MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Wednesday, March 13, 2013

basuh kasut sendiri

 xsalahnye kan latih anak dari kecik biar dia basuh kasut sekolah sendiri, kita juga yang senang nanti.xyah nak manja2 sgt lah blaja berdikari mcm mama masa kecik ehehe...dulu masa kecik tadika tu memang dah basuh kasut sendiri, gosok baju sendiri masa darjah 3, ye la adik badik ramai kan masa tu..4,5 orang yang bersekolah xlarat la mak kita nak buat sensorang.

kalau masa kecik tu ma memang dah ajar anak2 dia masing2 makan pinggan basuh sendiri, sape tinggal dalam sinki siap la..cam tu juga dengan basuh kasut, gosok baju seme kena wat sendiri.

mia ni mujor xbape tinggi je lagi..kalau tinggi tangan dah sampai sinki memang suh dia basuh sendiri pinggan dia makan tu, biar ajak dari kecik senang lekat nanti, xde la besar nanti pemalas, pinggan sebijik pon tinggal atas meja memang nak kena rotan zasss hehehe...

 ni masa membasuh kapet aritu suh mia basuh sendiri kasut dia, bersih juga dia basuh sendiri kemain teliti nampak itam di tonyoh sampai besih


Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

14 ribu orang memberikan idea bernas:

fazilzura said... [Reply to comment]

yup2.. akil pun mmg aku latih dr kecik ..

nw je sjk2 ado adik dia ngada lebey, makan diner sure nak aku suap

♥cikmOt♥ said... [Reply to comment]

bagus kak mia...cam nilah anak dara...

Jue a.k.a Ibu 2F said... [Reply to comment]

pandai mia berdikari
jue pun sama dah suruh farisyah basuh pinggan sendiri..kasut tak suruh sebab warna hitam..jarang sgt basuhnya

MRS. K said... [Reply to comment]

hadif pegi skolah pakai selipar je sebab kena bukak kasut masuk kelas.. hehehe

JunAina said... [Reply to comment]

Udah sampai biru kasut tonyoh ngan sabun. Anak akak darjah 3, abang basuh kasut...:)

Nafisa81 said... [Reply to comment]

dah lama tak pakai sabun buku kaler biru tu

Ya ALya said... [Reply to comment]

mmg kena latih pun dari kecik.....rindu lak dgn sabun buku colour biru tu.....

syawalsimpsons said... [Reply to comment]

baguih ni..teringat zaman2 kecik dolu basuh kasut sendirik

mamafarah4 said... [Reply to comment]

hehehe..samalah kita nana..akak pun suh anak akak basuh sendiri kasut dia..pastu kapur sekali..akak just check jer ..ok lah..budak2 kan..janji ada semangat nak buat..bagus cara nana ni..kita ajar dia dr kecik...

bunga_rose said... [Reply to comment]

lahaiiii mia, sejukkk mata mandang rajin beno.. klu suruh si kimi tu ada je alasan dia, paling kurang, alaaa mama buatlaaa sendiriiii hiihihhi...

Chekgu Azrine said... [Reply to comment]

bagus..mmg kena ajr sis..klu x..tak biasa buat..huhu

Iela Fazielah said... [Reply to comment]

betul..kecik2 kena ajar..lama xpakai sabun fab buku tu

watyz said... [Reply to comment]

rajin nye la hai mia... :)

shark said... [Reply to comment]

rajin mia :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...