MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Wednesday, March 13, 2013

sup ekor power

minggu lepas g pasar tetiba amrul beli ekor, bukan 4,5 ketol tapi sekilo di belinye! adoi..mcm umah kita ramai orang..dia cakap xpe masak je seme nanti panas2 kan..ye lah..dua ari kita makan sup ekor mampos kolestrol tinggi haha..

bese klw makan kt luar ni la menu wajib ktorg oder, sup ekor & siakap mesti ada.kalau xde siakap sup ekor mmg wajib.ni la pertama kali kita masak sendiri sup ekor.bukan apa, nak rebus kan amek masa lama..menda ni lamabat nak empuk..amrul lak xmo empuk sikit2 dia nak klw makan tu sekali tarik kuar isi seme.sejam gak la merebus, campak je dalam rice cooker tu masuk 2 ketul sudu besi ( ni petua nak kasi lembut daging)

dah siap rebus tu kita tumis bahan2 sup dia dalam kuali lada hitam, bawang putih & halia tumbuk tumis kan masuk serbuk prencah sup sikit tuang dalam piuk yg rebus ekor tadi pastu campak kan sup bunjut, masuk garam, perasa settle.

masak sup ekor xde lauk lain dah amrul jenis makan kuah banjir kan, makan je la ngan ekor.esoknye kita buat mehun sup plak.


Published with Blogger-droid v2.0.10

12 ribu orang memberikan idea bernas:

mama tisya said... [Reply to comment]

tu la lmbt skit empuk..sedapnye tp tkleh mkn slalu kn..mkn ngan nasi gtu ltk kuah byk2..yummmm

mummy_ayu said... [Reply to comment]

yum yum....cedap nya..Ayu tak pernah lagi masak sup ekor sendiri tapi makan..memang suka la..

shark said... [Reply to comment]

wahhh mmg hebat kamoo..
saya jangankan masak sup ekor..
makan sup ekor pun x penah
muahhahaha..
:P

Nafisa81 said... [Reply to comment]

pernah gak rebus ekor..dah macam2 cara nak lembutkan..taruk sudu..taruk tempe...

syawalsimpsons said... [Reply to comment]

alamak nampak sedap ni

fazilzura said... [Reply to comment]

TERBAEKKK

aku plak suke sup yg makcik laki aku wat.. power abis..

Ya ALya said... [Reply to comment]

feveret ya n suami gak ni....wajib order sup ekor ni....

Nad MamaZN said... [Reply to comment]

Nmpk memyelerakan!
Ada telur dadar
Ngan sambal belacan n timun2 dh mmg mcm kt kedai hihi

Mrs Madin said... [Reply to comment]

lapar pulak tgk sup ekor tu...

Afne said... [Reply to comment]

aku tak pernah msk sup ekor. blh juga try sesekali hehe

:: Cik Viva :: said... [Reply to comment]

terbaek lah...

mama leen said... [Reply to comment]

sedapnya.. sejak pregnant ni rajin tul nana masak ye.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...