MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Wednesday, April 3, 2013

ikan bakar


 kalau kat kluang jangan mimpi la nak bakar ikan pakai daun pisang..daun pisang hanya ada jual kat pasar sahaja...tu pon dia jual sebundle xtau bape hengget, xjual sikit2.

balik kl aritu mak dok gaul2 garam ikan konon nak goreng kita pon cakap nape xbakar je..blakang umah ni banyak daun pisang..malas la dia cakap kita pon apa lagi xpe meh sini orang bakar..g la amek daun pisang blakang umah balut je ikan tu dalam daun pisang letak atas kuali yang utk masak roti jala tu..biar je situ sampai masak

sedap betol bau aroma daun pisang tu kan..rindu gile nak makan ikan bakar ngan daun pisang gini..dulu masa dok kl, tiap 2 minggu sekali wajib g makan ikan bakar jalan bellamy sana...semenjak dok kluang xde jumpe pon port ikan bakar panas2 daun pisang gini...


dah masak cicah ngan kicap+bawang+cili pergh!
Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

11 ribu orang memberikan idea bernas:

Nad MamaZN said... [Reply to comment]

Sedap!
Kite bako balut ngan daun kunyit
Hehe
Naseb sedap jugak

watyz said... [Reply to comment]

aku yg dok cni yg terliur tau!!! hahahha

♥cikmOt♥ said... [Reply to comment]

dah lama kut aku tak membakar ni...balas kekdahnya...hahaha

lia said... [Reply to comment]

wallaweiiiii meleleh air liur ni haaa...

Ya ALya said... [Reply to comment]

mmg bakar guna daun pisang....mkn panas2 mmg sodap.....

adianiez AIDA said... [Reply to comment]

ikan bakar nyum nyum....
baru teringat yg dlm fridge aida ada ikan talapia sekor. semlm nak bakar tak jadi.... mlm ni ada function... sok mlm la membakar nyer hu hu hu...

syawalsimpsons said... [Reply to comment]

terbaik la..terus lapo

saifudin abu izzudin said... [Reply to comment]

nice day :)
Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan,
pergilah ke tempat-tempat kamu inginkan,
Jadilah seperti yang kamu inginkan,
karena kamu hanya memiliki satu kehidupan
dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal
yang ingin kamu lakukan

http://www.nolimitadventure.com/

FaRA a.k.a NaNa said... [Reply to comment]

kak..sy dok kluang...xpnh pulak membeli daun pisang kat pasar tu..huhuhu..slalu amik je dkt jiran2...atau kat umah atok saye ...nanti2 kalau akak nak daun pisang ke atau segale daun2..akak msg kat sy eh..nanti sy carikan...btw..kat kluang ade je jual ikan bakar salut daun pisang tu..akak try cari kat kedai tepi sungai...situ mcm2 lauk best ade..:) saye dok kl pulak susah nak mencari daun pandan..serai..so terpakse la beli dkt pasar...yang hargenye mcm xberpatutan..btw...secare jujurnye..teringin nak jumpe akak..boleh bawak akak jln2 dkt kluang tu..:)

ibuayu said... [Reply to comment]

Tiba2 terbau ikan bakar daun pisang...nmpk pun menyelerakan..

iietamalek said... [Reply to comment]

Pagipagi buat daku terliur...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...