MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Thursday, October 24, 2013

kemeriahan raya haji di kelumpo

gini la rutin tiap tahun raya haji memang kt kl la mana lagi..percaya tak kalau kita kata sepanjang kita kawen xpernah lagi sambut raya haji ngan amrul...sebab nye raya haji banyak kali jatuh pada hari keje, memang tak dapat la dia nak balik kan...ada sekali dulu kebetulan amrul outstation g perak masa raya haji, dari kluang g perak singgah kl kejap je makan rendang pastu sambung g perak plak.tah bila nak dapat raya sama2 masa raya haji tah..tunggu amrul dah keje kl nanti la baru merasa cuti public oliday ni selagi dia kat kluang memang tak merasa la public oliday..

umah mak kt kl, depan2 surau je..so tiap kali raya haji memang la tersangat meriah..sronok la cucu2 tok wan sebab nye buka pintu pagar umah tros masuk surau, so klw raya haji tu kejap dia masuk umah kejap dia pegi surau 20,30 kali haha..memang xyah nak risau sebabnye mia pon klw kuar masuk surau dia akan g ngan kazen2 dia..penat kang dia balik umah..bosan kang dia kuar balik kita biar je..perati dari jauh.

tahun ni cam biasa la abah tukang sembelih, klw tahun lepas ada 2 orang tukang sembelih so klw  ekor sorang sembelih 4 ekor, tahun ni abah sorang2 je sembelih 9 ekor. mmg gitu la..kalau tak 8,9 ekor tiap taun memang tak kurang..tambah lagi ada..

adik2 & anak2 buah seme g pakat tolong la..abes2 tolong seme dapat la sorang sepastik daging, ngan tulang2 seme..abah tukang sembelih lagi la banyak dapat kan..ngan kepala2 dapat bawa balik umah..tahun ni plak menariknye kaum2 pompuan masak utk para petugas, setengah ekor lembu tu digunakan utk buat sup & daging goreng,mak kita di tugaskan buat sup.

dah tengahari tu xde buat apa deah ajak g beraya umah makcik dia kat semenyih..dapat gak la rasa rendang..pasal menu umah mak kita nasi tomato ngan paru masak hitam.pastu kek coklat 2 biji cam biasa la kita buat
menu hari raya
 surau depan umah je
 abah siap sedia nak sembelih


 damia & kazen2 nye

ni bahagian melapah kt surau ktorg ni keje2 melapah ke timbang ke segala mmg seme orang lelaki pompuan xterlibat

 3 beranak je raya aji, dd xde




Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

5 ribu orang memberikan idea bernas:

Ena said... [Reply to comment]

x pe la.. junior dady kan ada.. :P

syawalsimpsons said... [Reply to comment]

mmg nampak meriah..elok pulok depan umah je surau...sedang elok tu...

Nad MamaZN said... [Reply to comment]

Bestnya kan..
Kalah kampung camni
Hehe
Tmpt kitorg kt klang ni
Bleh plak nak sembelih korban lepas zohor
Tak syok la dok melangut kt umah
Tu yg p beraya sampai ikea tu
Haha

kayyana said... [Reply to comment]

meriah jugak yer... hehehe.. bambam da si adiknye

Jue a.k.a Ibu 2F said... [Reply to comment]

bestnya..meriah..
jue raya johor takde apa...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...