MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Thursday, January 10, 2013

damia ke kelas mengaji

hari khamis hari pertama damia start kelas mengaji.memang sekolah tadika ada mengajar mengaji tapi biasa lah kan bila ramai2 tak de la cikgu nak fokus sorang2...dari damia xde buat apa petang2 tu kan baik la anta dia kelas ngaji cepat skit dia belaja ngaji nanti bila ustazah ajar kat sekolah cepat sikit dia tangkap

ktorg anta bukan dekat rumah orang tapi kat kawasan rumah tu ada satu pusat bimbingan al-quran sebulan yuran dia RM30.kelas ada dua sesi nak petang 5-6 petang atau malam 8-9 malam.memandangkan mia kecik lagi baik kita anta dia kelas petang kang malam takut ngantuk plak..

masa dah daftar kelas ngaji menggelabah la mama dia..g beli tudung mia mana ada koleksi tudung xkan nak pakai g skolah...malam lepas register g la econsave cari tudung budak2 selai RM8 beli 3 patern seme sama kaler je lain2..pastu beli baju tido yang lengan panjang punye buat pakai g ngaji gilir2 ngan baju kurung, mia nye baju tido seme baju barbie yang jenis lengan pendek ye la wlaupun budak kecik biar la pakai sopan nak ngaji kan..

masa ustazah ajar kan..memula saya duduk dalam kelas sekali pastu ustazah suruh ikut dia kata xnak! hahaha..ustazah tanya kenapa sebab orang lain tak ikut sama..orang lain tu da besar..bukan mcm dia baru nak mula mengaji.lepas tu amrul suh saya keluar tunggu kat luar maybe sebab kita ada dia xnak mengaji

dari luar tu dengar la suara dia ikut ustzah mengaji..sesi pertama kelas stengah jam je..ustazah kata dia ngantuk...xnak ngaji dah hahah bertuah punya budak..xpela ustazah kata hari pertama dia tak biasa lagi esok seminggu ok la.

memula sopan je posing
snap lagi hamekk
ni nak g kelas ngaji tau mia bukan kelas modelling hahaha
jangan berangan la nk masuk kelas modelling xkan sesekali mama anta, nanti tok yah marah
.
tunggu ustazah masuk
.
sebagai reward dia xnanges g skolah, dia nak g ngaji balik ngaji blanje ayam goreng mia kan suke ayam goreng, mcm upin ipin dia ckp.xle la ari2 bli ayam ek...heheh tp xle elak dah kedai ayam goreng ni bawa tempat ngaji kopak la dd klw ari2 minta ayam goreng hehe..
.

masa ari pertama skolah memang saya tak risau sebab saya tau damia mesti tak nangis..cuma saya was2 juga la..sebab damia sejak dari kecik sampai la besar gini tok wan dia yang jaga tak pernah anta kat umah orang, tak pernah anta neseri..kebanyakan budak yg nanges seme mak nye tak bekerja mmg dia kat rumah sepanjang masa mcm mia gak la..duduk ngan nenek sepanjang masa..haih mujor damia juruh oghe klate kata hehe...
Published with Blogger-droid v2.0.9

10 ribu orang memberikan idea bernas:

Nad @ MamaZN said... [Reply to comment]

Sama mcm zakwan..
Tk penah pisah ngan mama die
Dok umah jek
Tp alhamdulillah zakwan pun x nnges macam mia
Takde la drama air mata...
Tp ksian gak la..zakwan kan hati tisu
Pastu ksian tgk die cuba tahan sebak..huhu,sayu

diana said... [Reply to comment]

anak saya pun tak pernah sapa2 jaga.saya pun tak pernah tinggalkan dia kat sapa2 walaupun kat opah dia.tapi mujur la masuk sekolah dia tak menangis pun.hari pertama siap halau saya dengan ayah balik.hahah..
yang paling susah sekali masa nak balik sebab dia tak nak balik.nak sekolah je..haru!

yatie said... [Reply to comment]

hahahahah..x boleh blah gambar mia cam modell......

Afasz said... [Reply to comment]

moga cepatla mia belajar. dapat khataam al-quran.

lia said... [Reply to comment]

posing angkat kaki yg x tahan tu, mia he3

watyz said... [Reply to comment]

wa.. bagus la ade kelas mengaji mcm ni kan...

Zura@Iwan said... [Reply to comment]

alhamdulillah...mmg bagus kalau pergi awal2 mgaji alquran ni..

Mama Zharfan said... [Reply to comment]

mia nampak matang dh sbb nak jd kak long soon hehehe

amiey lee said... [Reply to comment]

Comel pakai tudung

mrs kayrul said... [Reply to comment]

posing sakan nampaknya mia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...