MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Wednesday, April 10, 2013

suka nya dapat daun pisang!

 haha..cam jakon kan dapat daun pisang kemain suke gembira tak terkata...aritu masa memula pindah memang ada nengok depan umah ni ada pokok pisang tapi nye kita segan nak minta..so dah lama dok dekat sbulan dah dok sini dah mula campor ngan makcik kiri kanan...borak2 masa jumpe beli ikan dekat pakcik van depan umah, sesambil borak tu amek kesempatan la konon2 buat tanya

kak daun pisang ni sape punya?dia cakap eh nak ke?nak amek amek je la...daun pandan tu nak amek, amek je...memang wakaf ni sape2 nak amek je..dah kebetulan aritu kita nak bakar ikan kan..tu saje buat2 tanya haha..kalau dapat, rejeki la dapat makan ikan bakar balut daun pisang

eh bila akk tu dah kasi amek apa lagi cargas g amek pisau dalam umah cantas sepelepah.haih...nak beli kat pasar mana juai sikit2 seb baik la jiran ada tanam pasni bole la minta lagi kat dia.ala..kita bukan selalu masak pakai daun pisang, paling2 nak buat ikan bakar xpon nak buat nasi lemak alas daun pisang tu je la pon kegunaan nye, idok la nak buat kuih balut2 daun pisang ni aii tak reti uolss hehe..

sepelepah je cukup balut 2 potong ikan pari
 tada..ikan pari yg siap di bakar dengan daun pisang bersama kuah asam & kicap


Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

10 ribu orang memberikan idea bernas:

PUANSTOBERI said... [Reply to comment]

sedapnya Nana.... mmg ah kalo bli mana bule beli sesket kan..

Noor Atikah Ramli said... [Reply to comment]

sedapppppp !

syawalsimpsons said... [Reply to comment]

perghhh meleleh air liur sue ni

Nafisa81 said... [Reply to comment]

bau sampai depan desktop ni...haha

Nad MamaZN said... [Reply to comment]

Pagi pagi dh menu ikan bako ni
Ngences! :)

lia said... [Reply to comment]

x nak berjiran dgn aku? boleh gak merasa mkn ikan bako ko ni he3

mama tisya said... [Reply to comment]

sedap ikan bakar balut daun pisang..umh mak kita mmg byk cz ada pokok pisang..

~ana~ said... [Reply to comment]

pergh..terliur la tgk ikan di bakar dlm daun pisang ni...mmg feel dia lain kan...sama jugak kalau mkn nasi dlm daun pisang...

bunga_rose said... [Reply to comment]

uiii air asam tuuuu nmpak sedap betol.. baru je smlm mkn ikan bakar cicah air asam ni

:: Cik Viva :: said... [Reply to comment]

sedap arr ikan bakar cicah air asam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...