MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Wednesday, March 20, 2013

lain kali cek dulu!

adoi...mmg kita ngaku la kita ni jenis cuai & tak teliti.tu la dia satu2 kelemahan diri yang tak pernah bole diubah.benci gak kenkadang haha...klw nak kasi contoh mmg banyak nampak mcm lembab nye ko ni nana...contoh selalu kena, beli baju tak cek, skali balik umah ada slack kat baju tu, dah kena g tuko balik, tu memang selalu jadi, baju ke kasut ke, memang selalu g tuko balik sebab ada slack puncanya tak periksa masa nak beli tu

mcm stengah orang klw dia g soping amek masa lama kan?dok belek btol2 jahitan, lubang butang eeii kita tidak la..nampak baju tu ok je, tros amek bayar balik umah baru cek haha..padahal dah selalu jadi menda2 slack still xblaja dari kesilapan

ni terbaru paspport mia yang buat minggu lepas.padahal kan masa pasport ni siap, pegawai imigresen tu suh cek dulu spelling seme sebelum balik, ok la kita konpiden la cek, xde salah..dengan suka atinye pulang ke rumah.esok pagi sesaje nak tengok pasport kendian baru perasan alamak!! nama mia salah spelling plak! NURUL DAMAI BIN MOHAMMAD AMRUL FAZLEE jadinye.adoi...BIN tu kan utk lelaki agak2 la akak imigresen pon nak buat salah haha..

xmemasal la plak kan..kena g imgresen balik, ngan amrul yang keje bizi siang malam xbalik umah, terpaksa la kita g bedua je ngan mia.haihhhhhhhh NASEB BAIK imigresen tu jauh nye sekentot je ngan umah, 10 minit dah sampai.kalau jauh tak ke buang masa & buat dua kali keje????

padan muke sape suh tak cek???hahaha..dush dushh kat diri sendiri.
oleh sebab nama damia ni panjang sangat pegawai imigresen tu hanya bole tulis nurul damia amnan je kat bahagian nama dia cakap nama anak akk ni panjang sangat la..so nanti kita akan tulis ruangan berasingan nama penuh dia
ni lepas di tukor kepada nama yang betol seba baik kejap je 15 minit siap
naseb baik perasan kesilapan ni sebelum g mana2 kan?buatnye masa tu kita kat imigresen nak cek pasport kena plak nama salah eja mcm mia ni agak2 lepas tak ek?

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

29 ribu orang memberikan idea bernas:

NinaAz said... [Reply to comment]

Ooo... dia potong cm tu ek law salah. Igtkan buat baru semua. Hiii

watyz said... [Reply to comment]

aku kalo bab2 ni aku perati bebetol tp bab lain.. lebih kurang la. ade je yg x kena...:)

NurWanZ Abd Halim said... [Reply to comment]

Salam, betul tu nana oii,tp kalu yang belek2 berjam2 pon kadang-kadang x memuaskan hati jugak hihihihi,mcm ziha le tu hahaha..

Mama Zharfan said... [Reply to comment]

heheh panjang nama damia sbb nama amrul pun panjang ;) my boys nama panjang tp nama papanya pendek ;)

Yan Ty said... [Reply to comment]

bahaya la kes mcm ni klu xperasan mau smpai airport xfly mana2.

syawalsimpsons said... [Reply to comment]

alahai sue pon selaloo gak gitoo nana...tak cek..balik umah baru check..sekali salah

♥cikmOt♥ said... [Reply to comment]

ha, kan dah salah tu...
cek dahulu sebelum buang...
eh salah, sebelum tulis...
hehehe...lalalalal

mummy_ayu said... [Reply to comment]

nasib baik perasan..kalau dh nak jenjalan tu..maybe tak lepas sbb nama lain kan...

mama tisya said... [Reply to comment]

nasibaik cpt detect cz kt imigresen spore tu mmg strict..kn nanti delay...nasibaik tk jauh ye & tk lama proses tukar tu

Adlin Mohamad said... [Reply to comment]

alahaiii ada gak buat keje cam ni ..
nasib baik la cek kalau x naya hehehe

Jue a.k.a Ibu 2F said... [Reply to comment]

jue..
time datang angin nak cek selalu tak salah...
tapi bila hari malas nak cek mesti salah...
menyampah betul

Nad MamaZN said... [Reply to comment]

Naseb baek prosesnya pun cepat

Nana said... [Reply to comment]

@NinaAz
Ahh dia ptg je kita pon igt dia buat lain

Nana said... [Reply to comment]

@watyz
Hahaha aku ni nama je cek salah juga

Nana said... [Reply to comment]

@NurWanZ Abd Halim
Hehe bagus klw teliti ni
Nak mmbeli bia la puas ati kan

Nana said... [Reply to comment]

@Mama Zharfan
Hahah ni la padahnye klw dua dua nama panjang
Mest ada kesalahan ejaan

Nana said... [Reply to comment]

@Yan Ty
Tu la pasal...
Elok nak g oliday kang dok je kat epot haha

Nana said... [Reply to comment]

@syawalsimpsons
Sama spesis la kita ni haha

Nana said... [Reply to comment]

@♥cikmOt♥
Bukan aku yg tulis
Buat pasport xde isi form kasi surat branak je
Diorg keyinn
Diorg pon salah gak

Nana said... [Reply to comment]

@mummy_ayu
Tu la..wlpon dua hurup je salah
Ttp kira salah juga

Nana said... [Reply to comment]

@mama tisya
Tu la nsb baik ternampak
Klw xcek lg skali kt umah mmg xpasan la

Nana said... [Reply to comment]

@Adlin Mohamad
Salah imigresen juga kita dh bg surat branak utk dia ikut spelling

Nana said... [Reply to comment]

@Jue a.k.a Ibu 2F
Ahh sama la juga kdg jadi gitu

Nana said... [Reply to comment]

@Nad MamaZN
Tu la pasal
Klw lama mau angin juga haha

eT said... [Reply to comment]

huhu...nasib perasan awal..

Nafisa81 said... [Reply to comment]

nasib baik perasan..kalau dah nak check in baru perasa acaner?

mamaRIFQY said... [Reply to comment]

mujur la kejap je nana! kite pon jns mcm nana gak..sgt tak teliti..kalo beli baju ke ape ke..main ambik je..tak check dah

fazilzura said... [Reply to comment]

wakakaakka adeh pelik plak nama mia masa silap tu ..

tu le nama anak ngn bapak sama pjg.. tu lum sbung nama mak lg.. mau tido tukng daftr tu

Ya ALya said... [Reply to comment]

nasib sempat tukar..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...