MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Wednesday, March 20, 2013

kerabu mangga

kuwang ajar tol abang jual buah kt ayer itam dia jual mangga xmasak kemain kasik kita test horen gile isi dia skali balik umah 5 bijik seme xmasak xguna nye orang meniaga tapi menipu beria2 plak tu dia paksa kita amek sampai 8 biji dia kasi 20 hengget buat apa banyak2 kita cakap xpe 5 bijik je buatnye amek 8 mmg rasa nak baling 8biji tu kat muka dia.

bila balik umah kopek kulit nengok alamak...stengah masak stengah lagi tak masak masam gile plak tu, buang je la..buah petama tu.so belen lagi 4 simpan la dekat seminggu nengok2 xmasak2 juga.hampeh tol..kita memang xmakan mangga muda cicah kuah rojak ke apa..rasa ngilu tapi mangga klw buat kerabu gini kita makan la

dari sayang membazir kita pon buat la kerabu..mcm bese resepi kerabu ni lupe salin dari mak, call dia tanya resepi ehehe

2 biji mangga di parut (bukan mangga lemak ni, lagi sedap klw mangga lemak)
cili api
bawang besar
ikan bilis goreng
gula
sos nampla 2 sudu (sos ikan)
kacang tumbuk

gaul je seme bahan di atas..dah siap!


Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

13 ribu orang memberikan idea bernas:

JaSSNaNi said... [Reply to comment]

owhhhh tidak, fengsan tengok kerabu mangga ni.. sedapnya...

Nad MamaZN said... [Reply to comment]

Kite xpenah mkn kerabu mangga ni
Ksiann :)

mamaRIFQY said... [Reply to comment]

wahh..suke je nana buat kerabu..aritu buat kerabu gak kan??

♥cikmOt♥ said... [Reply to comment]

ni aku malas ni...asik asik makanan...asik asik makanan...yelha, aku tau aku tak pandai masak...sobs... :P

watyz said... [Reply to comment]

mak mertua aku suka wat kerabu ni...

Ummiarissa Mahdi said... [Reply to comment]

sedap jugak ni...

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ said... [Reply to comment]

yummeh

terliur nih.!!!

eima said... [Reply to comment]

org kate klu letak udang kering lagi sedap ... tp ai mkn je semuanye .. sbb ia nye masam ...my fav tu

Nafisa81 said... [Reply to comment]

kat depan rumah koi ada pokok mangga...jenis mangga harum manis tu..tp tak sempat masak asik kena rembat ajer...

fazilzura said... [Reply to comment]

sibbaik la bini amrul pandai masok

Jue a.k.a Ibu 2F said... [Reply to comment]

tak berkat betul niaga menipu orang...

nana buat air liur kita meleleh...

Ya ALya said... [Reply to comment]

sejak duk umh ni skill memasak dh terror wooooo..

Mama Zharfan said... [Reply to comment]

yummy ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...