MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Tuesday, April 2, 2013

nasi kerabu cik yah

 g la carik nasi kerabu cik yah kat kedai xjumpe nye haha..sebab cik yah tu mak kita atau nama penuh dia wan sabariah hehe...aritu masa balik kl, mak tanya nak makan nasi kerabu?eh..boleh juga dah mak oper nak masak..ok la nak makan jom kita g pasar bli bahan..


kalau nak masak sendiri rasanya insyallah bole kot kalau nengok resepi mungkin rasa xsama 100% mcm mak kita buat tapi rasa konpiden tu ada cuma nye...haih...korang nengok la lauk2 dia atau eksesori dia di bawah ni kemain banyak kan..rasa cam tak tercapai dek akal kita nak buat sendiri hahaha...banyak tol eksesori atau bahan pelengkap nasi kerabu ni..mmg agak leceh nak membuatnye.

selain dari nasi kerabu mak kita yang meletop ni, antara nasi kerabu fevret kita kat kl ni ada 2 tempat satu kat padang balang satu kat pasar malam ari jumaat kat stesen lrt jelatek, klw kat jelatek tu korang cari kedai jual nasi kerabu sebelah kedai gula2 kapas terbaik pakcik tu nye nasi kerabu.

nasi ni kaler dia biru original dari bunga telang tau bukan biru pewarna, mak kita ada tanam pokok bunga ni belakang umah
sambal ikan
 sambal tumis
 ulam2 (terdiri daripada daun kesum,daun serai kayu,kacang panjang, kubis,timun)
 solok lada sorry gambo agak comot sebab solok ni dok dalam kuali lagi
 telor asin
 budu
 ayam goreng
 keropok ikan

sape suke nasi kerabu angkat keyboard! hehee...

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

27 ribu orang memberikan idea bernas:

lala yusof said... [Reply to comment]

yup kalu nasi krabu saya prefer yg kaler biru, br rasa sdp kan...

mama tisya said... [Reply to comment]

sedap nasi kerabu hasil tgn mak kn...lprrr

Nad MamaZN said... [Reply to comment]

Nampak menarik
Tp kite xlalu nk mkn nasi kerabu ni
Penah try skali pastu trus takleh masuk tekak
Kene try nasi kerabu cik yah kott baru kena ngan selera, hehehe

syawalsimpsons said... [Reply to comment]

mmg suke...dah angkat keyboard..kaakakak

Jue a.k.a Ibu 2F said... [Reply to comment]

sedapnya.....terliur betul

watyz said... [Reply to comment]

aaaaa... nak jugak!!!! hehehhe

Nafisa81 said... [Reply to comment]

pernah makan...pas tu kena gelak dek pakcik yg belanja makan tu...dia kata bukan gitu orang makan nasik kerabu...gaul sekali dengan sambal ikan dan ulam nya...yg kita habis dikuis segala menda alah tu...

MrS. F!zA said... [Reply to comment]

solok lada dlu mil rajin gak bt skrg cm malas skit...tp kalo anak cucu dia blik smua ada lah bt..

AdaM Hawa said... [Reply to comment]

sudah terliur!!!

Ya ALya said... [Reply to comment]

nasi kerabu suka makan,tapi solok lada n budu mmg tak reti makan....

pasni nasi kerabu puan nana lak yer...

amiey lee said... [Reply to comment]

beb aku teringin nasi kerabu..leh hanta kat aku hahahahahahahahahahaha

:: Cik Viva :: said... [Reply to comment]

hoyye!!...sambil angkat keyboard..

shera haifa said... [Reply to comment]

adehhh terliur.. balik kg nak suruh mak buat la nti..

Nana said... [Reply to comment]

@lala yusof
ahah rasa dia sama je kan
cuma kaler tu nampak lagi menarik

Nana said... [Reply to comment]

@mama tisya
btol..xkan sama beli kt kedai
mak juga terbaik

Nana said... [Reply to comment]

@Nad MamaZN
hahaha
ada org mmg xreti makan
tp kebanyakan kwn2 kita mmg makan
wlpon deme orang luar

Nana said... [Reply to comment]

@syawalsimpsons
heheh bole geng ngan oghe klate ni

Nana said... [Reply to comment]

@Jue a.k.a Ibu 2F
hehe suke yea

Nana said... [Reply to comment]

@watyz
heheh nk kena dtg umah la

Nana said... [Reply to comment]

@Nafisa81
hahaha
sama mcm abang ipar saya
xpandai makan nasi kerabu
dia tak gaul seme sekali

Nana said... [Reply to comment]

@MrS. F!zA
hehe mak kita klw buat nasi kerabu
wajib buat solok skali
baru lengkap eksesori

Nana said... [Reply to comment]

@AdaM Hawa
hehe ampun

Nana said... [Reply to comment]

@Ya ALya
haih rugi solok tu sedappp tau

Nana said... [Reply to comment]

@amiey lee
jauh la nak anta hehee

Nana said... [Reply to comment]

@:: Cik Viva ::
give me 5 hehee

Nana said... [Reply to comment]

@shera haifa
hahah seme balik kampung pakat suh mak buat

iietamalek said... [Reply to comment]

Nyumnyum!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...