MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Friday, March 15, 2013

setelah 2 bulan lebih menjadi suri rumah



 ramai gak yang tanya, mak sendiri pon tanya...tak bosan ke duduk umah?hehehe...
ntah la so far masih belum ada perkataan bosan keluar dari mulut ni, bosan nye cuma klw amrul kena outstation weken, so xleh kuar g memana tu je la bosan..lain2 tak de plak rasa bosan

ingat lagi sebelum berhenti keje nak jadi suri rumah ada juga kwn2 pernah cakap tak bosan ke..kita ni dah biasa keje tetiba kang kena duduk umah mesti bosan kan, ye la tak di nafikan masa tu kita pon pernah cakap eiii...tak tau la mcm mana klw satu ari nanti aku kena jadi suri rumah mest bosan gile..tak bole..tak boleh duduk umah kena keje juga biar pon gaji sikit xpela

skang ni bila dah rasa jadi suri rumah baru la tau camane..skang kita dah paham mcm mana perasaan kwn2 yg nekad berenti keje nak jadi suri rumah.keje umah ni bebila pon tak kesudahan nye..sama je mcm keje opis...ye la bangun pagi siap2 anak g skolah, anak g skolah relax la skit bole tgk tv ke apa yg patut, tengahari masak plak, dah masak kadang tu tengahari baju basuh kain haha...mmg malas nk basuh kain pagi2, dah petang plak tolong anak buat homework.

malam plak masa utk berehat tgk tv.klw nak listkan keje2 umah mmg banyak la kan..tu la antara sebab masa di isi jadi xde buat kita rasa bosan.walaupon dah 2 bulan lebih tak merasa gaji sendiri so far tak de plak rasa ala...tak bestnye xle shopping online beria2 mcm dulu..hahah...puiii..kita sedar diri la..klw dah xde pendapatan idok la gatal tangan nak soping bukan2 kan

naseb la kita ni bukan jenis kaki soping, itu la sebab tak de terasa sangat klw xde gaji pon.dapat elaun bini askar pon kadang tak usik..sepanjang dua bulan ni blom pernah lg bli baju baru, kasut baru sebab apa?sebab dah xkuasa nak membeli baju dah...baju dah belambak pakai je mana ada..cumanye baju mengandung je nak kena beli ni.suar mengandung seme dah beli siap2 sebelum berenti aritu.

bak kata pepatah, ukur baju di badan sendiri....kita tau kita xmampu buat cara xmampu tu je..xyah la nak ikut2 orang..nengok orang pakai itu nak pakai itu nengok orang beli ini nak beli ini, owh tidak itu bukan kita lah...mujor amrul dapat bini yg tak high maintenance muahahaha.. kekadang klw kuar g soping mall dia tanya nak apa?kita malas nak membeli..xmo ..xmo..xnak apa2 simpan je duit tu nanti klw nak baru kita cakap.

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

43 ribu orang memberikan idea bernas:

mama tisya said... [Reply to comment]

best la dpt elaun bini askar ek...bole simpan2...jd surirumah lg byk kj dr kj opis..sbb aritu pernah rs jd suri rumah separuh masa..hehe

shark said... [Reply to comment]

saya pun penah merasa jadi surirumah..
bosan tidakla pada saya..
cuma tang duit jela masalah sbb saya kaki sopinggg ;p hehe..
bila keje x pth nak mintak duit laki nak beli itu ini..
dahla laki x brapa nak pemurah kekeke...;p

Nad MamaZN said... [Reply to comment]

(^______^)

Cute Mum said... [Reply to comment]

uyun pernah jadi surirumah masa awal kawin dulu.. masa tue takder anak ras bosan gaklah.. tapi bila dah ada anak n cuti lama, rasa ok jer sebab masa terisi dengan banyak benda..
uyun pon lebih kurang macam nana gak.. berbelanja ikut kemampuan.. kalau tak beli baju baru tau benda baru berbulan pon takper.. selagi boleh pakai kita pakai.. kan2..

Nafisa81 said... [Reply to comment]

bestnya duduk rumah..

syawalsimpsons said... [Reply to comment]

mmg kerja suri rumah takkan abis kan..sue klo cuti pon..mmg tak duduk diam la kat umah ni

Mama Zharfan said... [Reply to comment]

♡bestnya jd suri rumah ♡

iietamalek said... [Reply to comment]

saya rase mcm best jer jd surirumah...sepenuh masa dapat jaga anak..

Ena said... [Reply to comment]

Dulu rasanya kata gitu gak..bosan.
tp bila kenangkan balik nikmat nye dapat jadi suri rumah sepenuh masa sbb kita yg urus semuanya.. anak2 semua kita uruskan.. ambil dan pegi sekolah, buat homework, masak sentiasa.. rasa kepuasan di situ. walaupun penat tp seronok kan.. Tgk SIL uruskan anak2 dan keluarga dia, rasa nak berhenti keje je..

mummy_ayu said... [Reply to comment]

teringin gak nak jadi suri rumah but tu la...sapa plak nak bayar duti rumah, baru start potongan ..he he he..
tapi mana tau kan, one day..
keja rumah lagi banyak dr keja opis,....mana penah abis keja kat rumah..

Afne said... [Reply to comment]

btl tu nana. mula2 nk berhenti dulu mmg fikiran agak bercelaru. mcm2 dlm hati.. mcm2 bnda yg terlintas. tp bila dh nekad, trs pandang ke depan jgn toleh2 lg.

rezeki tu ada di mana2. Allah Maha Adil. mungkin kita kurg kt sini (tak bekerja) tp lbh kt tmpt lain. sapa tau kan... hanya Allah yg tau perancanganNya utk kita sekeluarga ;)

adda syuhada said... [Reply to comment]

adda plk baru 1/2bln jadi suriumah..husband suruh dok umah jaga anak jer..lgipun adda bukan kaki shopping sangat jadi masalah duit tu xder kot..kita beli & pakai apa yg kita mampu jer..

fazilzura said... [Reply to comment]

aku sukeeeeeeee jd suri umah

Cik Puan Nurul said... [Reply to comment]

masa mula2 sy berhenti keja dulu saya blm ada anak masa tu baru kawen sebulan dua disebabkan sblm tu tak pernah xbekerja saya alami sindrom apatah kira hari2 bgn awal pg..duk tepi tingkap umah tgk org blk keje..pehtu petang pun sama hahahaah agak sukar juga nak biasakan diri waktu tu..selalu sgt call kawan kt tmpat kerja..pehtu saya sempat pi kerja kat tempat lain tp sebulan dua jelah hinggalah wat keputusan utk tidak berkeja dan menjadi surirumah sampai skrg..kalo skrg neh kena kuar semula bekerja mmg akan kekok sangat kot huhu walau jd surirumah keja lg byk tapi masa yg fleksibel takda tekanan dr bos bagai tu yg nikmatnya huhu.dan sy perasan juga sejak jd surirumah rezeki lebih murah ntahlah rezeki pd suamilah sbb suami pun kerja utk tanggung kita anak beranak kan..waima kita tak kerja rezeki utk kita mmg dah ditetapkan olh ALLAH so jgn takut kalo benti keja tak ckp mkn ke apa..huhu.

AyuArjuna BiGoshh said... [Reply to comment]

bagus nana ni :)

Gieyana said... [Reply to comment]

teringin nk jd surirumah...kalau weekend mmg x sempat nk settle kesemuanya tau..
mmg untung bila ko jd surirumah..:)

Chekgu Azrine said... [Reply to comment]

bagusnya nana..kena contohi ni...tapi betulla..akak pun kalau takde duit mmg takdela nak sopink2..baju aish je yg tak blh tahan diri dari menyopink..hehehe

ibuhebat said... [Reply to comment]

baguslah nana :)

Nana said... [Reply to comment]

@mama tisya
Haij keje xpenah sudah la jadi suri rumah ada je nak dibuat

Nana said... [Reply to comment]

@shark
Haha kan?xde rasa bosan lagi2 klw ada anak kecik
Mlayan kerenah dia pon dh ilang bosan

Nana said... [Reply to comment]

@Nad MamaZN
Amoi lebo senyum nampak hehe

Nana said... [Reply to comment]

@Cute Mum
Btol..ada anak mmg xdan nak rasa bosan
Puas ati gk anak depan mata
Heeheh tula idop sedehana je xde nak mewah kan

Nana said... [Reply to comment]

@Nafisa81
Hehehe klw ada bb lg best
Dpt jaga anak sendiri tgk dia besa dpn mata

Nana said... [Reply to comment]

@syawalsimpsons
Tu la ada je menda nak dibuat hehe

Nana said... [Reply to comment]

@Mama Zharfan
Hehehe..sonok nak2 part masak memasak

Nana said... [Reply to comment]

@iietamalek
Tu la klw anak kecik mmg sonok jaga anak sendiro tgk anak membesa dpn mata 24 jam

Nana said... [Reply to comment]

@Ena
Btol kak..
Saya puas
Puas dpt masak
Puas jaga anak sendiri

Nana said... [Reply to comment]

@mummy_ayu
Btol...kita xtau apa akan datang kan
Insyallah mana tau rezki ayu plak jd suri rumah

Nana said... [Reply to comment]

@Afne
Sangat la btol
Rezki ada kat mana2 kan
Syukur..even aki xkeje dapat juga mcm org lain
Kuar jalan2, makan apa nak makan

Nana said... [Reply to comment]

@adda syuhada
Heheeh sama la kita
Bukan kaki sopinh xde hal
Klw xde duit sendiri pon

Nana said... [Reply to comment]

@fazilzura
Hahah aku pon suke

Nana said... [Reply to comment]

@Cik Puan Nurul
Kan?stuju sgt
Rezki murah sejak benti
Bukan dtg dr saya tp tentu suami sy yg mencari nafkah

Nana said... [Reply to comment]

@AyuArjuna BiGoshh
Adeh jangan puji lelebih ahaha

Nana said... [Reply to comment]

@Gieyana
Slagi aku kat kluang mmg aku xnak keje la
Mana tau esk dpt tuko kl mayb aku keje gak kot

Nana said... [Reply to comment]

@Chekgu Azrine
Hahah tu mmg normal la kan baju anak mmg xle nengok mak mroyan nanti haha

Nana said... [Reply to comment]

@ibuhebat
Berpijak di bumi nyta..ahahaha

diana said... [Reply to comment]

sejak kawen dah jadi suri rumah jadi tak pernah lagi rasa bosan dok kat umah.tak sempat nak bosan pun sebab banyak kerja nak buat..habis dalam umah luar umah lak nak kena uruskan..hehe+

mama_umar_maryam said... [Reply to comment]

puas jg anak sendiri, handle urusan umah sendiri..tulah kepuasannye..sopping bile2 pon boleyy

My Precious Little Lady Bug said... [Reply to comment]

Ahaksss...saya baru jer 3 bulan jadi suri rumah...dah menjadi tanggungjawab isteri untuk berada di sisi suami. Terpaksa la mengikut suami ke bintulu setelah 3 tahun pjj. Lagipun dah ada anak nie susah sket la..dats y decided to quit. Last2 wahm. Best jugak kerja dari rumah nie . Rezeki di bumi Allah nie kias kan. Insya Allah ada untuk saya dan keluarga Amin..

mama hadif said... [Reply to comment]

saya dah hampir 2 tahun jadi surirumah...so far best dapat jaga anak sendiri cuma shopping2 nih kne control la.hhhhuhu.nway housewife keja lagi banyak kot dari bekerja ...non stop,tambah2 anak saya yang aktif.pepun happy kan..

ez hani said... [Reply to comment]

bile jd surirumah ni,setiap masa akan terisi ngn aktiviti je..lg2 bile anak kecik lg..happy tgk anak membesar dlm jagaan sendiri.. :)

Shida said... [Reply to comment]

asalamualaikum....berminat jubah...n cadar2 3d n patchwork

sila kunjungi

Dalila Yusof said... [Reply to comment]

Jadi surirumah memang seronok, penat tapi bes boleh golek2 ngan anak2...
Jemput singgah yer
http://dalilablogez.blogspot.com/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...