MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Monday, February 25, 2013

siakap 3 rasa kegemaran kami

Cemuih nye g pasar tgk ikan yg sama..yela ikan apa je lagi jaws mana jual hahah..kat umah ni klw msk ikn kecik2 cam sadin ke kembungke kita sorang je la usik.kita ni pesen klw masak lauk kata la sup ayam, nk kena ada ikan goreng, mcm tu juga klw masak kurma ke kari ke asam pedas ke ikan goreng mest nak ada, ada stengah orangkan dia masak kari ayam ko makan je la nasi ngn kari ayam.kita xlehla..rs mcm xlengkap je makan ada satu lauk.

Eh bebel plak orang nak cite psl siakap ni.ni ikan siakap kedua kita penah beli seumur idop hahah...masa kat kl kita msak steam tp amrul xsuke dia suke ikan garing2.so kali ni kita masak siakap 3 rasa, menu yg biasa oder klw mkn kt luar.beli size kecik je sekor rm6 je.


kemain la hai nak hias2 ngan salad haha padahal berdua je makan nye
.

Ok ni bahan2 utk masak siakap style kita
Bwang besar potong dadu
Bawang putih hiris halus
Halia hiris halus
2 sudu cili blend
Sos tomato
Sos tiram
Sos cili thai
Sos ikan
Nenas patong dadu
Cili masak hiris 2
Cili api potong kecik2
Garam

Memula goreng ikan kasi garing
Pastu tumis bawang besar, putih, halia sampai naik bau
Masukkan cili blend msak sampai garing
Masukan sos tiram, sos chili thai, sos ikan, sos tomato masak smpai pekat
Last skali baru msuk nenas, garam, gula dan perasa
Dah siap kuah dia tuang atas ikan..

Pastu makan la bedua ko tengok aku, aku tengok kau..hahaha anak xle makan sebab pedas romantik skali skala makan sama, jarang nk dpt mcm gini sebab kejenye shifkan.
Published with Blogger-droid v2.0.10

9 ribu orang memberikan idea bernas:

@}--niEra-- said... [Reply to comment]

Ikan tu gaulkn sket ngan tepung jagung..tambh rangup..sedap tu..seronok bila msk n suami mkn sungguh2

Falsya said... [Reply to comment]

betul kaw tuh..siap berasap2 lagi u'ollssss..

syawalsimpsons said... [Reply to comment]

sue pon suke kalo makan siakap ni..akob je kureng..nak yg stim2 punyer jee

Nad MamaZN said... [Reply to comment]

Sangat la menyelerakan...

mrs kayrul said... [Reply to comment]

dah macam masakan kedai jer..

amiey lee said... [Reply to comment]

sedappppppp

lia said... [Reply to comment]

alololoooo lomantik de amour weyh siap deco2 lagi.... meowwwwww

mamafarah4 said... [Reply to comment]

nana,
sos ikan tu sos apa ye..x pernah plak letak bila buat?hehehe..kekonon nk try ikut resepi awk ler

Sidratul Muntaha said... [Reply to comment]

akyu tak ltk sos ikan an sos thai
yg aku punay resepi..
janji ade tomato..hali lengkuas tu wajib
ade daun kuacai or saderi lagi bagus..
limau mesti ade
amik just
dah prnh try asam jawe
cannot gi
haa kau
berebut2 adik2 aku tmbh nasik aritu amsa buat blik kg
dgn bpk aku yg eks pun tumpang sekaki
siap suh masak sekor lagi
mmg 3 rasa sedap weih..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...