MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Monday, January 28, 2013

longan ke ni?

minggu lepas jiran depan umah ada kasi buah longan, bile tengok kan rupe dia xmcm longan pon atau kata lain buah mata kucing.bese longan kan warna coklat kulit dia buah plak kecik2 je kan..biji kaler itam, ini tak buah kaler ijau beso2 mcm limau kasturi biji kale itam juga tapi bukan bulat.

bile tanya longan apa ni?jiran tu kata longan dari kedah benih bawa dari kampung dia kata.pelik pes time tgk buah longa cam gini rupa, tapi bila dah makan sedap je mmg rasa longan cuma tebal skit la..
.
 ada plak buah kembar konon2 kita cop la nak makan pastu ada kwn kata prg preggy xelok makan menda kembar2 ni tros xjadi makan hahaa
.
cam gini la rupe dia dah buang kulit mia amek gambo ni ntah ape2 jadi

Published with Blogger-droid v2.0.10

7 ribu orang memberikan idea bernas:

NinaAz said... [Reply to comment]

rs dia manis kea kak

Ietams said... [Reply to comment]

mesti sedap tu..
buah²an fresh

Afne said... [Reply to comment]

1st time tgk buah ni

Ann@zanyra said... [Reply to comment]

1st time dgr org preggy xleh mkn bnde kmbar2 ni..slalo dgr mkn bnde kembar mn tau leh dpt ank kembar ke..hihihi

mama ila said... [Reply to comment]

wahh..buah longan ek..lum pernah tengok lagi sebelum nie..biasa tgk yg kulit warna coklat..hihi..besar plk tu...bestnyer =)

sHaRiNa eLyaNa said... [Reply to comment]

em..sdp hehe

Fieda Rafli said... [Reply to comment]

tak pernah tgk..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...