment]

scarynya...wal iya zubillah

mummy_ayu said... [Reply to comment]

tu la...dgr berita gak..teruk tu..

Ietams said... [Reply to comment]

bahayenya..
nak pilih atas bukit sangat buat rumah kan..
musim2 ujan ni bahayer la dgn tanah runtuhnya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...