MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Tuesday, September 24, 2013

jambu air cicah kicap

 masa nak amek mia balik skolah nengok tepi jalan tu buah jambu air jatuh sepah2..ala sayang nye.jiran selang 2 buah umah nye pokok..dia xamek pon jatuh gitu je..burung yg makan.masa bli ikan kat van depan umah tu saje la mlut ni cakap ngan acik tu..sayang nye jambu air ni jatuh2 je

pastu makcik tu cakap nak ke?amek la..makcik xmakan pon amek..amek..nengok menjadi tak kita mengayat hahah....nak minta malu sebenarnya..saje la cakap2 gitu konon hint2 la nak jambu tu..dah dia kata amek apa lagi cargas amek batang penyapu dia jolok buah tu, jatuh kt jalan raya pecah la skit buah nye last2 pakcik jual ikan tu baik hati panjat van dia tlg petikkan buah untuk kita haha...malu nye 

jiran belah kanan ada jambu air jiran belah kiri ada mangga bergayut2 tapinye tak penah btegur sape..ngan jiran blah kanan je bertegur..klw la jiran blah kiri tu ngam ngan jiran blah kanan dah lama paww mangga dia haha...

dapat la sepastik juga buah jambunye...tiap petang dok bedal makan ngan kicap+cili+belacan.pedasss gile berair2 idong hehe
.
Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

14 ribu orang memberikan idea bernas:

syawalsimpsons said... [Reply to comment]

alamak kecur liur pulok..kikikikikiki

Zana Nordin said... [Reply to comment]

haisssh...
seddappp sangat nie nana oitt
dulu kat rumah mak ada pokok jambu air..2 pokok lagi..tp nak sambung rumah punya pasal...dua2 pokok kena tebang...

mmg best....jambu air cicah kicap colek camnie..

lia said... [Reply to comment]

aku lak rasa gatai idung bler ko sebut belacan eekekkekeee

mamaRIFQY said... [Reply to comment]

Mmg sedappppppp cicah ngn kicap

Nafisa81 said... [Reply to comment]

waa..sedapnya...selain sedap..banyak kenangan dgn pokok jambu ni...heheh

Jue a.k.a Ibu 2F said... [Reply to comment]

sedapnya....
meleleh air liur

bangibookseller said... [Reply to comment]

Visit us for books for you and yours....
http://bangibookseller.blogspot.com/

Chekgu Azrine said... [Reply to comment]

pecap ayaq liur..huhu

Nad MamaZN said... [Reply to comment]

Oiii sedapnya nana! Terliur dah ni :)

mrs.ecam said... [Reply to comment]

eh sme plak kes kt nana...jiran sye ade bnyk jambu ni...smpi jtuh2 so bile ptg sje la hint2 lebat btol buah jambu ni kn...terus jiran amik tngga n plastik n petik bg sye...hahahah rezki...ptg2 buang semut2 dlm jambu tu mskkn lam peti ais tnggu sejuk...kuarkn n cicah ngan kicap letak cili...perghhh melelehhh air idong...hikhik...makasih jiran...

eima said... [Reply to comment]

ko kan br abis pantang dah boleh mkn jambu ni ...klu taks alah org tua2 kate sejuk .....tp alang2 dah mkn tu terus kan je la klu tak de rasa pepe ...sedap tu

Masya said... [Reply to comment]

cicah mcm ni sedappp..... ssh nak jumpa jambu air mcm ni skrg .. lg² pokok org tanam.

Hani Fadhlina Abdul Rahman said... [Reply to comment]

Sedap nyer ...

attyfir said... [Reply to comment]

kty dah lama giler x mkn jambu nie..ni kalo dpt mau tak toleh kirikanan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...