MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Wednesday, January 2, 2013

hari pertama mia di sekolah

sebak ok..sebak tu la perasaan saya bila hantar mia ke sekolah pagi tadi..memula anta tu ok lagi..lepas tgk dia beratur amek makanan, adoi tetiba rasa nak keluar air mata haha mama yang hover ni..alhamdulillah..arini berjalan dengan lancar saya tak payah apply cuti nak anta anak ke sekolah sebab saya memang cuti selama2nya hahaha..amrul plak memang cuti seminggu ni, dapat cuti ganti keje kt kl 2minggu.

mia sekolah kat tadika agama johor TAJ kat area umah je, pagi tadi g skolah naik moto kalau nak jalan kaki ada la dalam 200 meter gitu kot.kat sini tadika dia masuk awal gile kot 7.30 dah masuk mujor la mia jenis bangun awal & senang bangun pagi..saya biasa set jam 6.45 bangun subuh, mia pon bangun skali..

memandangkan uniform blom dapat lagi, arini kena pakai baju kurung atau baju suar track..seronok ktorg tengok dia masuk skolah...mmg mia eksited sgt hari2 tanya bila nak skolah..saya ada cakap dengan dia mia nanti skolah jangan nanges tau...dia jawab mana ada mia nanges la..hehehe..

mcm yang di sangka mia memang tak nangis pagi tadi...ada la 6 orang budak2 nanges seme budak lelaki...ktorg tunggu dalam sejam kul 8.30 ktorg g makan dulu kt kedai area skolah, pastu kul 9.30 saje dtg balik intai dia buat apa..kebetulan time tu dia tengah rehat, tengok beratur amek kuih & air..ktorg nyorok2 xnak bagi dia tgk skali tengok lepas abes makan donut seketol dia minta lagi kat cikgu haha...tak tahan nak gelak...sebab apa kat umah mana dia suke pon makan donut tetiba kt skolah bselera plak dia makan donut

kat dalam kelas ada juga nama damia, nurin damia nama budak tu cikgu kata ada 3 orang nama damia lg sorang tu budak petang 
kat depan skolah
.
beratur
masa ni sebelum masuk kelas diorang kena selawat, baca rukun iman, rukun islam, baca doa utk ibu bapa & mcm2 doa lagi..skolah ni nama pon skolah agama dia menekankan pelajaran agama sejam yg pertama diorang akan di ajar mengaji
.
masa ni kan mia cakap mama tunggu apa lagi?
pegi la balik hahahhaa
betuah punya budak dia halaunye kita balik
.
ni la ragam budak2 lelaki yg nanges2 histeria nak balik hehe...agak lama diorang nanges ktorg g makan datang balik tgk nanges lagi sian cikgu memujuk
.

tadi balik skolah mia ckp
eeii bising je budak tu nanges ramai nanges..sambil tunjuk ngan jari...
memekak je sakit telinga mia...muahahahaha..
mama dah agak mia sure cakap mcm tu nye balik skolah hahah dah tau dah prangai dia tu

Published with Blogger-droid v2.0.9

11 ribu orang memberikan idea bernas:

mama tisya said... [Reply to comment]

mmg kalo 1st time antr ank p school sure mak yg sebak..ank cool je...kasut tisya kita bli murah je rm2.95 sbb 1 regenye rm5.90 buy 1 free 1...

Falsya said... [Reply to comment]

gelak besau aku tgk bdk2 laki yg nangis tuh..hahahahahaha..mia mia...mmg dh agak dh masing2 kan ayat mia tuh kompom akan kuar gak..

Chekgu Azrine said... [Reply to comment]

Mia dh cerdik..pndai berdikari cam maknya jgk..

lia said... [Reply to comment]

aku lak sebak ekekekekeee...

weyhhh anak kita da besor... nnt dgr2 nak tinggal kita p belajar jauh2 lagi sebak uhuks...

syawalsimpsons said... [Reply to comment]

betoi mak nenek la mia ni..kakkakak..cian mama dier bantai kena halau

Afasz said... [Reply to comment]

malu la kat mia.. tak nangis. boy plak nangis

Hati Ema said... [Reply to comment]

esok nak hantar anak pra sekolah... nebes lak tgk budak melalak kat pintu tu...

amiey lee said... [Reply to comment]

Beb memang lawak kan tgk budak2 nanges..bagus damia samala sarah pun behave..relaxx aja..siap berkawan... riso gak aku..kan anak2 aku duk ngan mak tok takut tak biasa beramai..tapi alhamdulillah... Heee aku plak phone battery problem hancus .nk snqp gnbr pg tadi..nasib ada adik aku huhu...

Wan Amira said... [Reply to comment]

memang budak2 kat sekolah, semua makanan jadi sedap . tak macam kat rumah ... pandai mia.. very independent

Zura@Iwan said... [Reply to comment]

mmg sebak plak aku tgk mia g sekolah...huhu..

alahai sian tgk bdk2 nanges tu...bila sorang nanges...jd bersangkut2 dh...hehe

Nana said... [Reply to comment]

@mama tisya
Tu la kita sebak nye sebab fikir dh besr dah dia haih mcm xcaya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...