MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Monday, September 16, 2013

sambal mangga

aritu masa up gamba sambal mangga kat instagram ada orang minta resepi, ok la meh nak share kat blog juga.ni la antara makanan peberet kita & amrul juga..lepas je kawen amrul mmg suke sambal mangga ni.

bahan2
ikan goreng 2 ekor (kembung,sardin, selar ikut la mana suke)
cili api 10 biji (ikut selera kl suke pedas boh la banyak)
mangga muda 2biji (klw buah besar sebiji cukup, kalau kecik pakai la 2 biji)
garam

cara2
tumbuk cili api smpai lumat, pastu masukkan isi ikan tumbuk kasi lumat
dah lumat tu masukkan mangga tumbuk xyah lumat sangat
last skali masukkan garam gaulkan rata

makan ngan nasi panas2 perghhh sambal mangga ni sesuai di makan ngan masak lemak contoh mcm kari ke, kurma ke, masak lemak cili api ke..kalau makan ngan tomyam ke ngan sup ke mcm tak berapa kena plak tu bagi kita la..klw amrul dia bedal je dah mmg dia suke kan hehe

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...