MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Friday, April 5, 2013

berkahwin tapi tak nak anak

sebenarnya kita ada beberapa orang kawan yang mengalami situasi seperti tajuk dia atas.dah mcm buat surat haha....

ada sorang kawan tu, dah lama dia kawen..dia sendiri sangat suka kan bb..tapi suami nye plak tak suka..dia kata tak nak ada anak..aduh..kesian...memang kesian

ada sorang lagi plak pon sama juga, dia kemain la suke baby..dia ni opismate masa opis lama dulu2 kalau mia datang opis kan kemain la dia blikan gula2 la jajan la kasi mia..nampak sangat cara dia layan budak tu mmg dia suka kan budak...tapi nye dia pon mengalami nasib yang sama dengan kawan pertama  tu, suaminya tak nak anak dengan alasan ekonomi tak stabil, tak nak kalau ada anak nanti hidup susah...

yang kawan kedua ni dia hanya ada motor je.so dia kata klw ada anak tak kan nak naik moto..kena ujan panas anak so dia tak nak anak dia susah tu sebab dia xnak ada anak..bile dengar alasan mcm tu, kita selalu cakap kt kawan tu...anak ni ada rezeki dia..jangan la risau tak cukup duit ke apa..allah dah janji kan setiap anak tu ada rezeki nye sendiri

mcm contoh kita sendiri pon, dulu masa kawen umor masing2 muda lagi 23, gaji bape la sangat ngan amrul plak blom ada pangkat pon prebet biasa je..ada anak umur 25 tahun, walaupon dengan gaji yang tak banyak tu alhamdulillah...lepas tu mcm2 rezeki yang allah bagi, gaji naik, amrul naik pangkat.tak pernah plak anak tu xmakan ke..still juga bole bawa anak holiday walaupon klw di ingat kan masa tu gaji memasing tak besar mana pon..

tu kadang klw depan kwn tu kita kurang skit nak cite2 pasal anak..sebab nak jaga hati dia kan..kesian bukan dia menolak nak jadi ibu dah suami nya yang tak nak jadi bapa..

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

9 ribu orang memberikan idea bernas:

Nad MamaZN said... [Reply to comment]

Ksian...
Moga terbukak la hati suami dia satu hari nnt

syawalsimpsons said... [Reply to comment]

kesian kan..setiap anak ada rezeki masing2 kan yang allah tetapkan buat hamba dia

maria firdz said... [Reply to comment]

hm.. Anak pembawa rezeki... kesiannya... moga datang naluri bapa pada suaminya...

Nafisa81 said... [Reply to comment]

kita ada kawan pompuan yg taknak anak sbb takut kurang kasih sayang suami. takut nnt suami lebihkan anak. dalam diam dia amalkan perancang keluarga. Sian suami dia..

eima said... [Reply to comment]

pelik kan .. lelaki plak tak nk ank ..slalunye pompuan ....

Mama Zharfan said... [Reply to comment]

emmm ada jugak lelaki tak anak yer...pelik la plak..

dya said... [Reply to comment]

insyallah..sang suami pasti akan tebuka satu hari ini..isteri kene lah berdoa byk2..

mama tisya said... [Reply to comment]

kesian kn..tp mmg pernh dgr gk org kawin tp tkmo ank..anak tu la penyeri idup..susah mcm mana pn insya allah ada rezeki

Ya ALya said... [Reply to comment]

pelik tul la orang kawin tak nak anak kan....

mmg betul anak tu mmg ada rezekinyer yg tertentu..samala cam nana,time dapat anak first dulu,mmg susah sikitla kehidupan,cukup2 je makan,tapi makin lama makin ada rezeki,n anak yg ke2 pun sama,bertambah2 rezeki dari allah...

percayala rezeki setiap anak tu ada....cuma berlainan caranyer je....

moga2 terbukala pintu suami tu untuk ada anak.....sedih kan jadi isteri klu suami tak nak anak.....

terpanjang lak komen kali ni...huhuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...