MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Thursday, March 28, 2013

ala..budak budak biasalah..

Nak cite la kisah jiran ni, datang umah saja la nak borak2.datang bawa dua orang anak nye skali sorang dalam 4 tahun sorang darjah 1.memula datang tu elok je duduknye dua beradik tu..xlama tu abes dari satu bilik ke satu bilik dia teroka, siap g dapor buka peti ais pastu jumpe coklat dia amek makan.

Tak cukup dengan tu, dia masuk plak bilik bukan masuk saja, masuk naik atas katil melompat2 atas katil dua beradik tu.astaga..ya ampun kalau anak aku mmg dah lama aku cubit dah..

Yang herannya mak nye langsung tak tegur ok, langsung! Dia buat mcm xde apa jadi mcm xbersalah je anak dia buat umah kita mcm umah dia sendiri sampai mata kita naik berbulu kita plak yang suruh diorang keluar main kat luar tros kunci pintu bilik

Hey..pantang btol la kalau ada budak sampai masuk bilik kita siap mlompat atas katil lagi....memang la..bese orang kata alah...budak biasa la....hey no way...masa dia budak ni la nak ajar kang dah tua baru nak ajar xguna dah...

Pelik eh ngan mak bapak jenis gitu biar je anak buat apa sampai kita plak yang kena tegur, mungkin dia terasa kita suh anak dia keluar dari bilik tros dia minta diri nak balik.hish..klw mcm gini la..mmg lepas ni xjemput dah dia masuk umah dok la borak kat luar je.

Published with Blogger-droid v2.0.10

13 ribu orang memberikan idea bernas:

mama tisya said... [Reply to comment]

smp masuk bilik siap lompat ats katil wat derk je..isk2..mmg angin ler...tp mmg ada jenis makbpk wt tk reti

maria firdz said... [Reply to comment]

haissh... apasal terasa berangin je hati.. opss...sy pun akan mrah anak sy masuk rumah org n buat macam rumah sndiri.. hmm.. tapi pnh je jmpe mak bapa gitu... berbulu je mata n telinga bila jwb gtu kan..

siti alfakhishah aman said... [Reply to comment]

tak minat sungguh dengan orang gitu.. kan privacy kan..

alise lau anak sedara datang pon, alise kunci jek bilik.. ~

Nad MamaZN said... [Reply to comment]

Haiyaaa
Ada ka patut!
Umah org buat cara p umah orang la
Ada ka buat cam kat umah sendrik huhu
Tak patut tak patut
Masa budak la kene ajar jd org
Kalu zakwan ni kene piat telinga dia ni

Chekgu Azrine said... [Reply to comment]

hadehhh..haru haihh..nk tgur pn seba slh kot..mak pak tak reti ke nk tegur

adiba_rosli said... [Reply to comment]

kuang ajonye.. farah pun xsuke org nk masuk bilik kite sesuka hati apatah lgi buka pti ais amek cekelat kite..xkisah la bdk ke org tua skali pun.. nak ajar dari bdk la,sok da bsar xleh nk ajar da.. jd biadap n da terbiasa bt gitu..

diana said... [Reply to comment]

Dah biasa la tu..sebab tu pi umah orang pun buat kurang adab mcm tu.sah2 kat umah pun mak nya tak tegur.

mummy_ayu said... [Reply to comment]

wah..kalu Ayu pun hangin...ye la...kalau anak kita lompat2 katil kita pun..kita tegur..nie plak anak org lain..harus la rasa nak sound jer...pelik la kalu jumpa mak yg mcm nie kan? tu yg anak diaorang naik lemak tu kot?

NurWanZ Abd Halim said... [Reply to comment]

Aduhh,memang x leh bla la kalu gitu ye dak nana,saya pon kena gak mcm tu yang bestnyer memang omaknyer idak nak tegur langsung..aduhhhh

syawalsimpsons said... [Reply to comment]

tak patut tu..sue pon kalo gitoo pon, sue tegor jgn buat cam tu..tp kat opis ni ada gak, bawak anak2 time keje sebab ada hal, pastu anak tu asik la kaco kiter, yg mak dier sebok buat keje, tak hirau pon..kiter yg kena kaco yg stress

mamafarah4 said... [Reply to comment]

mak ai..wat x kisah jer mak dia..kalo sy dah berangin anak buat gitu..malu kat umah org.kot ye pun tegur la anak tu,pastu kalo anak tu x mkn saman, salam pastu balik la umah masak..wakakak

Nafisa81 said... [Reply to comment]

haiyaa...macam ni punye org pun ada..koi paling pantang tgk bebudak menyelongkar peti ais rumah orang ni...macam kebulur benar

iietamalek said... [Reply to comment]

Makmak kalau tak ambil kesah anakny. Jadi begtla..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...