MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Tuesday, January 15, 2013

goreng pisang sambal kicap

yarabbi punya la dah lama kita xmakan pisang goreng sambal kicap ni....memang dah lama mencarik2...skali dah pindah kluang hambek ko..makan la goreng pisang sambal kicap sampai muntah kekeke..sini pesen dia goreng pisang mana2 kedai pon seme ada sambal kicap yallah sukenye....

dulu kan masa mil dok umah lama kat semenyih ada la skali mil beli goreng pisang sambal kicap kita ni nak makan cam pelik eh..pelik nye goreng pisang cicah kicap cam xleh terima tekak je..sekali dah try amek ko..kita plak jadi peminat makcik jual goreng pisang tu asal balik semenyih mesti suh amrul bli.tapi lama dah xde makcik tu.kt wangsa maju pon ada dulu satu kedai juai goreng pisang sambal kicap pon xlama...ntah mana orang tu tah..

minggu lepas la, mil balik keje dia belikan goreng pisang kicap ni..amboi kita makan tak paling kiri kanan dah cam heaven je bile nampak sambal kicap eh..eh...sambal kicap sedapnye! hahah cam orang jakon.


 tapi kan ada menda yang kita nak share ngan korang tentang kepelikan makanan kat sini, xde la pelik mana mcm lipas goreng sambal ke tak de la..hahaha

burger jalanan : kalau kt kl saya suke je makan bege tepi jalan tu kan yang seketul 2 hengget tp kat kluang ni saya kureng la makan bege dia sebab nye kat sini SEME kedai bege pesen dia, dia boh serbuk kari kat atas daging ayam tu..mcm kita kat kl boh seasoning sos kaler itam tu kan masa masak sini tak, dia boh serbuk kari...adesss xsuke...amrul kata kat sini seme letak serbuk kari..ok fine lepas ni saya dah tau tiap kali nk oder bege saya akn ckp xnak letak serbuk kari! hahaha....

yong tau fu: amrul kata kat kluang xde sos yong tau fu yang kuah coklat tu kat sini seme kuah sup...adesss nampak gaya tunggu balik kl la baru makan yong tau fu haha..kita xsuke la makan yong tau fu ngan sup, kat pasar malam jelatek umah mak dulu mmg dia kasi kuah yong tau fu ngan sup skali awl2 sy ckp saya xnak kuah sup tu saya xmakan membazir je kang saya buang hehe...


Published with Blogger-droid v2.0.10

15 ribu orang memberikan idea bernas:

Nad MamaZN said... [Reply to comment]

Nana, mil nana keje ke kat sana?

Kite plak pesen mmg akan mencari yong tau fu kuah sup, kite tak suka kuah itam tu..terbalik dgn nana hehe...

noorzie said... [Reply to comment]

haha...bab beger tu mmg pelik la kak, rsa nye sy pn xleh trima dek tekak kot...
tp bab yong tau fu tu sma la pesen ngn sy,kt putrjya ni pn bekal kn sup tp awal2 dh ckp xnk sup...wt pe amik nnt kta lak yg buang2 kannn...hehehe

♥cikmOt♥ said... [Reply to comment]

aku suka tempe goreng sambal kicap...nyum nyum...bestnya

Afasz said... [Reply to comment]

sedap nye kalau dapat cicah dgn kicap camni
lama tak makan

watyz said... [Reply to comment]

kat johor mmg makan pisang goreng ngan kicap ni. sedap... :)
paling best makan tempe goreng ngan sambal kicap... pergh!!!

Saya Disini said... [Reply to comment]

sedpnye

SyaNa said... [Reply to comment]

aku kalo gi PD ade gerai tepi jalan jual goreng pisang cicah kicap
sedapp.. lagi best sbb goreng pisang tu lembik2 manis

syawalsimpsons said... [Reply to comment]

time belajar kat ipoh dlu selaloo sue makan ni

miza yusof said... [Reply to comment]

first time tahu pasal goreng pisang cicah kicap. macam manalah rasanya ye ? macam sedap je :)

oh, burger serbuk kari tu selalu je makan masa elajar kat perak dulu. sedap. suka beli burger ikan :)

yong tau fu kuah sup ? erk -_____-"
sedapkah ? kak nana, nanti upload laa gambar yong tau fu kuah sup tu tau. nak tengok jugak :)

Myra Jay said... [Reply to comment]

Dulu dengar macam pelik, tapi sekarang tringin nak try, myra lagi suka goreng pisang cicah sos :D

AdaM Hawa said... [Reply to comment]

johor mmg cam gitu kan.. pisang goreng ngan sambal kicap.. :D

amiey lee said... [Reply to comment]

Beb sedappnye selama ni aku cicah pisang goreng ngan smbal kopok lekor aja..layannn

Fieda Rafli said... [Reply to comment]

tak beh la kalau mkn yong tau fu dgn kuah sup jer..pahtu beger tu isi rempah kari..ishh...mcm tak best jer..

Afne said... [Reply to comment]

nana, apa kata ko buat stok sambal kicap byk2 simpan kt esbok. nk mkn tinggal tuang je. klu letak kt luar pn dia tahan.

aku lom pernah try burger yg bubuh kari. tmpt aku diorg buh seasoning tu ha.

hahahhaaa... aku lg suka yong tau fu sup. kt kl susah cari. tp mak aku suka buat sendiri lg puas hati.

Aisyah Husaini said... [Reply to comment]

kat johor memang bege letak serbuk kari sebagai perasa..sy pulak bile datang nilai tak lalu makan beger pasal dah biasa dengan bege johor letak kari ha ha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...