MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Friday, August 30, 2013

bb demam

Risau tau bile dpt tau darwish demam dah la baru umur sbulan lebey, ni xlain xbukan jangkit dari kakak la ni...kakak demam ari isnin ngan selasa rabu dah ok adik plak demam semalam, bile rasa dahi dia panas je...masa tu kul 3 pagi amek thermometer cek 37.2 dah pagi tu cek 36.5

Risau sebab darwish kecik lagi dh demam kita bawa dia g klinik..doc cek dia kata dmam sikit je, dia cek telinga, idong seme katanya idong sumbat.dia kasi ubat spray utk spray dalam idong.

Darwish sejak lahir mmg ada bunyi mcm kahak2 kat hidung tu doc xsedut abes lendir masa bersalin tu so bile dia nak tido bunyi la krok krek krok krek idong dia tu.masa g checkup aritu ada tanya nurse dia kata normal nanti ilang sendiri...nak tunggu ilang sendiri bile tah kan?mmg xde ubat katanya ceh!g swasta ada je ubat doc kasi.

Masa kat klinik ada sorang pompuan seblah kita dokong bb, kita pon tanya la

Berapa bulan?sebulan lebey kata dia..branak ms 1 ramashan eh sama la beza 4 ri je kit ngan dia
Tanya lagi bb dah injet sbulan?blom masa g klinik ubat abes katanya eh sama lagi...
Last skali nurse panggil nama darwish jumpe doc, muhammad darwish amnan....eh nama darwish juga ke?kata pompuan tu sama la ngan anak saya hahaha dah kenapa seme sama je

 pestime pakai ponco yg pasya kasi
 bole plak amrul amek2 gamba haha...kita skang xde masa dah nak mengamek gamba kejadian ye la dah ada bb payah

 Akhirnya jumpe pon klinik yg supply ubat demam sama mcm kt kl, klw kat kl mia memang serasi ngan ubat demam ni, perisa oren.masa memula pindah kluang mia demam g kenek mana tah dia kasi ubat demam xelok2 mia..sampai kita balik kl beli stok ubat demam kt klinik.ni dh jumpe dh ubat demam mia kt klinik ni, mmg konfem xg kenek lain dah pasni
 p/s : naseb baik demam xmelarat arini dah ok dah

10 ribu orang memberikan idea bernas:

syawalsimpsons said... [Reply to comment]

alhamdulillah darwish sihat

lia said... [Reply to comment]

nose spray tu aku mmg standby kat umah... bkn budak2 jer,, aku pon pakai hu3

mummy_ayu said... [Reply to comment]

ala siannya....risau kalu baby tak sihat kan..semoga cepat sembuh yer..

Rose Azadir said... [Reply to comment]

Hi…saya blogwalking kat sini. Jemput datang ke blog saya yer http://ibu2ahmad.blogspot.com

Ezna said... [Reply to comment]

baby sakit memang la ibu ayah risau...moga dipermudahkan....

Gieyana said... [Reply to comment]

Sian klau bb kecik demam kan..weh..ko tsu x..kwn aq kt switzerland kn doc kt sn mmg x ks lnsung ubat utk bb..so dia tpaksa blik mesia psl rushes kt kulit yg teruk..

Get well soon baby..;)

Chekgu Azrine said... [Reply to comment]

Kerajaan pun bg ubat demam branc axcelnni..perisa orem

Nur-nba said... [Reply to comment]

Moga Darwish cepat sembuh..

kayyana said... [Reply to comment]

bb kalau bawah sebulan demam mmg bahaya.. tp bb akak da sebulan lebih kan baru demam.. demam jangkit kakak damia die la tuh. hehehe.. alhamdulillah sembuh da die.

nurulfarehah said... [Reply to comment]

Klinik soh ye? Terbaik kak klinik tu. Kite pon bwk anak kesana. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...