MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Wednesday, March 6, 2013

ayam masak lemak cili api bersama black fungus


Ni pon first time masak hahaha..apa je yang xfirst time?
Ada orang msak ni xletak bawang kan?rasanya kalau pure msk lomak cili api negeri sembilan mmg diorg xpakai bawang cili api ngan kunyit smata, tapi sebab kita ni hantu bawang, memang xle masak la apa je pon mest nak letak bawang

Lagi pon mak kita buat masak lemak cili api pakai bawang.
Resepi
Bawang besar
Cili api
Ayam
Santan
Asam keping
Serai
Black fungus
Memula blend bawang ngan cili
Masuk dalam piuk letak air skit masukan ayam, serai
Bia ayam masak baru masuk santan, asam keping ngan black fungus
Last masukan garam siap
Published with Blogger-droid v2.0.10

9 ribu orang memberikan idea bernas:

Falsya said... [Reply to comment]

kang tetibe ade org wassup mintak resipi..idea org tuh sudah mari bile baca entry ko nie..ahahah

NinaAz said... [Reply to comment]

Kami pun pakai bawang jugakkkk. Hiui

atty's said... [Reply to comment]

family kty kan...mmg feveret fungus ni, tiap kali kenduri kendara mesti ada ..sama ada msk lemak cili api + ayam , atau masak lemak cili api + udang..

mamaRIFQY said... [Reply to comment]

wahh black fungus..takut jer dengar fungus..sb kite slalu ajar student pasal fungus..hehhhee.....

lia said... [Reply to comment]

aishhhh kot umah ko dekat, boleh rasa air tgn mak buyong he3

syawalsimpsons said... [Reply to comment]

sedap tu nampak..alahia..lapaq

MRS. K said... [Reply to comment]

fungus?

mummy_ayu said... [Reply to comment]

ah ah..kalau org negeri sembilan tak guna bawang pun....rajin tul masak member sorang nie..

Afne said... [Reply to comment]

mcm2 cara org msk lemak cili api. aku ikut mak aku le cuma bubuh cili api ngan bwg putih je.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...