MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Thursday, February 28, 2013

camane nak bli pekasam online?

 aritu masa up entry beli pekasam online ada yang tanya mcm mana nak beli?hehee.. ada juga kaki pekasam mcm kita ek ok kepada sape2 yang nak beli tu korang bole pm kat tokei dia kt fb ni link fb dia ummi ihkwan adha
lagi satu mamafarah4 tanya kita pakai sos ikan apa utk masak siakap 3 rasa?
ni la sos ikan nye, banyak kegunaan nye sos ikan ni salah satu sebab utama saya bli sos ni sebab nak buat sos kemboja yg mana wajib ada sos ikan, sebenarnya klw ikutkan utk buat popia kemboja pakai sos sotong tapi sini susah nak carik, so pakai je la sos ikan, rasa lebey kurang je
selain tu sos ikan ni kita masuk juga kalau masak mehun goreng, kuewtiow, untuk buat sos cili thai mmg ni la bahan utama dia..sos ni dia ada satu bau yg klw korang biasa makan kt kedai ala2 thai kan..ni la dia letak dalam semua masakan dia, maybe tak semua tapi kebanyakan masakan thai akan letak sos ni.sos ni agak sedikit masin so klw dah taruk sos ni kurang2 kan taruk garam


Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

7 ribu orang memberikan idea bernas:

♥cikmOt♥ said... [Reply to comment]

semuanya di hujung jari kan...hehehe

amiey lee said... [Reply to comment]

pekasammm ooo pekasammmmm...hahaha

zarena heeney said... [Reply to comment]

ena tak mkn laks
sebab ikan darat mmg tak mkn

lia said... [Reply to comment]

pekasam... dap nyer... ha3...

Mama Zharfan said... [Reply to comment]

ow me baru tahu kewujudan sos ikan tu hehheh

@}--niEra-- said... [Reply to comment]

Sos kemboja tu apa kak? Tayang sket

Kak Mahh said... [Reply to comment]

Betul,semuanya di hujung jari saja.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...