MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Friday, February 15, 2013

breakfast dengan menu hari raya

 ari ahad tu kan raya cina, ktorg pon raya juga haha...nengok la breakfast ktorg pagi raya cina sama macam makanan pagi raya haha orang lain yg raya orang lain yang over.mulanye memang kita nak suh mak kita buatkan rendang ayam nak makan pagi tapinye bile fikir eh xyah la..biar orang buat sendiri la..mak bagitau je apa bahan2 nye...

makan petang sabtu tu saya pon bertungkus lumus kat dapor blaja masak rendang sambil di pantau oleh ma saya..pertama kali dalam seumur hidup buat rendang ni..mestilah menjadi dah mak ada sekali kan tolong nengok hehe...ingatkan susah sangat nak buat rendang ni bila dah buat baru tau.senang rupanye cumanye nak nunggu masak agak lama juga la sekor ayam kita masak ni amek masa sejam

ni resepi rendang ala2 mak kita
sekor ayam
bawang besar
bawang putih
serai
lengkuas
halia
(seme bahan di atas blend kan sekali)
cili kering
sikit serbuk kunyit
sikit serbuk kari
santan sekilo
kerisik
daun limau
daun kunyit

cara2nya
tumis bahan yang di blend pastu masukkan sesudu serbuk kari & serbuk kunyit dah agak garing  masukkan santan masak sampai kering baru masukkan ayam bila ayam lama skit baru masuk kerisik dah masak baru tabur daun kunyit & daun limau, daun limau xyah banyak nanti pahit

yallah nikmat nye dapat makan rendang ayam lepas sudah hajat berminggu2 dok mengidam nak makan rendang akhirnya dapat masa ari ahad tu dari pagi sampai kemalam kita makan nasi impit ngan rendang je xmakan menda lain PUAS ati hahaa...
ma terlebih rajin dia buat sambal kelapa, ni orang kelantan nye makanan ni, klw kat klantan bese breakfast bli kat kedai ada jual nasi impit ngan sambal kelapa ni
 jemput makan..
Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

10 ribu orang memberikan idea bernas:

Chekgu Azrine said... [Reply to comment]

Hamboi..sedapnya!!

Falsya said... [Reply to comment]

arghhhhh..terliur aku nengok...

♥cikmOt♥ said... [Reply to comment]

wahh...ko buat aku rasa nak beraya ni weiii...

zarena heeney said... [Reply to comment]

wah kata 1malaysia hehehehe

Mama Zharfan said... [Reply to comment]

lapar la plakkkk

syawalsimpsons said... [Reply to comment]

nak sikit..sedap tu

watyz said... [Reply to comment]

wa.. best nye makan nasi impit ngan rendang... eh x pernah rasa sambal kelapa tu...

Nad MamaZN said... [Reply to comment]

Sedapnye nana..!

mama_umar_maryam said... [Reply to comment]

kemainnn rayeee hahaha,meriah2

iietamalek said... [Reply to comment]

Sedapnyerr....tetiba plak lah nak makan nasi impit dgn kuah kacang...heheh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...