MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Thursday, May 16, 2013

saya suke SAMBAL

 xkisah la sambal apa pon..memang suke masak sambal, sambal sotong, udang, ikan bilis cukup la..xyah ada kuah2 pastu goreng ikan settle...ni plak amrul xde kan lagi la kita xde masak beria2 xde lengkap nak berkuah2 bagai....

amrul pon suke sambal2 ni, lagi pedas berapi lagi dia suke..bole kata setiap minggu menu bersambal adalah wajib dimasak..

minggu lepas buat sambal sotong.tiap kali g pasar sotong memang wajib dibeli tak pernah miss beli sotong tapi bese kita wat sotong kunyit je sepanjang jadi suri rumah ni baru pertama dua kali buat sambal sotong.sebab bese suka wat sambal ikan bilis kering
ni plak menu ari selasa sambal udang petai, sepanjang jadi suri rumah baru 2x beli udang tu pon lepas amrul g lahad datu, sebab nye dia klw ikutkan xleh makan udang pasal gout kan tu kita pon xbeli udang ni sebab sama2 nak pantang la konon sian plak kang kita masak xkan dia nengok je baik xyah masak kan..sebab tau dia xkan bole pantang nye klw nampak atas meja hahha

kemain lama la dok tingat nak masak udang sambal petai tapi nye manjang je xjumpe petai, skali jumpe petai tros buat sambal udang petai.kita ni pesen klw udang xberapa bagus dia otomatik akan jadi gatal lidah kalau makan, tapi ni bile makan ok je maknanya udang tu fresh la, mahal plak udang minggu ni minggu lepas nengok RM15 skilo minggu ni RM22 beli stengah kilo je cukup la, bole dua kali masak juga la.

 p/s : tak pernah lagi masak sambal sotong, ayam letak petai hehe...sedap ke ek?xberani nak try takut pelik plak rasa dia...tapi rasa cam sama je kan?kedai pon ada jual juga kan?

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

37 ribu orang memberikan idea bernas:

:: Cik Viva :: said... [Reply to comment]

wow!! feberet sy tu..

PUANSTOBERI said... [Reply to comment]

akk pun suka sambal. tp pun sama, tp pernah taruk sambal sotong ngan petai. ngan udang or ikan bilis ja. tah..rasa cam tak 'masuk' je. hihi :D

diana said... [Reply to comment]

saya pulak kurang suka sambal2..takut bnak makan bila nampak kaler merah2 nih..hahah..tapi kalau sambal petai saya makan pulak..tak boleh tolak..heheh

syawalsimpsons said... [Reply to comment]

sedapnyer sue pon suke sambal jugak...rasa x lengkap jee

bunga_rose said... [Reply to comment]

aduss meleleh air liur tgk sambal2 ni.. sama la, ayam masak sambal dgn bilis sambal menu wajib, tapi makanan laut tu jarang sbb sini susah nk jmpa yg segar

pink.plate.liyana said... [Reply to comment]

ya Allah..nanges tengok..sedapnye..makruh tak pose..gini..ekeke

Mia Liana said... [Reply to comment]

wahhh.. sedap.. sedap..

MRS. K said... [Reply to comment]

nasib la semalam aku dah makan sambal sotong tau

fairus mohamad noor said... [Reply to comment]

terliur tgk sambal udAng petai tu..

Nory Zoulkefle said... [Reply to comment]

nory pon sama suka sambal...
lagi2 sambal ayam dengan sambal udang...
kompom makan tak pandang kiri kanan punya..
hehe

zarena heeney said... [Reply to comment]

terliurnya nana tgk sambal udang petai tu

iu-hazirah said... [Reply to comment]

salam perkenalan
done follow

www.iuzira.com

Nad MamaZN said... [Reply to comment]

Yumyum!
Dapdap
Kite masak mesti ada merah2
Means sambal sambal la hihi

adianiez AIDA said... [Reply to comment]

umah aida ni sambal paling laku!!!
lauk lain?
slow !! sometimes x abis...

watyz said... [Reply to comment]

sedapnye sambal... :)

mama tisya said... [Reply to comment]

suka jugak tp tk suka yg ada petai

Afne said... [Reply to comment]

nana, aku pelik la sbb sejak mengandung aku suka sgt mkn pedas2. klu mkn kedai mesti order nasi goreng kg extra pedas. harap2 dlm pantang nnti dpt bersabar la tgk org mkn lauk sambal ke apa.

Zura@Iwan said... [Reply to comment]

dapnya....masa pregnant dl suka gk mkn pedas2..hehe

tapi petai smpi skrg tk leh nk mkn..haha

ladysara84 said... [Reply to comment]

favorite saya suka...cian suami saya hari2 sy masak sambal...lgpun masak sambal ni senang..kejap je masakkan..

Nana said... [Reply to comment]

@:: Cik Viva ::
Hehehe sama la kita

Nana said... [Reply to comment]

@PUANSTOBERI
Hahaha tau xpe rs mcm xmasuk

Nana said... [Reply to comment]

@diana
Hahaha lawak plak takut tgk merah

Nana said... [Reply to comment]

@syawalsimpsons
Kan..
Menu yg buat selera makan btambah

Nana said... [Reply to comment]

@bunga_rose
Owh yeke
Klw ada mest mhl kan

Nana said... [Reply to comment]

@pink.plate.liyana
Hahahah kuatkan iman

Nana said... [Reply to comment]

@Mia Liana
Buat lalu mkn nasi

Nana said... [Reply to comment]

@MRS. K
Hahaha ngidam ek

Nana said... [Reply to comment]

@fairus mohamad noor
Heheheh nnt mlt bau petai

Nana said... [Reply to comment]

@Nory Zoulkefle
Heheheh sambal ni lauk yg nak kasi selera mkn

Nana said... [Reply to comment]

@zarena heeney
Hehehe jrg msk menu petai xle nnt bau

Nana said... [Reply to comment]

@iu-hazirah
Tq

Nana said... [Reply to comment]

@Nad MamaZN
Heheheh lauk penyelamat

Nana said... [Reply to comment]

@adianiez AIDA
Sama la
Hehe

Nana said... [Reply to comment]

@watyz
Telor pon jalannn hehe

Nana said... [Reply to comment]

@mama tisya
Heheheh petai semerbak bau

Nana said... [Reply to comment]

@Afne
Hahaha aku mmg sejak azali mkn pedas
Aihh mmg kena saba banyak2 la pantang nnt

Nana said... [Reply to comment]

@Zura@Iwan
Aku bole mkn skang je petai ni nnt dekat nak due xle mkn dh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...