MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Wednesday, October 9, 2013

Mulut jangan jahat masa mengandung

Ingat la kepada kawan ku sekalian..
Mengandung mulut kena jaga...
Nak beranak kena minta maaf dengan orang
Bukan buat pecah belahkan orang
Esok2 susah nak beranak baru tau..
Hidup ni jangan dengki dengan orang, iri hati, busuk hati
Arini kita senang xselamanya kita akan senang
Rezeki allah nak tarik bila2 masa je dia bole tarik
Rezeki juga klw allah nak bagi bila2 masa dia bole bagi...
Kalau nampak orang senang dr kita patut kita tumpang gembira
Bukan hati penuh hasad dengki je keje..
Xguna buat amal ibadat kalau hati tu penuh perasaan hasad
Pepatah ada mengatakan..
Kerana mulut badan binasa
Oleh itu marilah kita menjaga mulut kita

11 ribu orang memberikan idea bernas:

Nad MamaZN said... [Reply to comment]

Sori out of topic

Nana ada menang tiket ke kidzania utk contest oreo ke?

Tahniah kalu betul :)

juelee said... [Reply to comment]

Marah benor ni hihi dah biasa dah ngn mulut org gini..mmg ada yg spesis gini punya olang kdg xtau la depa ni xde hati ke atau xde otak... semoga depa ni sempat bertemu hidayah

MamaFarah said... [Reply to comment]

betul tu nana..time ngandung la kene banyak jaga..jaga kesihatan, jaga mulut yang penting..kekadang apa yang kita cakap tu mungkin berbalik pada anak kita..Nauzubillah...

Chekgu Azrine said... [Reply to comment]

Alamak...tatut!!

syawalsimpsons said... [Reply to comment]

sabar ye nana...mulut org bukan kiter boleh tutupkan....

Mama Zharfan said... [Reply to comment]

emmm kerana mulut badan binasa

eima said... [Reply to comment]

tak yah tgu mengandung hari2 biasa pun jgn buat perangai gitu ...

Falsya said... [Reply to comment]

entry nie bukan utk aku ngan rodhi kan...wahahahaha..larikkkkkk!!!!..;D

Maria Firdz said... [Reply to comment]

bukan time mngdung je.. bila2 pun kna jaga mulut...dan lidah.. lidah tu ibarat pedang...

zety said... [Reply to comment]

same2lah kite menjagenye :)

Afne said... [Reply to comment]

hati, lidah & perbuatan kena jaga2. tkt ada yg terluka. klu jmpa kt dunia blh minta maaf. klu x jmpa, cari lah nnti di akhirat.

apa2 pun, bykkan sbr yea nana. mulut org kita x blh jaga.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...