MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Thursday, September 5, 2013

masakan pertama lepas habes pantang

ari selasa dah abes pantang ajak amrul g carik lauk.amrul plak dah lama dia dok cakap teringin nak makan sambal udang petai..beli la udang skilo dia nak paling beso udang katanya...dah pegi carik barang pon petang pasar mana buka, g la satu pasaraya yang ada ada jual ikan & lauk fresh.tak banyak pilihan la mcm kat pasar xpe la janji ada kan

penuh la peti ais kita ngan udang, sotong, daging, ikan, ayam cukup la untuk stok seminggu...hari pertama masak lepas abes pantang xde la mencaba mana..bahan2 kita dah ready dari malam nye bawang blend siap2, petai & udang kopek siap2 so xde la terkejar kan..

bangun je pagi siap2 kan mia kita mandi tros masuk dapor kul 8 pagi dah masak sambal udang petai haha...pastu masuk bilik cakap ngan amrul ok sambal udang petai dah siap! perghh gile awal masak dia kata haha..dah tu bb tido lagi harus la amek kesempatan masak masa dia tido..kang klw dia bangun udang ke mana petai ke mana kang..

3 bulan xmasak kan bole plak kita lupa cara2 nak masak haha..dah tu slack skit sambal udang aritu  kuah dia cair.orang patut masuk udang dulu baru masuk air, kita g masuk air dulu baru masuk udang, bile dah masuk air tu air udang plak keluar banyak la air dia tu nak masak lama kasi kering skit kan udang tu cepat masak kan lantak kan situ haha...kureng kick la jadinye

44 hari tak usik udang nih..telor tu makan juga walaupon belom abes pantang udang ni takut skit pasai kita sendiri pon elegik ngan udang kena udang tak elok gatai tros lidah seb baik ni ok.makan punya banyak xgatal pon haha..lega

 hari berikutnye pon sama..bangun pagi kul 8 tu dah siap2 masak dah..sebab darwish bese bangun kul 9.30. sampai la ari jumaat lepas masa tu dia bangun awal plak..kita kejap ke dapor kejap ke luar dia melalak nak dokong last2 masak sambil dokong dia haha huru hara kejap hidup xpe2 nanti lelama bole la tune kan..

seb baik kita jenis masak cepat kung kang kung kang dah siap.skang ni mmg kena gunakan masa yg ada sebaiknye, masa dia tido tu la kita bole buat keje kita nak cuci baju ke lipat kain ke..kang dia bangun satu apa xjalan..nenek juga tukang jemur & lipat baju kang haha..

memang la mil ada sekali tapi seboleh2 kita nak masak sendiri untuk amrul makan...air tangan isteri kan..besar pahala plak tu bagi laki makan, kata suri rumah tu la kejenye pon masak untuk laki hekhekhek..


Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

12 ribu orang memberikan idea bernas:

Gieyana said... [Reply to comment]

Awal ko bedal udang..nsib baik aq kureng sket udang ni..allergic..

eima said... [Reply to comment]

lepas ni lama2 ok la dpt biasakan diri tu ... org branak kecik mmg gitu la ..kucar kacir kejap memula tu

mama tisya said... [Reply to comment]

hebat masak sambing dukung baby..hehe..kita tk mkn petai

Adlin Mohamad said... [Reply to comment]

sedapnya ..kita x igt pas abis pantang hari ke bape makan seafood

fazilzura said... [Reply to comment]

hehehe biasak lew tu beb ..

mmg huru hara le kjp kalau time ank bgun..

time dia tido tu le nak wat mcm2 benda

Nad MamaZN said... [Reply to comment]

Tu la bila ada baby kecik kan..
Semua benda kena wat cepat2
Huhu

zety said... [Reply to comment]

kemain abemu request.kih3.sodap tuuu

Chekgu Azrine said... [Reply to comment]

Macam akk skang kalau tggl berdua..mmg xdptla kalau aish xtido..menonong ikut dok dapo skali..hadoii

Maria Firdz said... [Reply to comment]

wah.. berani klu sy dua2 alaergik.. sbb petai tu berangin sikit.. tapi tgk atas org gak kan.. knduri skn la lpas hbis pntang kan.. merdeka.. hehe

attyfir said... [Reply to comment]

aduh..terliur nengok sambal petai udang nie .

kayyana said... [Reply to comment]

kira cepat jugak akak makan udang.. 44 ari tu yana tak makan lg seafood.. risau jugak.. hiihi.. btul kak.. time bb tdo la kite nak buat keje kan

Hani Fadhlina Abdul Rahman said... [Reply to comment]

Supermom ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...