MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Friday, May 17, 2013

buah kuinin

 minggu lepas g pasar bli lauk, tetiba nak masuk pasar tu terbau wangi sangat2...nengok2 orang jual buah kuinin..adooi dah lama gile xmakan kuinin buah ni bukan senang jumpe kan?oleh sebab xtahan sgt bau dia semerbak tu kita pon bli la 4 ketol..

konon2 seketol nak try buat sambal kuinin tapi xdan nak menyambal hahaha..abes seme dingap sebab manis gilerrrr...bau dia dari dapor sampai ke luar umah bau..selagi tak abes kuinin ni di makan selagi tu satu umah bau kuinin mcm perfume semulajadi plak hehehe...

tak tau la bape hengget sebab masa bli buah ni 4 ketol kita blo ngan pisang nangka skali seme RM13
 sedapppp gile..mia tak pernah makan tau kita kasi dia try makan dia makan skit dia tros ludah pelik je rasa dia tak sedappp dia cakap haha slamat..xsuke tak pe mama makan sensorang

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

34 ribu orang memberikan idea bernas:

pink.plate.liyana said... [Reply to comment]

kalau buat sambal ni alahai sedapnyee..lame tak mkn

mummy_ayu said... [Reply to comment]

kalau makan mcm tu jer..ayu makan la..tapi kalu buat sambal.tak suka...

diana said... [Reply to comment]

sekarang musim dia nih..tapi awat mahal sangt..heheh..kat pasar malam banyak nih.

Nory Zoulkefle said... [Reply to comment]

sedap buah ni....bau dia kuat jugak kan..huhu

ieda immi said... [Reply to comment]

jangan banyak sangat nana ..
bisa nie
kalau ada yg kalah leh demam ;)
klau akak boleh bisa belakang ..

Nad MamaZN said... [Reply to comment]

Yumyum!

Afne said... [Reply to comment]

perggghhh terliur aku nana wehhhh. ni klu ada org jual maknanya tgh musim le kot. klu buat air ni bubuh ais aduuuhhhhh sedapnya

:: Cik Viva :: said... [Reply to comment]

Dah lama tak makan buah ni, dulu2 masa kat kg selalu makan sebab ada pkok depan rumah..suka bau dia..hehe

Alycia said... [Reply to comment]

Nana, buatlah sambal belacan kuinin.. sedappp ;)

Zura@Iwan said... [Reply to comment]

buah kuinin ni sll cmpur dlm smbl belacan..hehe..

syawalsimpsons said... [Reply to comment]

lama betoi tak mkn buah ni

Chekgu Azrine said... [Reply to comment]

nyum..nyum..sedap n nampak manis..

sall said... [Reply to comment]

Sedapnya.....terliuqnya....

MrS. F!zA said... [Reply to comment]

getah kuinin hujung buah tu kalo baru lepas luruh boleh melepuh kalo kena tgn..isi dia mmg sedappppp

bunga_rose said... [Reply to comment]

kat kampung ada 2 pokok kuini ni.. dan selalunya kalau banyak sangat gugur mak kasik kat sedara mara n jiran2 je sedekah.. anak menantu yang gemor makan dok jauh..

tapi bau dia mmg boleh ganti perfume, mcm durian gak, sape tak tahan sure pening

Nana said... [Reply to comment]

@pink.plate.liyana
Konon nk wat sambal la xsempat haha

Nana said... [Reply to comment]

@mummy_ayu
Kita penah try sekali sambal kuinin sedap gile

Nana said... [Reply to comment]

@diana
Tah la xpenah beli kan xtau harga dia camane

Nana said... [Reply to comment]

@Nory Zoulkefle
Ahh mmg semerbak bau dia

Nana said... [Reply to comment]

@ieda immi
Owh yeke saya sedap je makan kak xtau kata bisa

Nana said... [Reply to comment]

@Nad MamaZN
Mjilat jari

Nana said... [Reply to comment]

@Afne
Tu la susah nak jmpe buah ni tgk ada org jual harus bli.sdp gak kan buat air

adda syuhada said... [Reply to comment]

sedapnya!!!

Nana said... [Reply to comment]

@:: Cik Viva ::
Sama la rumah lama ada pokok dia tp buah selalu buruk

Nana said... [Reply to comment]

@Alycia
Tula igt nk wat sambal kuinin xdan abes mkn gitu je hahah

Nana said... [Reply to comment]

@Zura@Iwan
Adoi dh mleleh air lior aku haha

Nana said... [Reply to comment]

@syawalsimpsons
Sama la.

Nana said... [Reply to comment]

@Chekgu Azrine
Aahh manis sgtt

Nana said... [Reply to comment]

@sall
Bau je pon xmenahan

Nana said... [Reply to comment]

@MrS. F!zA
Owh yeke
Tu la sedap tp ada rs pahit skit

Nana said... [Reply to comment]

@bunga_rose
Ahh btol bau kuat sape xtahan mau pening

mama_umar_maryam said... [Reply to comment]

oit..kecur2 hah aku

Mama Zharfan said... [Reply to comment]

sedap tp wangi bebenor ;)

amiey lee said... [Reply to comment]

Hahahahah aku tak tau buah kuinin tu mcm mana... mcm buah mangga gak ke??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...