MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Thursday, May 2, 2013

We're Going To Miss You Daddy...

1 mei 2013, 4.30 pagi time orang seme sedap tido & berhajat nak bangun lambat sebab cuti hari pekerja, saya awal2 lagi dah bangun...tatkala orang lain bercuti sambut hari pekerja, amrul plak nak pergi keje jauh tinggalkan kami dua beranak..

sebenarnya memang dah saya tau nama amrul naik pegi lahad datu & kalau ikutkan jadual sepatutnya dia pegi 12.5.masa sabtu lepas time tengah cuti kat kl tiba2 amrul dapat call kata dia nye trip di percepatkan kepada ari isnin (sepatutnya 29.4.13 amrul dah terbang) tapi atas sebab2 tertentu di tunda plak pada 1.5.2013 sempat la juga kami mengundi dulu..

dah lama saya bersedia nak ditinggalkan, saya kena bersedia fizikal & mental...saya xleh harap dia balik dalam masa 2 bulan walaupon ikut plan nye dia akan pegi 2 bulan tapi saya paham camane kerja askar, dia kata je estimate 2 bulan mungkin bole jadi kurang atau bole jadi lebih 2 bulan walhhualam...

so dalam kepala skang saya dah set, dia akan pegi 2 bulan, memang la..kalau ikutkan saya dah biasa pjj selama 7 tahun lamanya...kalau ikutkan saya xkisah sangat nak berjauhan dengan dia..setakat seminggu, 2minggu saya dah biasa...paling lama tak jumpe sebulan seminggu...tapi kali ni mungkin 2 bulan atau lebih...ditambah plak dengan saya yang tengah sarat mengandung..dah 7 bulan stengah perut dah besar, jalan dah mcm pingu.ntah mungkin sebab kita mengandung ni buatkan kita jadi lebih sensitif

saya percaya tak sape akan paham apa yang saya rasa kecuali mereka2 yang biasa PJJ dengan suami masing...saya tau da orang yang bila 2,3 hari tak jumpe suami dah mula rindu tak keruan..tapi xpe saya dah latih diri saya jadi kebal...saya percaya saya mampu...insyallah allah tu ada bersama saya..apa2 saya minta dari allah je..

kalau ikutkan amrul bole pilih nak pegi 3rd batch dijangka bulan puasa nanti pastu raya kat sana, tapi dia xnak, dia nak pegi sekarang, ramai kawan2 dia kata kenapa dia nak pergi sekarang sedangkan dia tau kita tengah sarat mengandung,

tapi xpe..saya paham..saya tau amrul bijak buat keputusan, apa yang dia buat seme ada sebab..kenapa dia nak pegi sekarang, bukan nanti seme bersebab & sebab2 tu seme untuk kebaikan dia juga & kebaikan saya...tak perlu saya ceritakan apa sebabnye sebab menda2 tu seme pnc.xpe saya yakin setiap apa yang terjadi tu memang allah dah tetapkan mesti ada sebabnye....

cuma apa yang saya harapkan amrul pegi & balik dalam keadaan selamat, memang lah kalau ikutkan keadaaan kat sana dah terkawal, tapi sebarang kemungkinan bole terjadi kan?moga dia & kawan2 dia selamat di bawah lindunganNYA...& saya memang berharap amrul sempat balik sebelum bb lahir...kalau ikutkan amrul akan balik 3 ari sebelum saya due, harap2 bb akan tunggu daddy dia sampai..baru keluar yea baby...

buat masa skang ni saya akan tinggal kat kluang sama2 dengan MIL mujor ada MIL tinggal sama...kalau saya sorang kt sini rasanya memang mia akan ponteng sekolah sampai la saya bersalin..& kalau ikutkan bole je saya nak suruh mia ponteng sekolah & balik kl sekarang tapi xpela..walaupon dia baru tadika sayang pulak nak tinggalkan sekolah 2 bulan nanti ketinggalan plak pelajaran...

jadi plan nye insyallah awal bulan 7 saya akan balik kl & bersalin kat kl kalau amrul tak balik lagi dari lahad datu & mia akan terpaksa ponteng sekolah maybe dalam sebulan.buat masa skang saya kena biasakan balik hidup pjj mcm dulu2, pegi pasar sendiri, anta mia sekolah, pegi checkup sendiri...xpe xpe..saya kuat saya boleh!

allah tu maha besar kan?dia tau saya akan berjauhan ngan amrul selama 2 bulan...syukur sepanjang mengandung kali ni saya xde sakit2 mcm mana saya sakit mengandung mia dulu..kalau dulu 6 bulan dah sakit pinggang yang teruk, pedih hulu hati yang teruk pastu krem tiap2 malam sejak dari 7 bulan mengandung, tapi kali ni saya xde sakit pedih hulu hati, sakit pinggang pon kalau berdiri or duduk terlalu lama je...kalau krem tu plak so far skang ni dah 7 bulan stengah baru 2x saya kena krem...

pagi semalam sebelum amrul gerak kita dah salam2 dia dalam bilik...kita peluk dia rasa mcm xnak lepas...tapi kan satu patah perkataan pon tak terkeluar dari mulut saya, saya tau patut nye saya kena minta maaf mana la tau semalam tu kali terakhir kami berjumpe...tapi saya xmampu nak berkata2 kalau saya buka mulut sure lagi banyak air mata saya yang keluar..

awak saya tau awak baca blog saya, saya xmampu nak kata apa2 semalam sebab awak pon tau sebab apa kan...saya nak minta maaf dari hujung rambut sampai hujung kaki..halalkan makan minum saya....saya doakan awak selamat balik..& saya akan hari2 doa supaya bb keluar time awak dah balik nanti...awak jangan risau kan saya insyallah saya akan jaga diri, mia & bb baik2..

gamba ni masa kul 4.45 pagi, paksa mia bangun...biar dia tgk dd dia xmo nanti dia bangun tanya mana dd..mia bole senyum lagi..dia xtau daddy dia nak pegi 2bulan tu..kita cakap kat dia pon bukan dia paham 2 bulan tu berapa lama
kita perasan amrul saje elak xnak tengok mata kita maybe dia rasa berat hati juga nak tinggalkan ktorg..mmg nampak sgt dia cuba berdalih tak nak tgk tepat kat muka kita
lepas ni bukan nak bersalin je kena countdown, tapi tunggu amrul balik pon kena countdown juga :(

tadi masa nak basuh baju kotor kita saje biarkan baju yang amrul last pakai masa ktorg g tengok wayang malam selasa aritu, buat pengubat rindu..

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

32 ribu orang memberikan idea bernas:

MrS. F!zA said... [Reply to comment]

kit apulak yg shahdu baca luahan nana.Tak semua org kuat mcm nana termasuk kita.semminggu kena tinggal msa pregnantkan darwisy dlu hari pgi ptg mlm nangis.sampai meurun ke darwisy.tido mlm2 mngigau tu dh mcm habit.agaknya sebab terbawak dlm perut kot.haha

moga baby tggu daddy dia dulu bru kuar.

Izni Hafiz Abdul Rashid said... [Reply to comment]

Saya harap awak bersabar... Ini dugaan dari yang maha ESA. Bila berjauhan, mesti rindu... bila rindu, kasih dan sayang kita semakin kuat... Insyaallah, saya pun akan doakan yang terbaik untuk awak dan suami...

Chekgu Azrine said... [Reply to comment]

sedih akk baca..serius sis..thn je airmata ni..semoga sis bertabah ye..

mama tisya said... [Reply to comment]

alahai sebak la bc..smoga amrul pegi & pulang b4 bb kuar..

Salina@IbuAqil said... [Reply to comment]

Masuk2 opis baca entry nana ni..
Aduhai!!!
Kalau ina di tempat nana x tau nak ckp..
In shaa ALLAH mudah2an amrul slmt pegi & blk..
Moga segala urusan nana dipermudahkan..
Semoga mia sentiasa sihat dpt jaga mama dia..
Kuatkan smangat yer dear..
Sobssssssssssssssssss!!
Haku yg nak troyak nih..
Adoilahhhhh!!

iduraz said... [Reply to comment]

kita tumpang nangis...:)..xpe, nana kuat...semoga semuanya selamat dan dipermudahkan nanti...amin

syawalsimpsons said... [Reply to comment]

bergenang pulok air mata sue baca ni nana...sabar la nana, allah menguji hambanya...dia tau nana hamba dia yang kuat...walaupun sue tak PJJ ngan akob, sue paham akan hati seorang ibu kan...sabar ye, banyak doa..insyallah semua yang kita harapkan dan rancang semua menjadi.amminnnnn

HuNNy said... [Reply to comment]

u make me sad. sedihnyer but hopefully semua selamat. be strong

♥cikmOt♥ said... [Reply to comment]

nana, kuat semangat...aku tau ko tabah...dan aku tak setabah ko...
be strong ok...doakan amrul selamat pergi dan selamat pulang...

mummy_ayu said... [Reply to comment]

cedihnya..Ayu pun tangkap taouching la baca entry Nana pagi nie.
sabar ek..and.kami semua doakan Amrul selamat pegi & selamat balik nanti and harap2...ngan2 jer 2 bulan..boleh balil..tamau la lama2 lagi ..and to Mia..be good tau, take care kan Mama & baby yer...and Nana..take care..tak mau cedih2 yer..nanti baby pun cedih...

azelyusoff said... [Reply to comment]

alamak, kita yang baca ni pon dah rasa semacam jer.

kuatkan semangat ye nana. InsyaAllah semuanya selamat.

eima said... [Reply to comment]

hmmma ku paham perasaan ko dear ... tambah2 tgh mengandung plak kan ..d ah sarat plak tu ... sedihnkan .. tak pe awak kena positif k ...

ai dulu pun sama penah kena tinggal 6 bulan .. time tu la anak nk sakit sampai warded ..mmg mencabar ...

juelee said... [Reply to comment]

tu la ritu mak cakap.. ingatkan pas kaklong bersalin... semoga along selamat pergi dan pulang.... semoga kaklong tabah... kalau saya memang xtabah.. huhu angah masuk wad seminggu pun dah huru hara hidup...

mamaRIFQY said... [Reply to comment]

PAGI2 DAH BERENDAM AIR MATA BACE ENTRY NANA Nii..sEDEH BACA LUAHAN HATI NANA ! nana kuatt,mia pon kuat,,baby mmg sangat2 kuat...b strong dear...

watyz said... [Reply to comment]

aku yg nangis beb... waaaa.... sedih la weh... buat amrul.. selamat berjuang, moga selamat kembali ke pangkuan keluarga...
nana.. aku tau ko kuat. aku doakan yg terbaik utk ko sekeluarga... :)

Nafisa81 said... [Reply to comment]

sedih baca..

MRS. K said... [Reply to comment]

be strong beb..

Alycia said... [Reply to comment]

takpe nana, amrul pergui menjalankan tugas.. Insya allah, kt doakan yg terbaik buat dia di sana..

dan nana & mia, harap tabah yer..

Masya said... [Reply to comment]

MOGA SEMUANYA SELAMAT DAN DIPERMUDAHKAN...

Afne said... [Reply to comment]

sayu plak aku baca entry ni. ko bykkan sbr & kuat semangat yea. in shaa allah, ada hikmah di sebalik semua rancangan Allah.

aku teringat zmn eddy keje pdrm dulu. kerap sgt kena tinggal. aku dh sarat tunggu hari bersalin pn dia kena on call outstation sana sini. sedih mmg sedih tp nk buat mcmn demi tugas.

Lily@MamaZaraZareef said... [Reply to comment]

Sayu plak bc entry ni. Nana memang sgt kuat, jauh lg kuat dr kita. sejak dah dok skali,x tau nape makin lemah smgt bl husbnd nk outstation..huhu..apepon,be strong k. Hope amrul dpt blk awl tgk bby lahir

atty's said... [Reply to comment]

kty pun sedih baca entry nana..
kty doakan amrul selamat pergi dan kembali ke pangkuan nana..
semoga baby tunggu daddynya balik ye..baru keluar..

apapun kty doakan nana senantiasa sihat walafiat begitu juga baby..takecare,.

Falsya said... [Reply to comment]

alahaiiiii..sedih aku baca entry ko nie...sebak betul lahai..bykkan bersabar n berdoa kayh bebeh..aku pun doakan supaya amrul smpt balik bile ko nak bersalin nnt..n aku doakan supaya amrul selamat2 je kat lahad datu..balik kl nnt selamat mcm mana die gie sana ari tuh..aku tau ko kuat so maintain kekuatan ko tuh okayh..love u bebeh...hugsssss dr jauh..

Zura@Iwan said... [Reply to comment]

sabar ye Nana...sayu kan bila kena tiggl ngan org tsyg..demi tugas, aku kena tiggal smiggu pun ..mau tk leh duk..rasa sunyi..huhu...

ni ko smpi 2bln...tak tahan rasanya...tk per Nana, ko ada Mia n bb dlm perut peneman...

doakan smoga amirul pergi n blk ngn slmt k...

Nory Zoulkefle said... [Reply to comment]

sebak plak nory baca..tabik spring ngan akak..
2 bulan, lama tu...sedangkan sehari pon dah rindu2an, inikan plak 2 bulan..

insyaALLAH kak, anggap je 2 bulan tu macam 2 hari, pejam celik dah 2 bulan, baby dah keluar, daddy nyer pon dah balik..hehe

ayu zarina said... [Reply to comment]

insyallah..semuanya selamat..

take care dan banyakkan berdoa..

Norliza Nordin said... [Reply to comment]

sabar ye sis..

odah said... [Reply to comment]

salam

alamak bergenang ayaq mata dik oiii....berpisah 2 bln tak sm dgn pjj.... terkennag dulu awal kawin dah peknen trus kena tggal 2 bln tp takpa smenanjung je..begitu juga raya ..
Akak pun pnah kena tggal somi p sabah 2 x....

Sbg isteri tentera mcm tula sabooo je la...walaupun byk soalan2 dr org tak reti2 bhs yg tanya ...

insyaAllah semuanya dipermudahkan...jgn sedih2 sgt..janji somi boleh call dah lega dah ..semoga nana relax selalu

Nad MamaZN said... [Reply to comment]

Nana kuat! Kite tau tu
Dan moga kekuatan tu still sama mcm dulu jugak
Berat mata memandang berat lagi bahu yg memikul...
Apa pun, kite doakan nana, mia, baby, amrul n famili semua tabah hadapi dugaan ni..

Haaa, sebak!!!

Jue a.k.a Ibu 2F said... [Reply to comment]

aduh kita nangis...
insayallah..semua akan ok..
baby tunggu dady dia balik baru kluar....
jgn sedih tau...

Pinkjambu said... [Reply to comment]

sayu pulak baca.. semoga selamat semuanya na, akak tau awak kuat!

lia said... [Reply to comment]

Allah.... nanges2 aku baca entry ni, nana

aku paham perasaan ko jauh dr Amrul masa peknen sbb aku kerap d tinggal2 ms peknen Zara... checkup sendiri, anta anak taska sorg2, mlm kena krem nanges sorg2... Amsyar peneman setia masa 2...

cuma ko lebey kuat sbb dia p pertahan negara... bkn kerja calang2...

aku tau smua yg baca blog ko akan doakan yg terbaekk utk kalian...

be strong for u yourself, mia & baby k...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...