MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Friday, June 21, 2013

jangkit kutu! arghhh stresss

 dok kluang xpenah pon ada kutu balik kl 3 minggu je dah jangkit kutu adoi stress mak! bukan kita yang ada kutu tapi mia! jangkit dari sepupu dia..

yang sepupu tu plak aritu cuti sekolah 2minggu dia datang tido sini 3, hari je...xlama jangkit ngan mia..kazen mia tu jangkit kutu dari kawan dia, kawan dia jangkit dari maid dia hah elok la..datang keramat abes merebak ke kazen2 lain adoi....

ingat kan zaman dulu2 je ada kutu..ingat lagi kita pon jangkit kutu sebab balik kampung kelantan, sepupu2 ada kutu dok menggaru je keje, kita balik kampung seminggu mendapat plak kutu tu...bawa balik ke kl.dulu masa kecik2 ada pakai ubat kutu busuk gile! sehari semalam pakai ubat tu kepala bungkus ngan kain putih esok pagi hitam2 seme kain melekat kutu mati seme

kita tengok dia dok garu2 kepala...kita minta la kat kakak ubat kutu sebab dia kata anak2 dia jangkit juga dari kazen kita tu..dia bli ubat ni kat farmasi dapat sikat dia skali bape hengget tak belas2 rasanya
ubat ni mcm minyak sapu je kat rambut sampai basah pastu sikat pakai penyikat dia melekat la kutu skali ngan telor2 dia skali
lepas stengah jam pakai kan ubat tu kita try sikat skali sikat tuppp jatuh sekor ibu kutu eiiii geli tros penyekkan sampai mati.pastu ada melekat anak2 kutu kecik halus je 2,3 ekor ngan telor2 mampos skali
berkesan btol ubat ni
sorry la klw korang geli kutu ni xyah nengok ahhaha..
bile wazap diah dia bole tanya ni ke kutu?kesian xpenah tgk kutu hahah...sama je mcm kutu yang ada dalam beras tu



Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

17 ribu orang memberikan idea bernas:

zarena heeney said... [Reply to comment]

ingtakan td main kutu yg dpt duit tu hahahahahhaa

Nad MamaZN said... [Reply to comment]

Aisey.. Maid punya angkara abes mia n the geng!

Zura@Iwan said... [Reply to comment]

alamak kutu..huhu..
adik penah ada kutu ritu..
pakai ubat beli kt farmasi kut tk slh..ok dh now..

Fiza Rauf said... [Reply to comment]

eiii kutu kalo dibiarkan mmg jd sarang la kat kepala tu.. aku pun pakai ubat yg camtu utk hannah dulu, mmg berkesan sgt... sekali guna je sume atok, nenek, mak, bapak, anak kutu mati.. hahahahaha

Mama Balqis BluePinkBaby said... [Reply to comment]

biasa la....kutu mudah jangkit....bygkan anak saya masa baby dlm umo 4-5 bln masa tu...rambut dia mmg lebat pun boleh kena jangkit kutu dari sepupu dia...

~ana~ said... [Reply to comment]

last year ajmal pernah kena.jangkit dgn kwn2 kat school dia..mmg tension kita mak2 ni..terus beli shampoo utk kutu tu..mmg berkesan..

atty's said... [Reply to comment]

teringat masa kecik2 dulu..
bagus ye ubat ni..berkesan cepat .dr pakai shampoo kutu.

mama tisya said... [Reply to comment]

adus bab kutu ni mmg susah tul..tp kalo sorg dh kena..dk dekat2 mesti kena punye...tisya pn pernah kena time start msk sekolah dlu...dlu kn dk ngan mak kita tkde saper...dh msk sekolah campur rmi2 aduhai

Chekgu Azrine said... [Reply to comment]

Tula..anak akak.yaya tu pun brjgkit ngn bdk sekolah..asik.dok garu je kpala..pastu dh letak minyak tu..tp.bila.g sekolah masih lg dok garu2..payah btul!!

syawalsimpsons said... [Reply to comment]

terus garu kepala...alahai...sue pon penah kn dolu..mmm...seb baik sekarang x da dah..kikiki...tp bab amik gamba ni mmg terbaik...x terpk pon

AdaM Hawa said... [Reply to comment]

besar gak kutu tu.. teringat zaman kanak².. pernah kene sekali.. bila bercampur dengan kawan².. dulu mane pakai tudung kan..

Nory Zoulkefle said... [Reply to comment]

teringat masa zaman kecik2 dulu ada kutu spray dengan ridsect satu kepala. meninggal semua kutu2...pastu jenuhhlah nak membasuh rambut...hahha

diana said... [Reply to comment]

anak saya pun pernah dapat kutu ni..dari kawan sekolah..bukan sikit..sampai dah berjalan2 kat leher tau..saya kerjakan kutu2 tu guna ubat kutu..sekrang tak de dah..tu pun tiap kali ada masa saya belek2 jugak..takut la..satgi habis satu umah ada kutu dah tergaru2 ..heheh

Mama Zharfan said... [Reply to comment]

gelinya...heheheh

Masya said... [Reply to comment]

kecik2 mmg senang kene kutu ni, dah besar kang kurang sikit.. x pasal jer mia kene.. nsb baik ada ubat ni

Maria Firdz said... [Reply to comment]

tension bila de kutu, gatai k[la je... :)

mrs kayrul said... [Reply to comment]

dulu kecik2 selalu berjangkit kutu ngan kengkawan...dah kawin berjangkit lagi..cepat2 basmi...mujur la sekarang dah takde...hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...