MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Friday, March 22, 2013

budak tak macam budak

bulan depan dah nak masuk 5 tahun dah kakak mia..rindu plak rasa dia masa bb..ye la dah beso gini mana nak dgr cakap kita dah..kang nak cium2 dia rimas haha...nak cium pon dah busuk dah..tak sedap mcm masa bb dulu hehe..

skang ni kan..ari2 dia tanya bile bb nak kuar ni?kita cakap lambat lagi..bulan 7...owh tujuh mcm ni??dia tunjuk jari dia 5 ehhehe..aritu saje panggil dia kakak mia..dia cakap jangan panggil kakak mia..panggil kakak je hahha...ok la..kekadang je panggil kakak tapi kang lubang idong dia kembang kempis malu haha...
bile tanya dia nape mia ni asik tanya je bile bb nak kuar??
dia jawab:
ye la..mia xfaham muka dia macam mana (maksud dia mia xtau muka dia mcm mana hahah)
kita cakap la...muke dia mesti mcm mia juga sebab adik mia..tak pon mesti muke dia sama mcm daddy
dia cakap
hah?muke mcm daddy?hitam la..kalau mcm daddy dia cakap hahaahahhaha....
kadang dia suke cakap ngan bb
bb jangan percaya cakap mama tu haha..tetiba je kan

 aritu ada beli buah tembikai susu, kita tanya mia nak buah tembikai susu tak?mama potong, nak dia cakap dah potong letak dalam mangkuk dia cakap
eei..mama ni tipu je kan..mana ada susu dalam buah ni hahahhahaah.....adoi mia ni buat mama sakit perut je
aritu belikan dia kale pensel yg beso, yang ni xleh bawa g skolah utk kaler kt umah je, utk bawa g skolah kasi dia kaler kecik, tapi banyak kaler dah ilang..ok la..amrul kasi dia yang besar punya
suke kemain la..dapat kale besar kan..
dah balik umah nak kaler dia ckp
alhamdulillah......syukur atas rezeki allah...
hahahhaa..adoi mia mana blaja ni kuat tengok drama kan gini la hasilnye hahaha...
mia ni dia mana nengok katon, upin ipin ngan boboi je dia tengok.
pastu kang pepetang suke layan drama pastu drama sedih2 kan..mata tu berair je..
bile org cakap haa...sedih la tu mata berair tu
dia bagi alasan mana ada..kena kipas la..pedih mata hahahaha...
.
 kat tv3 kan selalu ada iklan beauty umaira tu
hujung2 iklan owner dia cakap
tengok kak ton...comeii tak??
mia cakap eleh....perasan comeii hahahaha..
kadang2 banyak ayat2 dia mcm ayat dalam drama....aritu masa nenek dia bawa balik makanan xbuka dok dalam pastik kan dia cakap
sampai hati nenek tak buka plastik....hahhaha
pastu klw orang minta tolong mia..tolong letak stokin dalam kasut
dia jawab tak mungkin....tak mungkin

selalu cakap ngan mia, nanti mia periksa dapat no 1 tau baru mama bagi adiah.
ok, tapi dengan satu syarat dia cakap
kita tanya syarat apa?
bawa mia pegi legoland
hahaha..adoi telinge ni kan naik menanah dah dengar dia dok ajak g legoland...mcm tau je umah kita ni dah dekat ngan legoland.
perangai mia ni mmg dia jenis sorok deah, pasya & nana je tau camane perangai mia sebenar hahah tu pasal diorang xlayan mia mcm budak2 diorang buat mia mcm budak besar.

minggu lepas balik skolah dia cakap
mama cikgu suruh pakai baju sukan ada SUKANIKAH
hahaha..sukaneka jadi sukanikah,
tanya dia nikah tu apa mia?dia jawab
nikah tu mas kawen...
hahaha..
tanya lagi mas kawen tu apa?dia jawab
mas kawen tu 200 ringgit tunai..
ni la dia yea kawan2 akibat suke nengok drama haha..katon tak gemar drama je suke nengok mcm orang tua

Published with Blogger-droid v2.0.10

39 ribu orang memberikan idea bernas:

MrS. F!zA said... [Reply to comment]

aduila terkekeh2 kita gelak sorg2 dpn pc pgi2 buta kt opis ni..gara2 bca citer mia..bijak betul pemikiran dia mcm org dewasa..cpt matured nti ni nana..hahaha

ni mesti sebab selalu kawan ngn bff mama tu sbb mia pndai ckp..kalo geng ngn budak2 perangai pon msti ikut umor dia kn..

Ya ALya said... [Reply to comment]

mia makiin matang la ni......mst banyak mulut budak ni kan.....

Lily@MamaZaraZareef said... [Reply to comment]

haha..yelah..mcm org besar mia ni..kelakar plak baca. memang beza sgt ngan zara. zara dah ada adik pon manja terlebih. suke mintak peluk cium..nk tdo pon nak org tepuk. pastu tgah malam kalau terjaga tdo tgk mama takde siap menangis..drama kompem x layan..disney chanel jela dr pg smpai malam..wuwu

♥cikmOt♥ said... [Reply to comment]

mia mia...mulut cam orang tua...pengaruh drama banyak ni...hehehe

Nad MamaZN said... [Reply to comment]

Hahahaahah...!
Lawak la mia di pg jemaat ni
Mmg budak tak mcm budak
Cakap mcm budak beso je
Masa jmpe kt kenduri diah tu kan
Kite ckp dlm ati
Eh ye ke ni mia yg nana slalu cite?
Senyappp jek!
Haha! Ye la xkenal lagi kan...

MRS. K said... [Reply to comment]

big girl dah die..

syawalsimpsons said... [Reply to comment]

mia koyo..kakkakakka..ni la akibat mia kawan ngan pasya, nana N diah ni..kakkakakka...bantai gelak guling2 kat PC tau baca citer mia sowang ni..kalo jumpe nnt mesti mulut banyak tu kan...adoi...sampai kena sound sue, pepagi gelak kuat2 kat opis..kkakakak...salah sape..salah mia..kakakakakak

Mama Zharfan said... [Reply to comment]

me baca pun rasa nak tergelak2 hehe cute mia ;)

diana said... [Reply to comment]

hahahha..
sapa punya la mas kawen harga 200 tu..hahah

eima said... [Reply to comment]

hahaha bijak2 ... ade ek budak layan drama ..aku ingat budak semua layan kartun je ... hahhaha

mama tisya said... [Reply to comment]

mulut mia mcm org dewasa..mcm2 jawapan die..marah dady ckp baby hitam la kalo mcm dady..lawak tul mia

Alycia said... [Reply to comment]

hehe.. gud girl lah mia ;)

yatie said... [Reply to comment]

adoi..bergegar urat perut aku gelak pepagi jemahat ni..tadi g keje x der mood langsung pasal smlm kena marah...tibe2 aku baca citer mia ni hilang terus kewarasan aku..x boleh imagine kalo mia ada depan aku camanner...

mamaRIFQY said... [Reply to comment]

lawak pepagi jumatt..suke baca entry ni nana!!

mamafarah4 said... [Reply to comment]

hehehe..budak cerdik mmg gitu.. tapi best la sbb pandai leh ajak berborak..

mummy_ayu said... [Reply to comment]

ha ha ha..lawak la Mia nie,ada jer idea dia..

Nafisa81 said... [Reply to comment]

part pergi legoland tu mmg tak tahan. yang kat rumah ni pun hari2 ajak pergi legoland.."kawan-kawan abg semua dah pergi legoland, abg je blum"

NurWanZ Abd Halim said... [Reply to comment]

Hahaha gelak beso saya baca telatah anak nie..memang betul pon kekadang ape yang depa cakap mcm x pdn dgn usia...hihihi

NurWanZ Abd Halim said... [Reply to comment]

hahaha geli hati bila dengo ayat2 bebudak nie bila depa cakap,kekadang x padan dngn umurnyer,cakap mnglhkan org dewasa hahaha

AyuArjuna BiGoshh said... [Reply to comment]

cerdik budak ni nana oi....
gelak guling membacanya...

Nana said... [Reply to comment]

@MrS. F!zA
Hahaha..kita ni kumpul cite lawak mia
Bila ingat tulis, bila ada lagi cite baru tambah
Mia ni dari kecik dia membesar ngan tokwan dia, ka umah tokwan ramai org bsr, ada makcik dia, ada kazen seme besar dari dia kira dia plg kecik
Paham la bila memebsar ngan org dewasa pemikiran mmg xmcm budak heheh

Nana said... [Reply to comment]

@Ya ALya
Dok kl bcampo ngan org besa
Dok kluang xde kawan..hehe

Nana said... [Reply to comment]

@Lily@MamaZaraZareef
Mia ni jenis bdikari lily
Agaknye dah biasa dok jauh ngah bapak dia
So kita pon jenis xmanjakan dia sgt
Tu nampak matured

Nana said... [Reply to comment]

@♥cikmOt♥
Hahaha kadang xlarat nak layan wei penat aku

Nana said... [Reply to comment]

@Nad MamaZN
Hahaha
Dia mmg gitu nad
Klw org xkenal mmg dia simpan pangai dia
Klw dok lama2 baru dia tunjuk prangai sebenar dia heheh

Nana said... [Reply to comment]

@MRS. K
Nak jadi kakak kan..heheh

Nana said... [Reply to comment]

@syawalsimpsons
Ngan sue aritu pon dia mau cakap juga kan hehe
Klw dok lelama dapat la tgk pangai dia mcm mana

Nana said... [Reply to comment]

@Mama Zharfan
Heheh banyak mult sgt mz
Xlrat nak layan

Nana said... [Reply to comment]

@diana
Hahaha ntah la tgk drama mana xtau la

Nana said... [Reply to comment]

@eima
Katon upin ngan boboi je
Lain xlayan hahah
Suke drama mcm org tua

Nana said... [Reply to comment]

@mama tisya
Hahah suka ati je kan cakap daddy itam

Nana said... [Reply to comment]

@Alycia
Heheh nak jd kakak dah kan

Nana said... [Reply to comment]

@yatie
Klw dia dpn kau sure xlarat kau nak layan hahaha
Aku kdg sampai suh dia diam sebab penat nak jawab klw dia suka soal2

Nana said... [Reply to comment]

@mamaRIFQY
Hiburan pagi jumaat hehe

Nana said... [Reply to comment]

@mamafarah4
Kita pon kat umah kadang layan dia mcm org besar
Sonok dah mcm kawan kita kan hehe

Nana said... [Reply to comment]

@mummy_ayu
Mak nenek kan gtu la haha

Nana said... [Reply to comment]

@Nafisa81
Hahah xpe abang,
Dah dekat anytime bole pegi kan

Nana said... [Reply to comment]

@NurWanZ Abd Halim
Tu la lagi plak kwn ngan org besar
Mmg mcm org besa

Nana said... [Reply to comment]

@AyuArjuna BiGoshh
Tua sebelum usia mia ni ayu..hahah
Xlarat nak layan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...